  • 1. Data: 2010-04-18 21:05:28
    Temat: Jak naprawić folie paroprzepuszczalna
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    Dach jest na etapie blacha + folia pod nią. Folia z tych wysoko
    paroprzepuszczalnych.
    Coś mi podziurawiło ją w zimie, wygląda to jakod gwoździa lub ptasiego
    dziobu. Gwoźdź wykluczam, więc pewnie to ptaszek zrobił sobie
    mieszkanie w szczelinie między folią i blachą, a folię podziobał z
    głodu, a może z nerwów lub z nudów. Lubię ptaki, więc im wybaczyłem i
    nie zdenerwowalem się za bardzo, ale mam teraz problem. Dziurek jest
    sporo, mają gdzieś tak 2-3 mm średnicy, na szczęście nie po całej
    folii, ale skoncentrowane w kilku miejscach. Jak to skutecznie i
    zgodnie z prawidłami zreperować? Zakleić na amen jakąś taśmą,
    podkładać kawałki folii i keic po brzegach, czy może jeszcze inny
    sposób?
    Adam

  • 2. Data: 2010-04-19 07:21:58
    Temat: Re: Jak naprawić folie paroprzepuszczalna
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    każdą dziurkę potraktować tym:
    http://www2.dupont.com/Tyvek_Construction/pl_PL/prod
    ucts/accessories/tyvek_tape.html
    a potem zrobić porządne wróblówki przy okapie
    BTW jeśli strych jeszcze surowy, to może od wewnątrz jakiś ptaszek
    zimował i chciał się wydostać?

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2010-04-19 07:37:55
    Od: Igor Pilutkiewicz <i...@r...pl>

    Podobne taśmy powinien mieć każdy porządny producent folii, którą
    kupiłeś (np. Tyvek, Kloeber, Doerken, IVT itp.).....
    Na twoim miejscu sprawdził bym stan ocieplenia po 5-7 latach - w
    Polsce pojawia się co raz więcej przypadków zawilgocenia wełny z
    powodu "rozpuszczenia się" folii paroprzepuszczalnej (zwłaszcza pod
    blachodachówką) .... i nie bez powodu wraca do tzw. pełnego
    deskowania.

  • 4. Data: 2010-04-19 07:56:25
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Igor Pilutkiewicz napisał:

> [...]
    > powodu "rozpuszczenia się" folii paroprzepuszczalnej (zwłaszcza pod
    > blachodachówką) .... i nie bez powodu wraca do tzw. pełnego

    Jakieś źródła tych wiadomości ?

    pzdr.
    rafał

  • 5. Data: 2010-04-19 19:07:45
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Apr 19, 9:37 am, Igor Pilutkiewicz <i...@r...pl>
    wrote:
> [...]
    > powodu "rozpuszczenia się" folii paroprzepuszczalnej (zwłaszcza pod
    > blachodachówką) .... i nie bez powodu wraca do tzw. pełnego

    jasne sam sie rozpuszczasz, folia jest z tworzywa i rozklad jest w
    kolejnym eonie.
    Jedyne co moze nastapic to zmiejszenie paroprzepuszczalnosci.

  • 6. Data: 2010-04-20 15:39:34
    Od: Igor Pilutkiewicz <i...@r...pl>

    >Jakieś źródła tych wiadomości ?
    >pzdr.
    >rafał
    lub
    > jasne sam sie rozpuszczasz, folia jest z tworzywa i rozklad jest w
    > kolejnym eonie.
    > Jedyne co moze nastapic to zmiejszenie paroprzepuszczalnosci.

    Do Rafała - źródłem tych wiadomości jest bezpośredni kontakt z około
    tysiącem dekarzy rocznie i ten problem jest racze "symptomem" (może
    przesadziłem z określeniem, że jest to JUŻ problem)... Dekarzy
    wzywanych na reklamacje z tego powodu spotkałem w tym roku 5-ciu (np.
    z okolic Wrocławia, Zielonej Góry, Warszawy, Olsztyna czy
    Częstochowy). Winny: Klient, który kupił folię "w komplecie /
    pakiecie" i nie jest w stanie stwierdzić czyjej produkcji, a dekarz
    jest jedynym kontaktem do reklamacji, bo on to robił, a dystrybutor
    tylko sprzedał.

    Do Kudłatego - czasami chciałbym się rozpuścić, ale mi nie
    wychodzi... :) Po zmniejszeniu paroprzepuszczalności (która
    najczęściej wynika z zabrudzenia powstającego z cięcia dachówki i łat/
    kontrłat na dachu) dochodzi do przemarzania folii (jak znajdziesz ten
    parametr techniczny u któregokolwiek producenta, to stawiam flaszkę) i
    następnie folia się kruszy. Odporność na UV, rozerwanie na gwoździu
    czy współczynniki Sd to jest inna sprawa

    Do Adama - podreperuj taśmą jak najlepiej potrafisz, ale licz się z
    tym, że jest to zabieg czasowy...
    ...tak to jest koledzy :)

  • 7. Data: 2010-04-20 17:32:32
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Igor Pilutkiewicz pisze:

    > ...tak to jest koledzy :)

    Trzeba robić deskowanie :-P :-DDD

  • 8. Data: 2010-04-21 07:06:39
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Trzeba robić deskowanie :-P :-DDD

    Deskowanie to dalej rozwiazanie "dla ubogich". Pewnym rozwiazaniem jest dopiero
    betonowy skośny strop.

  • 9. Data: 2010-04-21 07:26:20
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    William Bonawentura said the following on 21.04.2010 09:06:

    > Deskowanie to dalej rozwiazanie "dla ubogich". Pewnym rozwiazaniem jest dopiero
    betonowy skośny strop.

    Malo ekip chce robic 'trumne', choc faktycznie jest to najlepsze
    rozwiazanie, odpada babranie sie w welnie przy ocieplaniu poddasza,
    robienie pekajacego G-K. Mozna spokojnie docieplic strop styropianem.
    Ale niestety komplikuje sie wtedy zrobienie ladnego pokrycia - np
    dachowki i niestety malo jest takich projektow i ciezko cos takiego
    zrobic dla skomplikowanego dachu - np kopertowego czy choc by z lukarnami.
    S.