    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak ocieplic parterowy ? (ściany szczytowe - strop)
    Date: Tue, 27 Apr 2010 11:43:43 -0700 (PDT)

    On 27 Kwi, 11:41, "Aleksander" <f...@f...fake> wrote:
> [...]
    >
    > Po przeczytaniu wielu wątków i po rozmowach z
    > małżonką zdecydujemy się chyba jednak na budowę domu
    > parterowego (szkoda mi tylko będzie 2 rzeczy, które ma
    > dom z poddaszem:
    >
    > 1)naturalnego oddzielenia części dziennej, od sypialnianej,
    > 2)że w nocy czy wieczorem nie będę mógł popatrzeć przez okno
    > dachowe... leżąc w łóżku na gwiazdy;) )
    >
    > No ale nie o tym.
    >
    > Dom parterowy, wśród wielu innych zalet jest ponoć łatwiej
    > ocieplić. Moje pytanie - a co ze ścianami szczytowymi ?
    > Bo jakby dać tylko ocieplenie z zewnątrz plus coś na strop

    terowego.jpg

    > ... to powstaje mostek termiczny.
    >
    > Jak się do pozbyć ? Ocieplić ściany również od wewnątrz strychu,
    > nie domurować szczytów (ala Kiki) ;) - i połączyć z ociepleniem
    > zewnętrznym ?
    >
    > Jak to się powinno zrobić ?

    Najpierw oszacuj ile strat bedzie na tym mostku cieplnym.
    Potem ewentualnie ociepl te sciany szczytowe/poddachowe od srodka.
    Jesli sicany beda z jakiegos ytonga to ich przewodnosc cieplna na tych
    40cm od stropu do dachu bedzie rowna mniej wiecej styropianowi 10cm.

    Ale jak sie uprzesz to mozesz ocieplic te sciany dookola tak jak chyba
    radzi kiki (bo w google go nie widac)
    --
    Lukasz Sczygiel