    From: shaman <g...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak obudowac komin?
    Date: Tue, 30 Aug 2011 13:09:59 -0700 (PDT)

    On 30 Sie, 21:25, Lucky <l...@v...pl> wrote:
    > Witam,
    > Komin systemowy. Mam dwie wersje:
    > kierownik: cegly od stropu w zwyz, strop musi byc dodatkowo zazbrojony
    > kilkoma pretami
    > wykonawca: otynkowac, a powyzej polaci plytki klinkierowe. Wedlug
    > kierbuda plytki odpadna, wedlug wykonawcy cegly to za duzy ciezar na
    > stropie.
    > Co zrobic?

    Jeszcze nie widziałem takich płytek, które by nie odpadły po pewnym
    czasie (po lilku latach. Obserwuję pilnie komin mojego kolegi.. na
    razie mieszka jakieś 4 lata.. on pustaki kominowe obkleił
    styropianem, na to siatka i klej i na to płytki. Zrobione to jest
    pierwsza klasa. Wygląda jak prawdziwy klinkier.

    A ja mam klinkier, ale zupełnie inaczej - ani tak jak mówi Twój
    Kierbud ani tak jak mówi Twój Wykonawca. Powyżej jętek mam wylaną
    betonową półkę zbrojoną kilkoma prętami. Na tej półce opiera się
    obmurówka komina.. najpierw ze zwykłych cegieł potem z klinkierowych.
    Tak więc całe obciążenie opiera się na pustakach kominowych. U mnie to
    jest akurat Icopal.

    PZDR
    Shaman