    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak i gdzie kupić drewno na więźbę ?
    Date: Mon, 18 Jul 2011 23:08:59 +0200

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
    news:j025jp$frf$1@inews.gazeta.pl...
    > Nawiązując do poprzedniego postu.
    >
    > Jaki jest najlepszy sposób na zdobycie dobrego drewna na więźbę ?
    >
    > Kupione teraz (zakładana budowa w 2012) nawet jak będzie świeżo ścięte,
    > ma szanse przeschnąć... ale czy nie pokrzywi się podczas schnięcia ?
    > Nie mam szans położyć belek na idealnie równej powierzchni, więc
    > pewnie by się powyginały...
    >
    > Czy kupować tuż przed faktyczną robotą... na żywioł ... i niech dosycha
    > już jako dach ?

    Oczywiście, że to drugie. Kupioną wczesniej mogą ci ukraść (ktoś mi
    opowiadał o więźbie suszonej, zaimpregnowanej, przygotowanej na gotowo do
    montażu, rozkradzionej NA OPAŁ), może się pokrzywić, zagrzybić, spalić, bądź
    zwyczajnie stracić na wartości. A naprawde nie ma żadnego problemu ze
    zrobieniem więźby z drewna mokrego, wyschnie sobie potem.

    > Jak Wy to robiliście ?

    My, Jarek.P obdzwoniliśmy pół Polski w poszukiwaniu najtańszego dostawcy. W
    rezultacie więźba jechała do mnie ponad 150km, ale za to przebicie cenowe
    było niemal 50% w porównaniu z przeciętnymi _tanimi_ tartakami w mojej
    okolicy (mazowieckie), o tych droższych nawet nie wspominam. A i przy
    ilości, jaką zamówiłem (więźba na dość spory dach, plus pełne deskowanie,
    plus kuuupa desek na szalunki w trakcie budowy, plus stemple), transport,
    mimo, że wysyłany dwa razy, miałem darmo.

    > I czy sami kupowaliście drewno, czy drewno
    > musiała sobie zorganizować ekipa robiąca dach, a Wy płaciliście za całość
    > ?

    A to już zalezy tylko od ciebie i od tego, jakiego znajdziesz wykonawcę.
    Generalnie, organizując samemu masz duże szanse zaoszczędzić trochę kasy,
    ale i z drugiej strony - równie duże szanse nie znając się kupić nienadający
    się do niczego szajs.

    > Poradźcie prosze, bo jak patrzę na te wszystkie etapy, które mnie czekają,
    > to jestem coraz bardziej przerażony...

    Eeeee, początek budowy a ten już wymięka... Poczekaj do jakichś
    poważniejszych problemów :)

    J.