  • Data: 2009-07-28 20:23:54
    Temat: Re: Jak połączyć nowe szambo ze starym?
    Od: bokomaru <b...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

    w skrocie - jesli zamierzasz dolozyc 2 zbiorniki do istniejacego, to
    mozesz zrobic rowniez prosta oczyszczalnie sciekow. Nie ma praktycznie
    znaczenia zuzycie - po prostu szambo z bakteriami bedzie sobie dluzej
    pracowalo, to ani nie zabije bakterii i drozdzy, ani nie ma szans
    wyschnac. A nawet jesli, to pudlo bakterii ktore bedziesz dosypywal co
    tydzien w sezonie szybko nadrobi ten brak.

    i teraz tak - oczyszczalnia to nie sa zbyt duze cuda na kiju. separator
    tluszczu mozna pominac przy zalozeniu, ze jest to domek letniskowy, a
    domownicy beda przestrzegac prostych regul (czyli nie wylewania tluszczu
    z patelni do kanalizy...).
    trzeba tez zminimalizowac ilosc detergentow i nie zalowac wody. ja mam
    swoja wode, wiec kosztuje mnie tyle, co prąd. dosypuje bakterie raz na
    jakis czas profilaktycznie.
    potrzebujesz dwoch garów - osadnika i drugiego, gdzie doczyszczac sie
    bedzie plyn. obydwa musza byc wentylowane, co osiaga sie prosto,
    wpinajac rure wentylacyjna np. odpowietrzenia od kanalizy do rury
    sciekowej. jak wyprowadzisz na dach, a nad kazdym zbiornikiem zapewnisz
    otwory wentylacyjne, to powstanie ciag, ktory zapewni dostawe tlenu.
    to, co wyplynie z drugiego baniaka trzeba rozsaczyc - czyli wrzucic w
    glebe dreny rozsaczajace.

    no i to z grubsza tyle; u mnie z kanalizy nie czuc zadnych sciekow,
    ilosc gestego zmniejsza sie do 20-30%, plyn, ktory wyplywa z drugiego
    baniaka ma lekko stechly aromat i jest prawie przezroczysty. z
    powodzeniem wystarczaja do tego dwa dna studni o pojemnosci ok. 1 m3 kazde.

    --
    bartek