  • 11. Data: 2011-08-31 13:06:01
    Temat: Re: membrana czy deskowanie z papą
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości
    news:j3l3ou$fjv$1@opal.futuro.pl...

    > Przy pełnym deskowaniu i tak musisz dać membranę tylko tańszą.

    No własnie chcą mi wpakować deskowanie i papę.
    Ja byłem przekonany do membran ale tak polecali deskowanie że zwątpiłem.
    Wracam do własnych przemyśleń i decyzji, będzie membrana, ewentualnie
    poszukam jakiejś dobrej (mocnej).

    Rafał

  • 12. Data: 2011-08-31 13:08:39
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Wed, 31 Aug 2011 12:52:20 +0200, kiki napisał(a):

    > Przy pełnym deskowaniu i tak musisz dać membranę tylko tańszą.

    Jeśli - jak pisze autor wątku - chodzi o deskowanie z papą, to po co
    membrana?

    --
    ŁC
    Piękno - ulotne zjawisko, mijające zwykle po wytrzeźwieniu

  • 13. Data: 2011-08-31 13:18:53
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 2011-08-31 11:43, Adam pisze:

    > Dokladnie tak jest :) Ja mam membrane i coz moge powiedziec - wilgoci
    > nie ma, welna sucha, nic mi jej poki co (puk puk) nie zjadlo, a
    > jeszcze nie mam podbitki gotowej. Nie zauwazam i nie sadze, zeby po

    A wiatr nią nie szarpie? Klejona jest? Bo ja mam nie klejoną ("Paaanie,
    po co??? Szkoda pieniędzy") i strasznie wiatr nią szarpie. Niby dziury
    pod drzwiami balkonowymi mam, ale i tak się boję, że później będzie pod
    dachówką wiało i w tę membranę też będzie wiatr wpadał.
    PS A wełną dociskałeś do membrany, czy była dylatacja?

  • 14. Data: 2011-08-31 13:27:01
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik ŁC napisał:
    > Jeśli - jak pisze autor wątku - chodzi o deskowanie z papą, to po co
    > membrana?

    Nie jest potrzebna...
    Wystarczy dokładnie ułożyć wełnę z zachowaniem szczeliny wentylacyjnej.
    Zabawa w membrany to pomyłka przy deskowaniu...

    pozdr
    Robert G.

  • 15. Data: 2011-08-31 16:35:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 31 Sie, 15:18, hk <b...@m...pl> wrote:

    > A wiatr nią nie szarpie? Klejona jest? Bo ja mam nie klejoną ("Paaanie,

    Nie jest klejona, nie zauwazylem zadnego szarpania - a dosc spora
    polac mam (zupelnie niepotrzebnie ale zostalo wiec dalismy) polozona
    na zewnetrznym daszku nad tarasem ktory nie musi byc i nie bedzie
    wogole ocieplany. Widze cala ta wielka polac z okna tarasowego i nigdy
    nic nie latalo. Oczywiscie sa zaklady zgodne z rysunkami na membranie,
    a rozstaw krokwii to 80cm. Calosc jest przeciez na kazdej krokwii
    mocno docisnieta kontrlatami (miedzy kontrlata a membrana specjalna
    tasma uszczelniajaca - wyglada jak tasma akustyczna pod profile
    przyscienne).

> [...]
    > dachówką wiało i w tę membranę też będzie wiatr wpadał.
    > PS A wełną dociskałeś do membrany, czy była dylatacja?

    Krokwie mam 18cm, a welne kupilem toprocka 15cm, wiec jest 3cm luzu :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 16. Data: 2011-08-31 21:27:24
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Kacper" <e...@W...pl> wrote in message

    > Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

    > No własnie chcą mi wpakować deskowanie i papę.

    Ale to jest dobry pomysł tylko membranę wiatroizolacyjną dać musisz żeby
    chronić wełnę od szczeliny wentylacyjnej. W przeciwnym razie wywieje ci całe
    ciepło z wełny.

  • 17. Data: 2011-08-31 21:29:46
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nie jest potrzebna...
    > Wystarczy dokładnie ułożyć wełnę z zachowaniem szczeliny wentylacyjnej.
    > Zabawa w membrany to pomyłka przy deskowaniu...

    Nie prawda.
    Ta szczelina wentylacyjna to tak samo jakbyś zrobił niedeskowany dach bez
    membrany. Deski mają za zadanie usztywniać ale nic nie izolują. Jedynie
    teoretycznie ma woda nie przeciekać ale zimna nie powstrzyma. Trzeba wkładać
    wiatroizolację i zostawić od niej 5cm do desek

  • 18. Data: 2011-09-01 06:37:54
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik kiki napisał:
    > Trzeba wkładać wiatroizolację i zostawić od niej 5cm do desek

    Oj... Kiki... ;-)