  • 1. Data: 2011-08-30 13:22:49
    Temat: membrana czy deskowanie z papą
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    Szanowni tematu w necie sporo i naczytałem się jak diabli, ale
    odnoszę wrażenie że to jest tak jak z dyskucjami nt. ścian 1 czy 2
    warstwowych,
    albo co lepsze ytong czy ceramika, czy też oddychanie ścian - bujda czy coś
    w tym jest.

    I dlatego pytanie czy tak mam ten temat traktować czy są jakieś prawdy
    ogólne niepodważalne?

    Rafał

  • 2. Data: 2011-08-30 13:27:52
    Temat: Re: membrana czy deskowanie z papą
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kacper napisał:
    > I dlatego pytanie czy tak mam ten temat traktować czy są jakieś prawdy
    > ogólne niepodważalne?

    Nie ma...
    Ja obstawiam deskowanie :-)
    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-08-30 14:06:10
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > albo co lepsze ytong czy ceramika, czy też oddychanie ścian - bujda czy
    coś
    > w tym jest.

    wybrałbym
    ytong a do tego deskowanie pełne

    niestaty mam odwrotnie wszystko zrobione

    a co niby ma oddychac? ceramika pod styropianem?

    niektorzy ocieplając wstawiają kratki z nawiewem aby wiało pod syropianem,
    jak twierdzą musi byc wentylacja :)

    niedawno oglądałem taką robotę i zagadałem do wykonawców :)

    brak słów

    pozdrawiam
    AT

  • 4. Data: 2011-08-31 00:04:07
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote in message

    > niektorzy ocieplając wstawiają kratki z nawiewem aby wiało pod syropianem,
    > jak twierdzą musi byc wentylacja :)

    Znowu fala dłupoty, a było spokojniej przez ostatnie miesiące. I znowy
    wentylacja ceramiki :-)
    Ona się sama wentyluje swoją porowatością, zamkami i komorami :-)

  • 5. Data: 2011-08-31 06:34:45
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

    > "Amir" <d...@g...pl> wrote in message

    > Znowu fala dłupoty, a było spokojniej przez ostatnie miesiące. I znowy
    > wentylacja ceramiki :-)
    > Ona się sama wentyluje swoją porowatością, zamkami i komorami :-)

    No właśnie nie chciałbym rozpętać dyskusji o ścianach warstwowych czy
    styropianie, a już na pewno nie o oddychaniu.
    Pytanie tylko o samo pokrycie.
    A pojawiło się bo w planie mam membranę, a cieśle powiedzieli że jednak
    deskowanie i papa.
    Stąd dylemat i próba wytłumacenia sobie zasadności, ewentualnych korzyści
    jakie mogłyby z tego wynikać czy też nie.

    Rafał

  • 6. Data: 2011-08-31 06:45:02
    Od: fleczer <p...@o...pl>

    W dniu 2011-08-31 08:34, Kacper pisze:
    ..
> [...]
    > Stąd dylemat i próba wytłumacenia sobie zasadności, ewentualnych korzyści
    > jakie mogłyby z tego wynikać czy też nie.

    Duża zależny od czynników dodatkowych:
    - czym kryjesz dach
    - w jakiej okolicy się budujesz
    - czy twój budżet jest na to przygotowany

    Ja zrobiłem pełne odeskowanie, z uwagi na zwiększenie sztywności dachu a
    mam go prawie 400m2 i kryłem dachówką.

    Po drugie byłem na wizytach referencyjnych u ludzi gdzie dziwne
    zwierzaki (poczynając od kuny do jakiegoś dzięcioła) zrobiły z membrany
    sito. Po tym utwierdziłem się w mojej decyzji.

    Po trzecie i czasami najważniejsze, to musisz policzyć koszty.
    Odeskowanie nie jest tanie dlatego coraz mniej popularne. Płacisz za
    deski, robociznę, możesz zaoszczędzić na membranie i zamiast niej
    zastosować papę (tylko trzeba pilnować aby dobrze wentylowali przy
    położeniu ).

  • 7. Data: 2011-08-31 08:00:56
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

> [...]
    > możesz zaoszczędzić na membranie i zamiast niej zastosować papę (tylko
    > trzeba pilnować aby dobrze wentylowali przy położeniu ).

    Dach mam dwuspadowy ok. 170 m2 kąt 40st. i będzie dachówka
    Cena gra rolę a deskowanie u mnie to ok. 5 tys. drożej niż membrana.
    pokrywać będę od razu więc nie ma znaczenia że papa może poleżeć sma i nie
    muszę od razu kłaść pokrycia.
    Nie zamierzam oszczędzać na obróbce dekarskiej bo to pozwoli uniknąć jakichś
    zwierzęcyzh cudów w membranie.
    A widziałem dachy zostawione "na razie" z dziurami bo można mieszkać a potem
    dziwne rzeczy się działy.
    Sam nie wjestem przekonany co robić a musze już odpowiedzieć bo szukują już
    drewno na więźbę.

    Rafał

  • 8. Data: 2011-08-31 08:48:54
    Temat: Re: membrana czy deskowanie z pap?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 31-08-2011 o 10:00:56 Kacper <e...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Cena gra role a deskowanie u mnie to ok. 5 tys. dro?ej ni? membrana.
    > pokrywaae bede od razu wiec nie ma znaczenia ?e papa mo?e pole?eae sma i
    > nie
    > musze od razu k?a?ae pokrycia.
    > Nie zamierzam oszczedzaae na obróbce dekarskiej bo to pozwoli unikn?ae
    > jakich?
    > zwierzecyzh cudów w membranie.
    > A widzia?em dachy zostawione "na razie" z dziurami bo mo?na mieszkaae a
    > potem
    > dziwne rzeczy sie dzia?y.
    > Sam nie wjestem przekonany co robiae a musze ju? odpowiedzieae bo szukuj?

    Jak o drazu zrobisz cały dach z obróbkami to membrana zupełnie wystarczy.
    Mój dach czekał 2 lata na obróbke i membrana spokojnie przeżyła,
    oczywiście dachówka była.
    A z kolei sąsiadowi kuna wygryzła dwie dziury w membranie a to dlatego że
    jak
    robił dach to chyba kot zawlekł mu pod dachówkę jakąś kośc z resztką mięsa.
    Sam już do tego nie dotarł ale dotarła kuna i trochę membranę zgryzła.
    Sąsiad rozebrał dachówkę, kość wyrzucił i ma spokój.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 9. Data: 2011-08-31 09:43:18
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 30 Sie, 15:22, "Kacper" <e...@W...pl> wrote:
    > Szanowni tematu w necie sporo i naczytałem się jak diabli, ale
    > odnoszę wrażenie że to jest tak jak z dyskucjami nt. ścian 1 czy 2
    > warstwowych,

    Dokladnie tak jest :) Ja mam membrane i coz moge powiedziec - wilgoci
    nie ma, welna sucha, nic mi jej poki co (puk puk) nie zjadlo, a
    jeszcze nie mam podbitki gotowej. Nie zauwazam i nie sadze, zeby po
    paru latach cokolwiek zlego sie z ta membrana dzialo - po prawie
    trzech latach wyglada i w dotyku jest jak nowa.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 10. Data: 2011-08-31 10:52:20
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Kacper" <e...@W...pl> wrote in message

> [...]
    > Stąd dylemat i próba wytłumacenia sobie zasadności, ewentualnych korzyści
    > jakie mogłyby z tego wynikać czy też nie.

    Przy pełnym deskowaniu i tak musisz dać membranę tylko tańszą.