  • Data: 2019-10-15 13:56:00
    Temat: Re: Jak nie kleszcze to arlekiny
    Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.10.2019 o 11:40, abn140 pisze:

    > ok zostawie.
    > a po co biedry sie zapatruja na te pokrzywy? Pasa sie na mszycach, a larwy
    > zeruja na pokrzywie?

    Też. Na pokrzywie występują trzy gatunki mszyc, które wczesną wiosną
    bardzo smakują biedronkom, i co ciekawe, mszyce te nie stanowią
    zagrożenia dla innych roślin w sadzie. Pokrzywa nie tylko broni
    się sama przed swymi wrogami bronią chemiczną, ale też broni owady
    szukające u niej schronienia, w tym boże krówki.

    > btw kasacja mszyc czesto by wymagala bariery na pniu drzewa przed mrowkami.
    > u mnie jak jest mszyca to i prawie zawsze autostrada mrowek na pniaku....
    > jakis koncept na zatrzymanie mrowek?

    No, biedronki, które w obronie "swoich" mszyc - czy raczej odwrotnie,
    w walce z mrówkami chroniącymi kolonie mszyc - wydzielają trujące
    alakaloidy (w postaci żółtej cieczy), które skutecznie odstraszają
    mrówki. Ta trucizna znajduje się również w jajkach i larwach biedronki,
    które dzięki temu są niejadalne dla mrówek.