  • 1. Data: 2011-08-29 20:26:35
    Temat: Opinia o kotle CO Witkowski
    Od: JareK <k...@i...bez.spamu.pl>

    Witam

    Jestem na etapie poszukiwania dobrego tłokowego kotła CO na miał i
    groszek. Znalazłem EKW-RAPS PLUS 36kW producenta Witkowski. Jeżeli ktoś
    taki posiada proszę o opinie.

    Druga sprawa to podłączenie tego kotła. Będzie on stał na w osobnym
    budynku. Podłączenie za pomocą rur preizolowanych. Standardowo robi się
    tak, że instaluje się wymiennik ciepła oraz robi dwa układy. W domu
    układ zamknięty, a w budynku kotłowni układ otwarty. Połączone właśnie
    za pomocą wymiennika. Słyszałem opinie, że owe wymienniki lubią się
    zapychać i trzeba je co jakiś czas płukać. Słyszałem też inne
    rozwiązanie. Zamiast wymiennika zastosować odpowiedniej wielkości
    bojler. Rozwiązanie to likwiduje problem zapychania się rur wymiennika.
    Ma natomiast wadę dużej bezwładności. Jeżeli w zimie piec zgaśnie, to
    chwilę potrwa zanim nagrzeje się woda w bojlerze. Czy ktoś praktykuje
    takie rozwiązanie? Są jeszcze inne jego wady?

    JareK

  • 2. Data: 2011-08-29 20:39:59
    Temat: Re: Opinia o kotle CO Witkowski
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 29 Sie, 22:26, JareK <k...@i...bez.spamu.pl> wrote:

    > chwilę potrwa zanim nagrzeje się woda w bojlerze. Czy ktoś praktykuje
    > takie rozwiązanie? Są jeszcze inne jego wady?

    Znacznie wieksze straty ciepla (bojler = duza powierzchnia = wieksza
    wymiana ciepla). Grube zaizolowanie go sporo pomoze ale mimo wszystko
    straty beda wieksze :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-08-30 07:06:45
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JareK" <k...@i...bez.spamu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zamknięty, a w budynku kotłowni układ otwarty. Połączone właśnie za pomocą
    > wymiennika. Słyszałem opinie, że owe wymienniki lubią się zapychać i

    Jeżeli to są 2 układy kotłowe to wymiennik nie ma się czym zapchać.
    Raz zalany układ ma tyle kamienia ile bylo w wodzie, którą został zalany.
    Kamień wytrąca się przy pierwszym wygrzaniu wody i więcej go już w tej
    wodzie nie ma.

    Inaczej jest jeżeli wymiennik podgrzewa CWU czyli przez niego czały czas
    przepływa świeża woda z wodociągu, wtedy kamień odkłada się stale i takie
    wymienniki trzeba co jakiś czas płukać (odkamieniać).
    Mnie zapewne będzie cekało za jakiś czas płukanie wymiennika JAD używanego
    do grzania CWU.

    Gejzero.