  • 11. Data: 2011-08-31 09:20:20
    Temat: Re: Jak obudowac komin?
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 31 Sie, 09:06, Ariusz <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja bym s ucha kier. ale po prawdzie zwolni bym obu :)
    >
    > Komin ma sw j fundament po to by nie stawia niczego na stropie.
    > Murujesz jak najwy ej si da potem jak Sham napisa betonowa p ka i na
    > tym z klinkieru. 2 ostatnie warstwy zalecaj z pe nego klinkieru.

    Tak naprawdę to cały fragment wystający ponad dach zaleca się z
    pełnego klinkieru, ale że jest droższy i cięższy to najczęściej
    stosuje się cegłę szczelinową. Z daleka należy się trzymać od zwykłej
    dziurawki.. szczelinowa to jedyny kompromis na jaki można się zgodzić
    - niektórzy dekarze/murarze nie godzą się nawet na taki. Deszcz +
    wiatr + duże różnice temp. to skrajnie trudne warunki, do murowania
    komina dopuszczać należy tylko naprawdę solidnego człowieka. Każdy
    błąd zostanie przez naturę bezwzględnie ujawniony.

    A co masz pod tymi płytkami?

    PZDR
    Shaman

  • 12. Data: 2011-08-31 09:43:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 31.08.2011 10:03, Adam pisze:

    > Plytki odpadaja w murowanych ze zwyklej cegly kominach, ktore sa
    > wstepnie tynkowane (lub nie) i obklejane plytkami. Odpadaja od

    O cegle nie pisałem. Notabene u moich rodziców jest komin z cegły i tam
    faktycznie się sypie na potęgę.

    > naprezen - komin sie nagrzewa do wysokich temperatur i czasem ochladza
    > do temperatury mrozow, dlatego peka. Ocieplony komin systemowy nie
    > powinien sie tak zachowywac wiec nic nie powinno odpadac.

    No właśnie. Mowa była o kominie systemowym, czyli zapewne keramzytobeton
    izolowany termicznie od kanału spalinowego.

  • 13. Data: 2011-08-31 10:39:43
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    [cich]

    > A co masz pod tymi płytkami?

    pewnie pająki :) i inne robaczki

    Komin systemowy, obłożony styropianem, na to zatopiona siatka na około
    ze sporą zakładką i na to klejone płytki - na zaprawie do klinkieru.

    Ariusz

  • 14. Data: 2011-08-31 11:42:34
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 31 Sie, 10:03, Adam <a...@g...com> wrote:
    > On 31 Sie, 00:08, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    > wrote:

    > Ja polecam oblozenie OSB i na to plytki ze struktonitu - wyglada
    > bomba, jest tansze o klinkieru i nic nie odpadnie bo plytki sa
    > przybite gwozdziami :)

    łokropnie mi sie to nie podoba.. przywodzi mi na myśl linoleum pocięte
    w kawałki i pomalowane na czarno..
    No ale o gustach się nie dyskutuje.
    --
    PZDR
    Shaman

  • 15. Data: 2011-08-31 12:50:11
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > wykonawca: otynkowac, a powyzej polaci plytki klinkierowe. Wedlug
    > kierbuda plytki odpadna, wedlug wykonawcy cegly to za duzy ciezar na
    > stropie.
    > Co zrobic?

    ociepliłbym zabudował płytą osb
    na to pseudo łupek.

    Ja mam z klinkieru, nie dośc ,ze kupe kasy poszo na ten klinkier
    to gowno przecieka i wyciąga ciepło z domu, ale uczymy sie na błędach

  • 16. Data: 2011-08-31 16:31:12
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 31 Sie, 13:42, shaman <g...@m...pl> wrote:

    > łokropnie mi sie to nie podoba.. przywodzi mi na myśl linoleum pocięte
    > w kawałki i pomalowane na czarno..
    > No ale o gustach się nie dyskutuje.

    http://www.apk.com.pl/firmy/stuktonit/plytka_wloknoc
    ementowa.jpg
    http://www.apk.com.pl/firmy/stuktonit/struktonit_01.
    jpg
    http://www.kalatea2.mojabudowa.pl/pliki/kalatea2/ima
    ge/dach/30_03_2007_2.jpg
    http://www.plus-dachy.pl/content/oferta/dachowki_cem
    entowe/euronit/struktonit/10.jpg
    http://www.e-architekt.cz/obrazky2008/12/_8926_house
    -plus-polsko-velux/house-plus_polsko_tomasz-glowacki
    -02.jpg

    Dla mnie bomba ale masz racje - o gustach sie nie dyskutuje, podsuwam
    jednak jakies rozwiazanie ktore moze komus do gustu przypadnie :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 17. Data: 2011-08-31 16:57:43
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    l2g2000vbb.googlegroups.com...

    >On 31 Sie, 13:42, shaman <g...@m...pl> wrote:

    > łokropnie mi sie to nie podoba.. przywodzi mi na myśl linoleum pocięte
> [...]

    moim zdaniem ładne.

    >http://www.e-architekt.cz/obrazky2008/12/_8926_hous
    e-plus-polsko-velux/house-plus_polsko_tomasz-glowack
    i-02.jpg

    A gdzie tu są rynny?

    -- Pozdrawiam
    Kris

  • 18. Data: 2011-08-31 19:33:52
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Wed, 31 Aug 2011 18:57:43 +0200, Kris napisał(a):

    se-plus-polsko-velux/house-plus_polsko_tomasz-glowac
    ki-02.jpg

    > A gdzie tu są rynny?

    Ukryte :-) Za elewacją.

    --
    ŁC
    Statystyką nie ma się co przejmować, ponieważ jest jak z bikini - niby

  • 19. Data: 2011-09-01 14:56:06
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 31 Sie, 18:57, "Kris" <k...@W...PL> wrote:
    l2g2000vbb.googlegroups.com...
    cementowa.jpg
    .jpg
    age/dach/30_03_200...
    mentowe/euronit/st...

    > moim zdaniem ładne.

    Ja tez mam akcent ze struktonitu:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=2191

    Deska czolowa obita plytkami prostokatnymi ze struktonitu :)

    I jeszcze na dodatkowym daszkiem z tylu domu:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1993

    Tu jeszcze bez tynkow i podbitek i same plytki troche zakurzone ;)
    pozdr.

    --
    Adam