  • 1. Data: 2010-04-27 10:22:19
    Temat: kanalizacja deszczowa
    Od: "Mariusz M" <m...@p...onet.pl>

    Kupiłem dom gdzie w warunkach zabudowy było stwierdzenie idnośnie wody
    deszczowej, że ma być rozprowadzana po powierzchni działki. Deweloper
    wybudował kanalizacją deszczową i wyprowadził ją do przydrożnego rowu (droga
    gminna, na dzień dzisiejszy utwardzona). Sąsiad z niżej położonej działki
    oddzielonej wspomnianą drogą, ma pretensje, że woda z rowu zalewa jego grunt
    i sprawa może trafić do sądu.
    W planach inwestycyjnych gminy jest przebudowa drogi - pokrycie asfaltem i
    prawdopodobnie zrobienie rowu melioracyjnego.
    Czy po wybudowaniu drogi będzie można podłączyć kanalizację do rowu
    malioracyjnego i jeśli tak to na jakich zasadach to się odbywa? Czy trzeba
    robić jakiś projekt kanalizacji i go zatwierdzać?

  • 2. Data: 2010-04-27 12:36:10
    Temat: Re: kanalizacja deszczowa
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 27 Kwi, 12:22, "Mariusz M" <m...@p...onet.pl>
    wrote:
> [...]
    > malioracyjnego i jeśli tak to na jakich zasadach to się odbywa? Czy trzeba
    > robić jakiś projekt kanalizacji i go zatwierdzać?

    No to masz problem, musisz usunac odprowadzenie wody deszczowej do
    rowu.
    Zbuduj studnie chlonna, na terenie swojej posesji. Pare kregow
    wystarczy, jak sie przeleje to na posesje ale nie na droge.
    W koncowej fazie przelania oczywiscie i tak poplynie do rowu ale ty
    bedziesz czysty.

    Po drugie koljeny krok to wystapienie na pismie do gminy o zgode na
    odprowadzenie wody deszczeowej do rowu.
    Nie rob tego odrazu odczekaj az sprawa uciechnie jakies 2-3 lata.

    Gmina zapewne ma to gdzies gdzie odprowadzasz wode deszczowa ale ze
    sasiad zglosil problem ruchyl machine admnistracyjna i teraz urzad
    musi sie ustosunkowac.

    Acha czy miales wizytacje z gminy ze odprowadzasz wode deszczwa do
    rowu. Jesli tak to jestes winny i raczej sprawa przegrana. Mozesz
    starac sie o udowodnienie ze budynek kupiles z odprowadzeniem do rowu
    ale to i tak winny jestes ty.
    Nieznajmosc przepisow nie zwalnia z odpowiedzialnosc