  • 1. Data: 2011-08-30 19:25:45
    Temat: Jak obudowac komin?
    Od: Lucky <l...@v...pl>

    Witam,
    Komin systemowy. Mam dwie wersje:
    kierownik: cegly od stropu w zwyz, strop musi byc dodatkowo zazbrojony
    kilkoma pretami
    wykonawca: otynkowac, a powyzej polaci plytki klinkierowe. Wedlug
    kierbuda plytki odpadna, wedlug wykonawcy cegly to za duzy ciezar na
    stropie.
    Co zrobic?

  • 2. Data: 2011-08-30 19:35:35
    Temat: Re: Jak obudowac komin?
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Lucky" napisał w wiadomości grup

    >Co zrobic?

    Akurat tu posłuchać kierbuda. Płytki odpadną to tylko kwestia czasu

  • 3. Data: 2011-08-30 19:41:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.08.2011 21:25, Lucky pisze:
> [...]
    > wykonawca: otynkowac, a powyzej polaci plytki klinkierowe. Wedlug
    > kierbuda plytki odpadna, wedlug wykonawcy cegly to za duzy ciezar na

    Komin systemowy czyli z obudową z pustaków keramzytobetonu?

    Ja najpierw rozsmarowałem na nim klej do płytek ceniutką warstwą, a
    potem poprzyklejałem płytki nakładają na nie klej grzebieniem. Potem
    oczywiście fugi - i już 3 czy 4 zimy trzyma się ładnie.

    Poprawnie nałożone płytki nie powinny odpaść - oczywiście warto dać na
    wierzchołek jednolitą betonową płytę z kołnierzem.

  • 4. Data: 2011-08-30 20:04:44
    Od: "Bogdann" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > wykonawca: otynkowac, a powyzej polaci plytki klinkierowe. Wedlug kierbuda
    > plytki odpadna, wedlug wykonawcy cegly to za duzy ciezar na stropie.

    Ja słyszałem jeszcze 2 możliwości (akurat stałem przed takim samym
    problemem):

    -obłożyć styropianem, naciągnąć klejem i siatką (a potem chyba płytki na to)
    -blachą obudować komin

    pzdr
    Bogdan

  • 5. Data: 2011-08-30 20:09:59
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 30 Sie, 21:25, Lucky <l...@v...pl> wrote:
> [...]
    > wykonawca: otynkowac, a powyzej polaci plytki klinkierowe. Wedlug
    > kierbuda plytki odpadna, wedlug wykonawcy cegly to za duzy ciezar na

    Jeszcze nie widziałem takich płytek, które by nie odpadły po pewnym
    czasie (po lilku latach. Obserwuję pilnie komin mojego kolegi.. na
    razie mieszka jakieś 4 lata.. on pustaki kominowe obkleił
    styropianem, na to siatka i klej i na to płytki. Zrobione to jest
    pierwsza klasa. Wygląda jak prawdziwy klinkier.

    A ja mam klinkier, ale zupełnie inaczej - ani tak jak mówi Twój
    Kierbud ani tak jak mówi Twój Wykonawca. Powyżej jętek mam wylaną
    betonową półkę zbrojoną kilkoma prętami. Na tej półce opiera się
    obmurówka komina.. najpierw ze zwykłych cegieł potem z klinkierowych.
    Tak więc całe obciążenie opiera się na pustakach kominowych. U mnie to
    jest akurat Icopal.

    PZDR
    Shaman

  • 6. Data: 2011-08-30 20:11:23
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 30 Sie, 22:04, "Bogdann" <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja słyszałem jeszcze 2 możliwości (akurat stałem przed takim samym
    > problemem):
    >
    > -obłożyć styropianem, naciągnąć klejem i siatką (a potem chyba płytki na to)

    można też dać tynk strukturalny.. lub coś co ten tynk przypomina -
    widziałem takie kominy

    PZDR
    Shaman

  • 7. Data: 2011-08-30 22:08:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.08.2011 21:35, Kris pisze:

    > Akurat tu posłuchać kierbuda. Płytki odpadną to tylko kwestia czasu

    Bo? Jak nie zostawisz dziur na wnikanie wody, to co niby ma spowodować
    odpadnięcie prawidłowo ułożonych płytek?

    I jaki czas masz na myśli? Bo za 200 lat to i cały dom może się zawalić ;)

  • 8. Data: 2011-08-31 06:39:22
    Od: Marras <m...@g...pl>

    On 30.08.2011 21:35, Kris wrote:

    > Akurat tu posłuchać kierbuda. Płytki odpadną to tylko kwestia czasu

    Jesli szczelnie polozysz plytki, a potem pomalujesz pare razy preparatem
    uszczelniajaco-impregnujacym to nie powinny odpadac.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 9. Data: 2011-08-31 07:06:45
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-30 21:25, Lucky pisze:
> [...]
    > wykonawca: otynkowac, a powyzej polaci plytki klinkierowe. Wedlug
    > kierbuda plytki odpadna, wedlug wykonawcy cegly to za duzy ciezar na

    Ja bym słuchał kier. ale po prawdzie zwolniłbym obu :)

    Komin ma swój fundament po to by nie stawiać niczego na stropie.
    Murujesz jak najwyżej się da potem jak Sham napisał betonowa półka i na
    tym z klinkieru. 2 ostatnie warstwy zalecają z pełnego klinkieru.

    Zrób jak ci się podoba. Popatrz po dachach sąsiadów i zobacz jaki komin
    ci odpowiada. Mi najbardziej podobał się otynkowany w kolorze domu.
    Miało tak być u mnie ale, że część elewacji mam mieć z płytki
    klinkierowej to i komin obłożyłem płytką - na razie 3 rok i się trzyma

    Ariusz

  • 10. Data: 2011-08-31 08:03:23
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 31 Sie, 00:08, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Bo? Jak nie zostawisz dziur na wnikanie wody, to co niby ma spowodować
    > odpadnięcie prawidłowo ułożonych płytek?
    >
    > I jaki czas masz na myśli? Bo za 200 lat to i cały dom może się zawalić ;)

    Plytki odpadaja w murowanych ze zwyklej cegly kominach, ktore sa
    wstepnie tynkowane (lub nie) i obklejane plytkami. Odpadaja od
    naprezen - komin sie nagrzewa do wysokich temperatur i czasem ochladza
    do temperatury mrozow, dlatego peka. Ocieplony komin systemowy nie
    powinien sie tak zachowywac wiec nic nie powinno odpadac.

    Ja polecam oblozenie OSB i na to plytki ze struktonitu - wyglada
    bomba, jest tansze o klinkieru i nic nie odpadnie bo plytki sa
    przybite gwozdziami :)
    pozdr.

    --
    Adam