  • 1. Data: 2011-08-30 09:40:02
    Temat: bez dachu na zimę
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    chciałbym poradzić się w następującej kwestii: czy można zostawić budynek
    bez dachu na zimę? W tym roku byłby tylko zalany strop i koniec prac.
    Wolałbym oczywiście w tym roku zrobić kompletny dach, ale być może zabraknie
    czasu przed śniegami i mrozami.

    Jak zabezpieczyć budynek w takim wypadku? Jakie są zagrożenia?

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2011-08-30 10:12:05
    Temat: Re: bez dachu na zimę
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik brunet.wp napisał:

    > Jak zabezpieczyć budynek w takim wypadku? Jakie są zagrożenia?

    Ja tak miałem zostawiony.
    Strop został przykryty folią, dziura na schody też przykryta, żeby śnieg
    nie sypał do środka, chudziak w miejscach, gdzie są działówki na nim
    został zabezpieczony płytami ze styroduru - zostało mi trochę - i
    trocinami, żeby nie wysadziło ścian pod wpływem mrozu.

    I tyle :-)

    Betonowi nic nie będzie o ile zdąży związać przed nastaniem mrozów.

    U mnie szkód po zimie nie było, a zwiosny chłopaki ruszyli dalej z
    budową i do połowy maja skończyli prace na dachu - był SSO.

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-08-30 10:22:22
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 30 Sie, 11:40, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> wrote:
    > Witam,
    >
    > chcia bym poradzi si w nast puj cej kwestii: czy mo na zostawi budynek
    > bez dachu na zim ? W tym roku by by tylko zalany strop i koniec prac.
    > Wola bym oczywi cie w tym roku zrobi kompletny dach, ale by mo e zabraknie
    > czasu przed niegami i mrozami.
    >
    > Jak zabezpieczy budynek w takim wypadku? Jakie s zagro enia?
    >
    > Pozdrawiam,
    > BWP

    Mój budowlany sąsiad zostawił na simę strop zalany nad piwnicą. Nie
    przykrywał tego niczym. Jedyne co zrobił to zasłonił dechami dziurę do
    piwnicy. I nic mu się nie stało. W dodatku beton na tym stropie nawet
    nie był ładnie zatarty tylko mniej więcej wyrównany grabiami więc cały
    w grudkach i porach. Zamarzająca woda nie zrobiła mu żadnej widocznej
    krzywdy.

    PZDR
    Shaman

  • 4. Data: 2011-08-30 11:18:34
    Temat: Re: bez dachu na zim
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > Wolałbym oczywiście w tym roku zrobić kompletny dach, ale być może
    > zabraknie czasu przed śniegami i mrozami.

    ja nie przykrywałem niczym, sniegu było w srodku do 1m, raz zwalałem go, ale
    ogolnie nie ma sensu
    sie tym bawić. przykryc cięzko było bo sciany szczytowe były i po częsci
    działowe.

    W marcu przykryli dom, czerwiec okna (dalo rade wysuszyc bardzo dokladnie
    wszystko), w sierpniu tynki i posadzki wykonczenia grudzien, styczen, w
    lutym juz mieszkałem, było kompletnie sucho.

  • 5. Data: 2011-08-31 08:17:08
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > ja nie przykrywałem niczym, sniegu było w srodku do 1m

    Dzięki za odpowiedzi. Czy śnieg zalegający na stropie a właściwie jego
    ciężar nie będzie problemem? Być może należałoby pozostawić stemple na zimę.

  • 6. Data: 2011-08-31 08:40:40
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 31-08-2011 o 10:17:08 brunet.wp
    <S...@s...comusun_wielkie_lit
    ery> napisał(a):

> [...]
    >
    > Dzięki za odpowiedzi. Czy śnieg zalegający na stropie a właściwie jego
    > ciężar nie będzie problemem? Być może należałoby pozostawić stemple na
    Nie, strop musi więcej wytrzymać :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2011-08-31 09:09:53
    Od: shaman <g...@m...pl>

    ery> napisał(a):

    > Nie, strop musi więcej wytrzymać :)

    Ja bym tak odważnie nie doradzał. Skąd wiesz jaki brunet.wp ma strop i
    gdzie buduje (czyt: jakich opadów może się spodziewać)? Wytrzymałość
    użytkowa stropu Teriva 1 to ZTCP około 300kg/m2, jeśli chodzi o strop
    z Rorothermu to chyba 500 czy 580kg/m2, zakładaną wytrzymałość stropu
    monolitycznego zna tylko jego konstruktor. A potencjalne zagrożenia
    przy odrobinie pecha jednak są realne. Mokry śnieg waży więcej niż by
    się mogło wydawać.. a jeśli napada go metr lub więcej to jesteś
    pewien, że strop to wytrzyma bez żadnego uszczerbku?

    Brunet.. zadzwoń do kierbuda i zapytaj go o zdanie (o ile masz
    kierbuda, któremu możesz ufać :)).. dużo zależy od tego jaki masz
    strop (rodzaj konstrukcji), jakie są rozpiętości pomiędzy podporami,
    gdzie mieszkasz, czy możesz w razie czego przyjechać oczyścić strop z
    zalegającego śniegu, itd..

    PZDR
    Shaman

  • 8. Data: 2011-08-31 09:44:22
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "shaman" <g...@m...pl> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
> [...]
    > się mogło wydawać.. a jeśli napada go metr lub więcej to jesteś
    > pewien, że strop to wytrzyma bez żadnego uszczerbku?

    Strop monolityczny o wytrzymałości całkowitej ok. 500kg/m2 (różnica między
    wytrzymałością całkowitą a ciężarem płyty).

> [...]
    > strop (rodzaj konstrukcji), jakie są rozpiętości pomiędzy podporami,
    > gdzie mieszkasz, czy możesz w razie czego przyjechać oczyścić strop z

    Województwo mazowieckie, aczkolwiek należy założyć, że śniegu może napadać
    bardzo dużo - po tegorocznej lekcji od natury nabrałem respektu i zakładam
    raczej czarny scenariusz jeśli chodzi o opady śniegu. Mieszkam relatywnie
    blisko budowy więc w większości przypadków będę w stanie przyjechać i
    oczyścić strop ze śniegu (poza jakimiś kilkudniowymi wyjazdami itp.). Jednak
    chcę mieć świadomość ewentualnych zagrożeń.

  • 9. Data: 2011-08-31 10:16:01
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 31 Sie, 11:44, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
> [...]
    > oczyścić strop ze śniegu (poza jakimiś kilkudniowymi wyjazdami itp.). Jednak
    > chcę mieć świadomość ewentualnych zagrożeń.

    W takim razie moim zdaniem zagrożenie jest jedynie potencjalne, a
    jeśli dodatkowo możesz w razie draki podjechać i zgarnąć nadmiar
    śniegu to nic Ci nie grozi. Jeśli Ci wszystko jedno, czy podpory
    zostaną czy nie (bo np. i tak nie masz co z nimi teraz zrobić) to
    zostaw, a jeśli masz na nie kupca lub obawiasz się, że ktoś zwędzi to
    sprzedaj/zdemontuj. Jeśli obliczeniowa wartość obciążenia użytkowego
    wykoni 500kg/m2 to rzeczywista siła potrzebna do zniszczenia stropu
    jest i tak dużo wyższa. Znam kilka miejsc, gdzie inwestor zrezygnował
    lub przerwał budowę po wykonaniu stropu nad piwnicą.. budynki stoją od
    kilku lat (co najmniej 3 różne miejsca) i nic się nie dziej chociaż
    nikt o to nie dba.

    PZDR
    Shaman

  • 10. Data: 2011-08-31 10:59:53
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "shaman" <g...@m...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > (...) Jeśli obliczeniowa wartość obciążenia użytkowego
    > wykoni 500kg/m2

    Wartość obciążenia użytkowego (zmiennego) u mnie wyniesie 250kg/m2 (o
    100kg/m2 więcej niż przy terivie). Obciążenie całkowite wyniesie 500kg/m2. W
    tym wypadku należy brać pod uwagę obciążenie całkowite, bo na stropie nic
    nie będzie. Śnieg waży średnio 250kg/m3 czyli warstwa śniegu grubości 1m
    będzie obciążać strop 250kg/m2. Tak więc strop powinien to spokojnie
    wytrzymać. Mam jednak nadzieję, że nie dojdzie do sytuacji gdy będzie
    zalegała warstwa śniegu aż takiej grubości.