  • 1. Data: 2011-08-29 20:13:00
    Temat: lampa na czujnik ruchu i bez - schemat
    Od: quent <x...@x...com>

    Chciałbym aby lampa przed drzwiami wejściowymi do domu po zmierzchu
    zapalała się samoczynnie gdy wykryje ruch. Jednak chciałbym także móc
    przełączyć ją ręcznie (za pomocą przełącznika) tak aby paliła się ciągle
    aż nie przełączę ją z powrotem w tryb pracy "na czujkę ruchu".

    Czasem wieczorem chcę przed drzwiami pogadać z kimś dłużej i zwykle
    wkurza mnie ruszanie ręką co jakiś czas aby uruchomić ponownie czujkę
    ruchu. Wtedy właśnie chciałbym przełącznikiem zmienić na tryb świecenia
    ciągłego.

    Czy ten schemat podłączenia przełącznika jest prawidłowy?
    http://elipsa.proste.pl/_test/schemat.gif

    Zdaję sobie sprawę, że po skończonej rozmowie mogę zapomnieć przełączyć
    światło na tryb czujkowy i wtedy będzie się niepotrzebnie świecić całą
    noc aż rano ktoś się połapie, że trzeba ją zgasić. To jest kolejny
    problem i nie wiem jak to obejść.

    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2011-08-29 20:18:23
    Temat: Re: lampa na czujnik ruchu i bez - schemat
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 29 Sie, 22:13, quent <x...@x...com> wrote:

> [...]
    > wkurza mnie ruszanie ręką co jakiś czas aby uruchomić ponownie czujkę
    > ruchu. Wtedy właśnie chciałbym przełącznikiem zmienić na tryb świecenia

    Lepiej kup czujke na taka ktora liczy ustawiony czas od momentu
    *kazdego* poruszenia sie, a nie od pierwszego poruszenia sie. Czyli
    ustawiasz 60 sek - ruszasz sie - czas start - odliczamy w dol - 60 -
    59 - 58 - 57 - 56 - ruszysz sie - licznik resetuje sie - odliczamy od
    nowa w dol - 60 - 59 - 58 - 57 - 56 itp. Swiatlo swieci caly czas.
    Nigdy takiej czujki nie widzialem ale na pewno sa - ja w ten sposob
    mam zrobione automatyczne oswietlenie w przedpokoju i automatyczne
    gaszenie swiatla (nie ma zadnego ruchu przez minimum 15 min ->
    wylacza) w lazienkach i kuchni :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-08-29 20:22:58
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-08-29 22:18, Adam pisze:
> [...]
    > mam zrobione automatyczne oswietlenie w przedpokoju i automatyczne
    > gaszenie swiatla (nie ma zadnego ruchu przez minimum 15 min ->

    To załatwiłoby problem. Popytam o taką - dzięki! Po raz kolejny zresztą :-)

    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2011-08-29 20:25:14
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 29 Sie, 22:22, quent <x...@x...com> wrote:

    > To za atwi oby problem. Popytam o tak - dzi ki! Po raz kolejny zreszt :-)

    http://allegro.pl/czujnik-ruchu-do-oswietlenia-es-15
    2-b-w-do-led-i1746057182.html

    Z opisu wynika, ze by sie nadalo:

    "Jeśli w sektorze widzialności czujnika pojawi się jakaś osoba,
    automatycznie włącza się oświetlenie (lub inne urządzenie elektryczne
    sterowane czujnikiem) i pozostaje włączone tak długo, jak długo
    czujnik ruchu wykrywa obecność (ruch) w obrębie pola "widzenia". Jeśli
    w określonym (zadanym przez użytkownika) czasie nie zostanie wykryta
    obecność, oświetlenie (lub inne urządzenie elektryczne) zostanie
    automatycznie wyłączone."

    Sa rozne kolorki i modele :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-08-30 06:26:20
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-08-29 22:25, Adam wrote:
> [...]
    > w określonym (zadanym przez użytkownika) czasie nie zostanie wykryta
    > obecność, oświetlenie (lub inne urządzenie elektryczne) zostanie

    Nabyłem :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2011-08-30 07:19:03
    Od: QbaB <q...@g...com>

> [...]
    > światło na tryb czujkowy i wtedy będzie się niepotrzebnie świecić całą
    > noc aż rano ktoś się połapie, że trzeba ją zgasić. To jest kolejny

    Przeciez każdal lampa z czujnikiem ma taa funkcję.
    Wystarczy ja zgasic i zapalic w czasie poniżej 5 sek (czy powyżej -
    nie pamiętam) i wtedy lampa świeci stale.
    Poczytaj instrukcje takiej lampy w jakims markecie.
    Pzdr
    QbaB

  • 7. Data: 2011-08-30 09:22:14
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "QbaB" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
> [...]

    Wystarczy ja zgasic i zapalic w czasie poniżej 5 sek (czy powyżej -
    nie pamiętam) i wtedy lampa świeci stale.

    ale przecież wystarczy podać przez wyłącznik fazę na zasilanie żarówki,
    jeśli to będzie ta sama faza co idzie przez czujnik ruchu to nic się nie
    stanie i spełni założenia wątkotwórcy

    Lukasz

  • 8. Data: 2011-08-30 09:51:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 30 Sie, 08:26, quent <x...@x...com> wrote:

    > Naby em :-)

    Ale mam nadzieje ze nabyles wlasciwy czujnik bo ten byl niby
    dedykowany do LEDow ?? :-) Nie mam pojecia czym sie rozni ale byl 2 x
    drozszy od takich do zwyklych lamp ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-08-30 09:54:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 30 Sie, 09:19, QbaB <q...@g...com> wrote:

    > Przeciez każdal lampa z czujnikiem ma taa funkcję.
    > Wystarczy ja zgasic i zapalic w czasie poniżej 5 sek (czy powyżej -
    > nie pamiętam) i wtedy lampa świeci stale.
    > Poczytaj instrukcje takiej lampy w jakims markecie.

    Hm, pierwsze slysze ale nie bede sie klocil! Niemniej - nie wszystkim
    jest wogole potrzebny przelacznik - ja mam dwie lampy na zewnatrz i
    obie sa podpiete bezposrednio pod ESke :) Bo po co komu lampa z
    czujnikiem z wylacznikiem ?? :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 10. Data: 2011-08-30 10:58:20
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Aug 29, 10:13 pm, quent <x...@x...com> wrote:
> [...]
    > światło na tryb czujkowy i wtedy będzie się niepotrzebnie świecić całą
    > noc aż rano ktoś się połapie, że trzeba ją zgasić. To jest kolejny

    Chlopaki ci zamotaly.
    Rozrysuj sobie calosc inaczej.
    Istota jest taka ze czujka ruchu ma trzy doprowadzenia.
    Jedno z nich staje sie zasilaniem w momencie wykrycia ruchu.
    Podpinasz je do zarowki. Do tego samego drucika wpinasz wlacznik tez z
    "plusa" sieciowego.

    To dziala chyba z wszystkimi czujkami na 230V. Te ktore maja
    przekazniki w srodku na pewno.
    Nie trzeba nic kombinowac.

    To co rozrysowales jest troche przekombinowane (bo odpina czujke
    ruchu) ale tez dzialac bedzie.

    A czujka ktora wlacza sie tylko na okreslony czas od wykrycia
    pierwszego ruchu jest z definicji zepsuta.