  • 1. Data: 2010-04-27 09:41:47
    Temat: Jak ocieplic parterowy ? (ściany szczytowe - strop)
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Witam,

    Po przeczytaniu wielu wątków i po rozmowach z
    małżonką zdecydujemy się chyba jednak na budowę domu
    parterowego (szkoda mi tylko będzie 2 rzeczy, które ma
    dom z poddaszem:

    1)naturalnego oddzielenia części dziennej, od sypialnianej,
    2)że w nocy czy wieczorem nie będę mógł popatrzeć przez okno
    dachowe... leżąc w łóżku na gwiazdy;) )

    No ale nie o tym.

    Dom parterowy, wśród wielu innych zalet jest ponoć łatwiej
    ocieplić. Moje pytanie - a co ze ścianami szczytowymi ?
    Bo jakby dać tylko ocieplenie z zewnątrz plus coś na strop
    (jak na rysunku)

    http://download.fotochannels.com/Alex/ocieplenie_par
    terowego.jpg

    ... to powstaje mostek termiczny.

    Jak się do pozbyć ? Ocieplić ściany również od wewnątrz strychu,
    nie domurować szczytów (ala Kiki) ;) - i połączyć z ociepleniem
    zewnętrznym ?

    Jak to się powinno zrobić ?

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 2. Data: 2010-04-27 09:48:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Aleksander pisze:
    > Witam,
    >
    > Po przeczytaniu wielu wątków i po rozmowach z
    > małżonką zdecydujemy się chyba jednak na budowę domu
    > parterowego (szkoda mi tylko będzie 2 rzeczy, które ma

    Dlaczego? Pomijając przypadek bardzo płaskiego dachu - i tak masz
    przestrzeń, z którą coś trzeba zrobić. Ty chcesz ją zmarnować ;)

    [ciach]

    > Dom parterowy, wśród wielu innych zalet jest ponoć łatwiej
    > ocieplić.

    LOL

    > Moje pytanie - a co ze ścianami szczytowymi ?
    > Bo jakby dać tylko ocieplenie z zewnątrz plus coś na strop
> [...]

    Tyle jeśli chodzi o powyższe teorie ;)

    Ocieplasz dach i szczyty - i nie masz żadnych mostów, a dostajesz
    poddasze użytkowe.

  • 3. Data: 2010-04-27 09:53:43
    Od: "quent" <x...@x...com>

    wiadomości news:4bd6b2df$1@news.home.net.pl...
    > Dlaczego? Pomijając przypadek bardzo płaskiego dachu - i tak masz
    > przestrzeń, z którą coś trzeba zrobić. Ty chcesz ją zmarnować ;)

    Ale są tacy, np ja, którzy nie chcą mieć piętra w domu, schodów na parterze
    itd...

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2010-04-27 09:56:04
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Andrzej Lawa" wrote:

    > [...]
    >
    > Ocieplasz dach i szczyty - i nie masz żadnych mostów, a dostajesz
    > poddasze użytkowe.

    Nie potrafisz zrozumieć prostego posta z prostym pytaniem ?

    HIT: patrz temat.

  • 5. Data: 2010-04-27 09:56:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    quent pisze:

    > Ale są tacy, np ja, którzy nie chcą mieć piętra w domu,

    Wolny kraj - można mieć kaprysy ;) Tylko po co?

    > schodów na parterze itd...

    Och, są rozwiązania alternatywne. Np. klapa z wysuwaną drabiną.

  • 6. Data: 2010-04-27 10:05:01
    Od: "quent" <x...@x...com>

    wiadomości news:4bd6b4d6@news.home.net.pl...
    > Och, są rozwiązania alternatywne. Np. klapa z wysuwaną drabiną.

    ROTFL

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2010-04-27 10:13:35
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    > Nie potrafisz zrozumieć prostego posta z prostym pytaniem ?
    >
    > HIT: patrz temat.

    Ocieplasz ściany, zwróc uwagę aby szczyty nie były wymurowane do samych
    belek bo tam musisz styropian jeszcze wlożyć
    Poddasze: jocieplasz strop, ew ocieplasz dach. Jak poddasze całkowicie
    nieuzytkowe to ocieplenie dachu bez sensu, ocieplasz tedy tylko strop.
    I żadnych mostków termisznych nie ma

    Krzysiek

  • 8. Data: 2010-04-27 10:18:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Aleksander pisze:

    > Nie potrafisz zrozumieć prostego posta z prostym pytaniem ?
    >
    > HIT: patrz temat.

    Nie nazwałbym tego tematu hitem ;)

    A poważniej - to jest grupa DYSKUSYJNA, a nie kącik porad, gdzie jacyś
    opłacani fachowcy mają obowiązek bezdyskusyjnie i bez własnej inicjatywy
    odpowiadać wyłącznie na zadane pytania.

    Ja jestem ciekaw, dlaczego koniecznie chce mieć parter - zwłaszcza że
    podana motywacja stoi w sprzeczności z podanymi problemami.

  • 9. Data: 2010-04-27 10:40:52
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > A poważniej - to jest grupa DYSKUSYJNA, a nie kącik porad, gdzie jacyś
    > opłacani fachowcy mają obowiązek bezdyskusyjnie i bez własnej inicjatywy
    > odpowiadać wyłącznie na zadane pytania.

    Pełna zgoda :) Nigdzie o obowiązku udzielania odpowiedzi nie pisałem.

    > Ja jestem ciekaw, dlaczego koniecznie chce mieć parter - zwłaszcza że
    > podana motywacja stoi w sprzeczności z podanymi problemami.

    Obecnie mieszkam w parterowym i bardzo mi to pasuje.

    1) Nie lubię biegania po schodach.
    2) Nie boje się, że dzieci (roczne i dwulatek) spadną
    z tychże schodów (zresztą nawet starsze dziecko, złaszcza chore
    czy zaspane też może... wiem wiem, są barierki inne wynalazki ale ...)
    3) Lubię mieć strych.
    4) Podoba mi się to, że widzę stan deskowania i belek dachu, które
    są na wierzchu (wiem, że w nowym domu to może nie jest jakaś
    istotna cecha, ale w tym co mieszkam (prawie stuletnim) - dobrze
    mieć taką możliwośc.

    To tak na szybko.

    Aleksander.

  • 10. Data: 2010-04-27 10:43:30
    Od: "na102" <g...@P...FM>

> [...]
    > Dlaczego? Pomijając przypadek bardzo płaskiego dachu - i tak masz
    > przestrzeń, z którą coś trzeba zrobić. Ty chcesz ją zmarnować ;)
    marnowaniem to można nazwać ogrzewanie takiego niezamieszkałego poddasza