    From: "marcan" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak połączyć nowe szambo ze starym?
    Date: Mon, 27 Jul 2009 18:38:55 +0200

    "Stolat" napisał
    > Hmm a w jakiej kolejności chcesz je zapełniać? Wszytkie na raz czy po
    > kolei?
    Nie ma to dla mnie żadnego znaczenia, ważne żeby było taniej/łatwiej/lepiej

    > Bo jak po kolei tzn idąc od prawej do lewej, to wystarczy dać trójnik przy
    > tym pierwszym i skierować gó.... też do drugiego po lewej i później na tym
    > samym poziomie połączyć z trzecim.
    Taki zwykły trójnik? Znaczy beż żadnych sztuczek?

    > Ale musisz tak zrobić spadki aby scieki najpierw wlewały sie do tego po
    > prawej a jak się zapełni to popłyną to tego po lewej.
    To będzie problem, ponieważ to pierwsze szambo (na rysunku z prawej), jest
    już ok. pół metra pod poziomem gruntu. Nie chciałbym mieć każdego następnego
    jeszcze głębiej... "Fachowiec", który je instalował rok temu źle pomierzył i
    umieścił je za głęboko. Dlatego teraz chcę zrobić wszystko sam, żeby jak coś
    będzie spieprzone to chociaż bez dodatkowej opłaty za "robociznę".

    > Dać rewizję przed trójnikiem i później między drugim i trzecim.
    Co to jest rewizja? To? http://tinyurl.com/mmkk6b Jeśli nawet, to czy możesz
    wyjaśnić dlaczemu?
    I toto ma być na wierzchu, coby łatwiej czyścić?

    > Bo jak równocześnie to trza by było na dole je połączyć ale to możesz mieć
    > problem z ciśnieniem i szczelnością, bo te połącznie bądą ciagle zalane
    > gó....

    Może być i równocześnie, ale łączenie odpada. Po pierwsze problemy, októrych
    sam piszesz, po drugie to kłopotliwe bardzo by było a po trzecie grunt, w
    który wkopane jest szambo jest żwirowo-kamienisty (z naciskiem na
    kamienisty; kamienie wielkości głowy dziecka lub nawet krowy...)

    Jakieś inne podopowiedzi jak to wykombinować?