  • 31. Data: 2010-04-30 10:01:09
    Temat: Re: Jak ocieplic parterowy ? (ściany szczytowe - strop)
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kiki pisze:

    > Dokładnie TAK! I jeszcze pamiętajcie, że stopnie schodów nie wyższe niż
    > 12cm, bolą biodra przy chodzeniu jak są np 15cm.

    Rany, co to za kalectwo się w narodzie porobiło?

    Mi się zdarza wchodzić biorąc po dwa schody na raz i żadnych problemów z
    biodrami nie mam.

    A nie jestem jakimś sportsmemem. Z drugiej strony nie mam też jakiejś
    ogromnej nadwagi, nie palę i dbam o właściwe suplementy do diety.

  • 32. Data: 2010-04-30 10:24:26
    Od: "quent" <x...@x...com>

    wiadomości news:4bdaaa65$1@news.home.net.pl...
    > Rany, co to za kalectwo się w narodzie porobiło?

    Wybacz ale gadasz trochę jak nastolatek, który życia nie zna jeszcze.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 33. Data: 2010-04-30 10:31:28
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 30 Kwi, 01:42, "kiki" <k...@k...net> wrote:
    > "Aleksander" <f...@f...fake> wrote in message

    > http://wgrajfoto.pl/pokaz/img0410/ocieplenie_partero
    we77c3.jpg

    > O masz
    >
    > Tak być powinno. Inaczej pół ściany i pół syfitu będzie miało temperaturę w
    > zimie kilku stopni. Albo dasz styropian jak narysowałem albo od razu 3x
    > takie kaloryfery i puść z dymem 2-3kW na godzinę.

    Najpierw wazelina:
    Zgadzam sie z Toba ze tak powinno sie ocieplac. Jakbym mogl to bym se
    tak zrobil ale:
    (teraz siara)
    Mam stary dom (cegla i kamien) 130m2. Pale weglem i place za to jakies
    2,5kzl. Wszedzie mam ponad 24stopni (tak pali biologiczny sterownik -
    niewymienialny).
    I teraz:
    Ocieplenie domu dookola, bes stropu. Styro od srodka na suficie -10
    cm. Temperatury:
    zewnatrz -15
    pod dachem od -1 do 4
    strop na górze od +15 do+19
    pokoj ze styro na suficie +24

    Zero grzyba.

    Po ociepleniu stropu tak jak inicjalnie napisal Aleksander:
    zewnatrz -15
    pod dachem od -1 do 4
    strop na górze od +24
    pokoj ze styro na suficie +24

    Zero grzyba.

    Ja wiem ze ty mozesz miec inna sytuacje ale nie zawsze grzyb musi sie
    pojawic. Do tego trzeba by policzyc ile W/s bedzie sie tracic przez
    taki strop. Zakladajac jego grubosc na 30cm (i taka sama szerokosc
    sciany) i przenikalnosc na poziomie Ytongu, dla domu 10x10m wyjdzie
    cos w rodzaju:
    4*10(obwod scian)*0,3(szerokosc mostka)=12m2
    przewodnosc ytongu na takiej powierzchni:0,12W/m2*K *12=1,44W na 1
    Kelwin roznicy temperatur. Nawet dla mrozow -20 daje to jakies 80W
    strat
    http://termodom.pl/termodompasywny/xella_polska_ener
    gooszczednie/wlasciwosci_cieplne_bloczkow_ytong_i_si
    lka

    Zakladajac ze cala zime tak bedzie (ciagle -20) to maksymalne straty
    to (4 miesiace zimy) 80*24*30*4=230KWh
    Czyli bez przesady. To jest w pradzie (drogim) jakies 120zl rocznie (w
    praktyce oceniam ze polowa tego) wiec ocieplenie kosztujace 1000zl
    moze byc niepotrzebna inwestycja.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 34. Data: 2010-04-30 12:57:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    quent pisze:
    > w wiadomości news:4bdaaa65$1@news.home.net.pl...
    >
    > Wybacz ale gadasz trochę jak nastolatek, który życia nie zna jeszcze.

    A ty jak spaślak na mcdonaldowej diecie, z paczką papierosów dziennie na
    deser. Albo schorowany 80-latek.

    Bóle w biodrach przy tak "straszliwie wysokich" schodach to mogą
    dotyczyć tylko osób z poważnymi chorobami i w bardzo zaawansowanym wieku
    - ale w ich przypadku problemem będą prędzej czy później nie tylko
    nawet 10-centymetrowe schodki ale także 3-metrowy kawałek korytarza bez
    elektrycznego wózka.

  • 35. Data: 2010-04-30 19:25:43
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    wiadomości news:4bdad3d7$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > - ale w ich przypadku problemem będą prędzej czy później nie tylko
    > nawet 10-centymetrowe schodki ale także 3-metrowy kawałek korytarza bez

    A co ty jakimś lekarzem jesteś by wydawać tak kategoryczne sądy?
    Kiedyś też może będziesz schorowanym 80-latkiem, zobaczymy jak będziesz
    śmigał po schodkach kilka razy na dzień.
    Nie każdy musi lubić schody, a ruszać można inaczej.

    MS

  • 36. Data: 2010-04-30 20:33:00
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Maciej S." <m...@c...pl> wrote in message

> [...]
    > śmigał po schodkach kilka razy na dzień.
    > Nie każdy musi lubić schody, a ruszać można inaczej.

    Mnie zaprojektowali za małą klatkę schodową. Była o tym dyskusja ale
    powiedzieli mi, że mała klatka schodowa to mniej ciepła będzie uciekać z
    dołu do góry. Zrobiłem też drzwi żeby nie uciekało. Ale zrobili tak mało
    miejsca, że stopnie wyszły 16cm. Strach puścić dziecko samodzielnie. Z
    wejściem nie ma tyle kłopotu co ze schodzeniem.
    Schody 12cm i basta.

  • 37. Data: 2010-04-30 22:32:51
    Od: Marek K <m...@W...kappa.pl>

    W dniu 2010-04-30 22:33, kiki pisze:

> [...]
    > miejsca, że stopnie wyszły 16cm. Strach puścić dziecko samodzielnie. Z
    > wejściem nie ma tyle kłopotu co ze schodzeniem.

    Schody optymalne to 17 x 29 cm.
    Wynika ze tego że jesteś upośledzony ruchowo, kiki, jeśli schody 16cm są
    dla Ciebie za wysokie.
    Może od razu powinieneś windę zamontować ?

    M.

  • 38. Data: 2010-05-02 18:36:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciej S. pisze:

    > A co ty jakimś lekarzem jesteś by wydawać tak kategoryczne sądy?

    Nie jestem supermanem i schody jakoś kalectwa u mnie nie wywołują. U
    znajomych też nie.

    > Kiedyś też może będziesz schorowanym 80-latkiem, zobaczymy jak będziesz
    > śmigał po schodkach kilka razy na dzień.

    Mówimy o tym samym 80-latku co się martwi o swoje roczne dziecko? ;->

    > Nie każdy musi lubić schody, a ruszać można inaczej.

    Ale jest to zdrowe ćwiczenie wykonywane mimochodem.