  • 1. Data: 2011-08-30 17:26:23
    Temat: odprowadzenie deszczówki
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    Witam,

    Mam w warunkach zabudowy napisane: "Odprowadzenie wód opadowych do sieci
    kanalizacji deszczowej na warunkach ustalonych przez zgk".
    Problem mam tylko taki że rura kan. deszczowej która przechodzi przy mojej
    granicy jest bardzo płytko pod powierzchnią i dodatkowo na skutek
    nieprzemyślanej rozbudowy kanalizacji, w czasie intensywnych opadów na
    odcinku rury który przechodzi przez moją działkę w rurze tej powstaje małe
    ciśnienie (około 0,5m słupa wody). (jakbym przebił rurę to by mi zalało
    działkę).
    Ciśnienie występuje tylko w czasie silnych opadów i po kilkudziesięciu
    minutach woda spływa.
    W związku z tym nie bardzo mogę się wpiąć do tej rury bo np chcąc wkopać
    rury odprowadzające wodę z rynien to musze je wkopać poniżej poziomu na
    którym jest woda w tej rurze z burzówki.
    W związku z tym mam następujące pytanie.
    Czy jeśli mam w WZ taki zapis jak wyżej to czy mogę zrobić sobie na działce
    studnie chłonne do odprowadzenia tej wody w grunt?
    Na projekcie został też określony punkt wpięcia do kan. burzowej, tyle że
    ten kto robił adaptacje nie do końca zbadał poziomy rur i nie uwzględnił
    problemów z kan burzową.
    Ogólnie poziom wody w gruncie zawsze jest minimum 1 m poniżej pow. terenu.
    Grunt mam średnio przepuszczalny trochę piasek miejscami glina.

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 2. Data: 2011-08-30 19:25:59
    Temat: Re: odprowadzenie deszczówki
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > ciśnienie (około 0,5m słupa wody). (jakbym przebił rurę to by mi zalało

    a co ci na to mówią w tym zgk?

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2011-08-30 19:33:55
    Od: "KS" <o...@o...pl>

> [...]
    > ciśnienie (około 0,5m słupa wody). (jakbym przebił rurę to by mi zalało

    a co ci na to mówią w tym zgk?

    pozdrawiam
    s_13

    W zgk jeszcze nie pytałem, ale praw fizyki nie zmienią.

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 4. Data: 2011-08-30 22:16:14
    Od: jac <d...@p...fm>

    W dniu 2011-08-30 19:26, KS pisze:

> [...]
    > Ogólnie poziom wody w gruncie zawsze jest minimum 1 m poniżej pow. terenu.
    > Grunt mam średnio przepuszczalny trochę piasek miejscami glina.

    witam

    ja bym zrobił studnie chłonną, z jednej strony podłączył do niej rurę z
    wodą z działki, a ze studni rurę do kanalizy burzowej ale w ten sposób,
    żeby jej wylot był wyżej niż rura burzowej - w ten sposób woda z niej
    nie będzie ci się cofać do studni,
    w ten sposób masz spełnione wymogi formalne, studnia będzie zbierać duże
    ilości wody np. podczas dużej ulewy, a gdyby nie dała rady to odprowadzi
    coś do kanalizy burzowej,

    pozdrawiam
    jac

  • 5. Data: 2011-08-31 04:38:09
    Od: "KS" <o...@o...pl>

> [...]
    > w ten sposób masz spełnione wymogi formalne, studnia będzie zbierać duże
    > ilości wody np. podczas dużej ulewy, a gdyby nie dała rady to odprowadzi

    W sumie jest to sposób, tylko że ze studni chłonnej do burzowej to woda nie
    popłynie jak wylot będzie powyżej rury kan. burzowej, chyba że studnia
    chłonna powyżej terenu, a tego nie chcę..
    I za wpięcie do burzowej się płaci i chyba rocznie tez coś tam się płaci.
    A nie chce płacić do gminy i jeszcze inwestować w studnie chłonne.

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 6. Data: 2011-08-31 07:12:07
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-31 06:38, KS pisze:

> [...]
    > I za wpięcie do burzowej się płaci i chyba rocznie tez coś tam się płaci.
    > A nie chce płacić do gminy i jeszcze inwestować w studnie chłonne.

    Zapytaj swojego kier. B. czy możesz zrezygnować z tego podłączenia i
    zrobić studnię chłonną . Ja mam na działce dreny i deszczową podłączoną
    do takiej studni (3 kręgi). Nawet przy największych ulewach nie ma problemu.

    Ariusz

  • 7. Data: 2011-08-31 19:16:01
    Od: "KS" <o...@o...pl>

> [...]
    > takiej studni (3 kręgi). Nawet przy największych ulewach nie ma problemu.

    Witam,

    Dzisiaj zadzwoniłem do zgk, tam powiedzieli mi że to nie oni zajmują sę
    deszczówką tylko gmina.
    Czyli w wz mam jakąś bzdurę. (od wydania wz się nic nie zmieniło, po prostu
    wygląda że sami nie wiedzą co piszą).
    Ok, dzwonię do gminy i pani jakas nie może się nadziwić że na prywatnej
    działce mam rure burzową po czym łączy mnie z panem X.
    Tłumaczę panu X w czym rzecz, ten zaczyna mi się żalić ile to on ma rocznie
    na utrzymanie kan. burzowej i pierwszy pomysł pana X to że może da się
    zmienić wz.
    Ale on nie wie bo pan Y kierownik inwestycji jest na urlopie.
    Trochę dziwne, zmiana wz. które są w projekcie a projekt z pozwoleniem dawno
    zatwierdzony przez starostwo.
    Nosz k.... dramat myśle sobie mogli by wypieprzyć tego X to moze by mieli
    na te kilkadziesiąt metrów nowej rury rocznie bo i tak g. tam robi.
    Z drugiej strony to skoro wydali takie wz. to może niech coś wykombinują? Co
    by było gdybym wpiął się jak na projekcie i pokazał że woda nie odpływa bo
    rura pełna?
    Jutro ma wrócić ten od WZ posłucham co ten ma do powiedzenia.
    Generalnie to jakas masakra, gminy to jakis inny swiat.

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 8. Data: 2011-09-01 07:08:44
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-31 21:16, KS pisze:

> [...]
    > Jutro ma wrócić ten od WZ posłucham co ten ma do powiedzenia.
    > Generalnie to jakas masakra, gminy to jakis inny swiat.

    Dokładnie jak piszesz w gminach najpierw się robi, potem myśli na koniec
    załatwia papiery.

    No ale pytanie jest takie chcesz zrezygnować z tego przyłącz - to
    zapytaj kierownika czy możesz i bez tego czy ci odbiorą dom. Bo np. jak
    ja miałem w projekcie ogrzewanie gazem to bez tego przyłącza nie mogłem
    oddać domu, a że gazownia wymyśliła sobie przyłącz jako rozwój sieci to
    zamiast czekać pół roku czekałem ponad półtorej.

    Przynajmniej tak mój kierownik twierdził, że jest w projekcie ogrzewanie
    gazem i muszę mieć gaz !!!???

    Na twoim miejscu w tą rurę burzową na siłę bym się nie podłączał jak
    jest jak piszesz, nie dość, że nie będzie odbierać wody to jest spora
    szansa, że cię będzie podlewać. Chyba, że jesteś po rozmowach z
    najwyższą władzą i masz obiecane, że szybko coś z tym zrobią.

    Ariusz

  • 9. Data: 2011-09-01 10:17:11
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 30.08.2011 19:26, KS pisze:
> [...]
    > Ogólnie poziom wody w gruncie zawsze jest minimum 1 m poniżej pow. terenu.
    > Grunt mam średnio przepuszczalny trochę piasek miejscami glina.

    rozwiązaniem takiej sytuacji jest przepompownia, no ale nie dość że
    będziesz za podłączenie do burzówki płacił to se ta przepompownie musisz
    postawić.
    Generalnie to wkopać kilka kręgów, wstawić pompę z pływakiem za nią
    zawór zwrotny, co by woda z kanalizy nie wracała i będzie działać. U
    moich rodziców działa, z tym że oni deszczówkę i wodę z drenażu do
    pobliskiego rowu odprowadzają. W porze deszczowej wysokość wody w rowie
    jest ~0,5..1m powyżej podłogi w piwnicy. Pompa oczywiście dostosowana do
    zapotrzebowania..