  • Data: 2018-09-25 18:40:19
    Temat: Re: Jak przechować dokumenty
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 25 Sep 2018 17:07:56 +0200, r...@k...pl wrote:
    > To coś zaszalałeś z jakością JPG.
    > Daję 50% i nie widzę różnicy w jakości.

    To "50%" chyba różnie jest interpretowane w różnych programach. Niemniej
    wykonałem test. Dokument źródłowy to strona z katalogu handlowego:

    JPG z jakością "50": 140 KiB
    4 bitowe PNG: 84 KiB

    Przy tej jakości wersja JPG jest co prawda czytelna ale tekst wygląda
    paskudnie - literki jakby ktoś po nich brudnym paluchem mazał. A mimo
    tego JPG jest niemal 2x cięższy od (4-bit) PNG. Ok, zdjęcia lepiej
    wychodzą na JPG, ale w kontekście archiwizacji dokumentów interesuje mnie
    wyłącznie tekst, a ten znacząco lepiej wychodzi przy PNG, przy mniejszym
    rozmiarze.

    https://imgpile.com/images/njH0hP.jpg
    https://imgpile.com/images/njHWz1.png

    Mateusz