  • Data: 2018-09-19 17:34:36
    Temat: Re: Jak przechować dokumenty
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 19 Sep 2018 17:12:23 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Fajnie jeśli dokument jest doskonałej jakości -- równy druk, jednolity
    > papier, żadnych dopisków ni pieczątek. Ale jeśli sytuacja odbiega od
    > wzorcowej, to głębia 16 tonów to mało.

    Z mojego doświadczenia wynika, że w zupełności wystarczające. Nawet do
    "trudnych" dokumentów.

    > Można by było po zeskanowaniu
    > spłaszczyć dynamikę jakimś algorytmem, ale ani mi się chce, ani to
    > stuprocentowo pewne działanie.

    Ja mam od tego skrypt, który jednym kliknięciem na zeskanowany obrazek go
    normalizuje, dodaje kontrastu i konwertuje do 2 i 4 bpp. Ja muszę tylko
    włożyć materiał do skanera i wykonać trzy kliknięcia.

    > Strona A4, druk czarny, niebieskie podpisy, czerwone pieczątki:
    >
    > $ file z0022.png z0022.png: PNG image data, 1104 x 1707, 8-bit/color
    > RGB, non-interlaced

    a rozmiar?

    > Używam tego, co widać (PNG) -- od razu wypluwa mi to program skanujący
    > (SANE).

    To tak jak i ja. Ten wcześniejszy obrazek 2 MiB to właśnie z XSane. Po
    potraktowaniu skryptem szybko uspokaja się do 100 KiB.

    Mateusz