  • 1. Data: 2011-07-18 20:38:23
    Temat: Jak i gdzie kupić drewno na więźbę ?
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Nawiązując do poprzedniego postu.

    Jaki jest najlepszy sposób na zdobycie dobrego drewna na więźbę ?

    Kupione teraz (zakładana budowa w 2012) nawet jak będzie świeżo ścięte,
    ma szanse przeschnąć... ale czy nie pokrzywi się podczas schnięcia ?
    Nie mam szans położyć belek na idealnie równej powierzchni, więc
    pewnie by się powyginały...

    Czy kupować tuż przed faktyczną robotą... na żywioł ... i niech dosycha
    już jako dach ?

    Jak Wy to robiliście ? I czy sami kupowaliście drewno, czy drewno
    musiała sobie zorganizować ekipa robiąca dach, a Wy płaciliście za całość ?

    Poradźcie prosze, bo jak patrzę na te wszystkie etapy, które mnie czekają,
    to jestem coraz bardziej przerażony...

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

    --
    ps. szukam ekipy do SSO - Marki k. W-wy.

  • 2. Data: 2011-07-18 21:08:59
    Temat: Re: Jak i gdzie kupić drewno na więźbę ?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
> [...]
    > pewnie by się powyginały...
    >
    > Czy kupować tuż przed faktyczną robotą... na żywioł ... i niech dosycha

    Oczywiście, że to drugie. Kupioną wczesniej mogą ci ukraść (ktoś mi
    opowiadał o więźbie suszonej, zaimpregnowanej, przygotowanej na gotowo do
    montażu, rozkradzionej NA OPAŁ), może się pokrzywić, zagrzybić, spalić, bądź
    zwyczajnie stracić na wartości. A naprawde nie ma żadnego problemu ze
    zrobieniem więźby z drewna mokrego, wyschnie sobie potem.

    > Jak Wy to robiliście ?

    My, Jarek.P obdzwoniliśmy pół Polski w poszukiwaniu najtańszego dostawcy. W
    rezultacie więźba jechała do mnie ponad 150km, ale za to przebicie cenowe
    było niemal 50% w porównaniu z przeciętnymi _tanimi_ tartakami w mojej
    okolicy (mazowieckie), o tych droższych nawet nie wspominam. A i przy
    ilości, jaką zamówiłem (więźba na dość spory dach, plus pełne deskowanie,
    plus kuuupa desek na szalunki w trakcie budowy, plus stemple), transport,
    mimo, że wysyłany dwa razy, miałem darmo.

    > I czy sami kupowaliście drewno, czy drewno
    > musiała sobie zorganizować ekipa robiąca dach, a Wy płaciliście za całość
    > ?

    A to już zalezy tylko od ciebie i od tego, jakiego znajdziesz wykonawcę.
    Generalnie, organizując samemu masz duże szanse zaoszczędzić trochę kasy,
    ale i z drugiej strony - równie duże szanse nie znając się kupić nienadający
    się do niczego szajs.

    > Poradźcie prosze, bo jak patrzę na te wszystkie etapy, które mnie czekają,
    > to jestem coraz bardziej przerażony...

    Eeeee, początek budowy a ten już wymięka... Poczekaj do jakichś
    poważniejszych problemów :)

    J.

  • 3. Data: 2011-07-18 22:13:14
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Eeeee, początek budowy a ten już wymięka... Poczekaj do jakichś poważniejszych
    > problemów :)

    Jarku,

    Ja wiem, że Ty już jesteś zasadniczo "po" ... ale jak sięgniesz
    pamięcią wstecz, tak z 5 lat ;) ... to pewnie będziesz w stanie zrozumieć
    mnie lepiej ;).

    Ekipę od tynków już mam ;) polecaną przez forum muratora i o ile się
    nie mylę równiez przez Ciebie... Jędrzejczuka też do ogólnego zaopatrzenia
    pewnie wezmę... a co do ekipy na SSO ... to pewnie jeszcze będę Cię podpytywać
    :)

    I dobre jest to, że na tej naszej wsi do 2013 mają doprowadzić kanalizację !!!
    :)
    Bardzo mnie to cieszy... - ale znając życie Twój domek pod lasem się na nią
    tak szybko nie załapie ?

    Ale dzięki za odpowiedz... i na pewno będę Cię jeszcze zasypywać pytaniami, bo
    jeśli chodzi o lokalizację, to chyba jesteś najbliżej :)

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 4. Data: 2011-07-19 05:23:01
    Od: "***Einstein***" <t...@g...pl>

    Witam
    Ja powiem na swoim przykładzie. Jestem w trakcie. Zamówiłem drewno na
    więźbę, będzie już zaimpregnowane. Widziałem w jaki sposób to wykonują.
    Muszę czekać miesiąc jest to mniej więcej zgrane z dekarzem. A odnośnie
    drewna to dosycha po złożeniu konstrukcji. Nikt nie trzyma drewna przez rok,
    bo nie wiadomo co się z nim może stać.

    Pozdrawiam
    PS. Ja brałem drewno z lasów państwowych - Krasnobród dawne województwo
    zamojskie.

  • 5. Data: 2011-07-19 06:36:57
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Aleksander napisał:

    > Jaki jest najlepszy sposób na zdobycie dobrego drewna na więźbę ?

    Moje drewno było przetarte na jesień i sobie w tartaku przeleżało
    poukładane zgodnie ze sztuką, a na wiosnę mi je przywieźli i założyli na
    budowli :-).
    W czasie użytkowania trochę pracuje i lekko się skręcają co niektóre
    belki, ale to chyba raczej norma. Całość się nie deformuje.

    Czy drogo płaciłem...? Oj już nie pamiętam, ale była to cena zgodna
    mniej więcej z lokalnym cennikiem - chyba coś koło 6 stów za kubik, ale
    to nie Wawa..., tylko kresy południowe :-) głęboka wieś, gdzie tzw psy
    d... szczekają.

    pozdr
    Robert G

  • 6. Data: 2011-07-19 07:23:07
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > ma szanse przeschnąć... ale czy nie pokrzywi się podczas schnięcia ?
    > Nie mam szans położyć belek na idealnie równej powierzchni, więc

    powyginają sie i tak -drewno przy schnięciu tak ma :)

    > Czy kupować tuż przed faktyczną robotą... na żywioł ... i niech dosycha
    > już jako dach ?

    Wg mnie sa dobre dwie metody - na bogato: zamówić gotową więźbe - wtedy robi sie z
    drewna suszonego, struganego i prostego, albo normalnie: świeżo przetarte belki idą
    na dach i tam schną. Nawet jak chcą się prężyć to są złapane i skręcenia są znacznie
    mniejsze. Tylko trzeba dac im czas na wyschnięcie - czyli zabudowa poddasza nie moze
    być zrobiona od razu.

    b.

  • 7. Data: 2011-07-19 08:11:37
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > czyli zabudowa poddasza nie moze być zrobiona od razu.

    Albo zrobić prawidłowo zabudowę :-))), czyli tak, że więźba ma możliwość
    schnięcia, co i potem jest przecież potrzebne - szczeliny wentylacyjne i
    niezabudowywanie wszystkiego na głucho...

    pozdr
    Robert G.

  • 8. Data: 2011-07-19 08:12:24
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 18.07.2011 22:38, Aleksander pisze:
    > Nawiązując do poprzedniego postu.
    >
    > Jaki jest najlepszy sposób na zdobycie dobrego drewna na więźbę ?

    Dobre drewno, to takie co było ścinane zimą, gdy w drzewo sobie "spało",
    nie zawiera ono wtedy takiej ilości soków. Jak nie potrzebujesz teraz,
    to kup drewno późną zimą, masz większe szanse że dostaniesz coś świeżo
    ściętego.

  • 9. Data: 2011-07-19 13:51:24
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > to nie Wawa..., tylko kresy południowe :-) głęboka wieś, gdzie tzw psy
    > d... szczekają.

    a w Wawie ile 1 kubik kosztuje?