  • Data: 2018-09-19 12:54:31
    Temat: Re: Jak przechować dokumenty
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bolko pisze:

    > Pojawił się wątek o niszczeniu to ja w drugą stronę zapytam.
    >
    > Ktoś komuś w wakacje w garażu podziemnym sąsiada podpalił auto.
    > Sąsiad wziął papiery, rodzine i uciekł na pole/podwórze/plac.
    > Na szczęscie ogień się nie rozprzestrzenił i mogli wrócić do mieszkań
    > po kilku godzinach.
    > Ja akurat jestem w trakcie prostowania spraw własnościowych w rodzinie.
    > I przekonałem się że papierów to trzeba pilnować.
    > Czytaj: mieć swoje.
    >
    > Plus jakieś zaświadczenia o zatrudnieniu żeby mi emeryture wyliczyli.
    > Plus jakieś rachunki dla US za ostatnie pięć lat.
> [...]

    Polskiego urzędnika cechuje całkowity brak zaufania do ludzi, przy
    jednoczesnym bezgranicznym zaufaniu do techniki. Jeśli się takiemu
    mówi jak się sprawy mają, to w najlepszym razie rozłoży ręce i powie,
    że on to by może nawet chciał popchnąć sprawę, ale bez bumagi nie
    może. Ale wystarczy mu ledwie czytelny faks z całkiem nieczytelnym
    podpisem, a ostatnio nawet zdjęcie dokumentu zrobione telefonem --
    i już czuje się tak, jakby miał oryginał w łapie. Więc ja co bardziej
    przydatne dokumenty skanuję i trzymam na serwerze. Jeśli nawet nie
    będą miały okazji "zafunkcjonować w obiegu prawnym", to łatwo mi je
    w ten sposób przeglądać i przeszukiwać (o bałaganie też był tu wątek).

    --
    Jarek