  • 1. Data: 2013-06-26 09:13:40
    Temat: Jak schować jętkę i krokiew w styropianie ?
    Od: "Chlorek" <s...@g...pl>

    Witam
    na projekcie wypada mi krokiew i jętka w styropianie . Jak to umiescic
    /ukryć ? Są jakies rozwiązania ?
    pozdrawiam
    C.

  • 2. Data: 2013-06-26 10:02:10
    Temat: PS. Jak schować jętkę i krokiew w styropianie ?
    Od: "Chlorek" <s...@g...pl>

    PS. Chodzi mi oczywiście o ścianę szczytową. Krokiew i jętka wypadają na
    zewnątrz ściany szczytowej murowanej ale w warstwie ocieplenia (18 cm)

  • 3. Data: 2013-06-26 13:45:05
    Temat: Re: Jak schować jętkę i krokiew w styropianie ?
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Chlorek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Witam
    > na projekcie wypada mi krokiew i jętka w styropianie . Jak to umiescic
    > /ukryć ? Są jakies rozwiązania ?

    Oczywiście, że są rozwiązania.
    Bierze się do ręki nóż lub piłkę tzw. "rekinka" docina się styropian na
    wymiar tak, aby jętka była schowana w styropianie.
    Można też się posłużyć specjalną przecinarką do cięcia styropianu z
    drutem oporowym np. taką:
    http://www.stobra.net/produkty/przecinarka-do-styrop
    ianu/
    Tylko czy jest sens inwestować na jedną robotę?
    Jeżeli nie umiesz się posługiwać tymi narzędziami to zlecasz tą robotę
    komuś, kto się na tym zna :)

  • 4. Data: 2013-06-26 16:11:08
    Od: "Chlorek" <s...@g...pl>

    bardziej mi chodziło o to czy tak się w ogóle robi, a jeżeli już - to czym
    to zamaskować (to znaczy wystającą ponad powierzchnię styro jętke) albo czy
    dylatowac to od styropiany ?

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

  • 5. Data: 2013-06-26 17:04:44
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > bardziej mi chodziło o to czy tak się w ogóle robi, a jeżeli już - to
    > czym to zamaskować (to znaczy wystającą ponad powierzchnię styro
    > jętke) albo czy dylatowac to od styropiany ?

    Przede wszystkim małoprecyzyjnie napisałeś, ale rozumiem, że jętki będą
    zarazem stropem poddasza?
    Po pierwsze nie robić żadnych dylatacji. Izolacja musi być ułożona na
    wcisk. W przeciwnym razie będzie tam wiało powietrze i utworzy się
    mostek termiczny.
    Po drugie Z wystającymi jętkami nie ma problemu, chyba, że przestrzeń
    ponad jętkami ma być zagospodarowana np. jako magazyn rupieci i będziesz
    tam chodził. Wtedy wypadałoby położyć podłogę np. z płyt OSB,
    porzytwierdzonych bezpośrednio do jętek.
    Po trzecie pod jętką musisz podwiesić stelaż do gips-ksrtonu.
    Wypełnienie całej przestrzeni styropianem jest trudne, chyba, ze jest to
    granulat styropianowy.
    Po czwarte ocieplenie sufitu czy dachu styropianem to średniodobry
    pomysł. Najlepsza do tego jest wełna mineralna, którą możesz upchać w
    każdy najmniejszy zakamarek. Ponadto wełna w przeciwieństwie do
    styropianu jest niepalna i nie wydziela toksycznych substancji podczas
    pożaru. Styropian jest dobry tam, gdzie jest całkowicie zakryty niepalną
    barierą, czyli pod posadzką, w stropie betonowym, ewentualnie na
    elewacji. Osobiściew bał bym się ocieplać sufity styropianem, bo w razie
    pożaru ze względu na wydziające się kłęby gryzącego i duszącego dymu
    możesz nawet nie zdążyć uciec z domu.
    Różnica cenowa pomiędzy ociepleniem styropianem i wełną jest niewielka i
    niewarta ryzyka.
    Przemyśl to sobie.

  • 6. Data: 2013-06-26 19:21:21
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2013-06-26 17:04, uzytkownik pisze:\
> [...]
    > elewacji. Osobiściew bał bym się ocieplać sufity styropianem, bo w razie
    > pożaru ze względu na wydziające się kłęby gryzącego i duszącego dymu

    Przy styropianie bardziej niz pozaru (który zdarza sie rzadko) nalezy
    obawiac sie gryzoni. A w wełnę tak chętnie nie idą.
    --
    A S

  • 7. Data: 2013-06-26 19:28:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 26 czerwca 2013 19:21:21 UTC+2 użytkownik Andrzej S napisał:

    > Przy styropianie bardziej niz pozaru (który zdarza sie rzadko) nalezy
    > obawiac sie gryzoni. A w wełnę tak chętnie nie idą.

    Kuna uwielbia welne :) Sasiadowi (graniczymy z tym samym lasem ale z drugiej strony!
    dlatego troche mam cisnienie podwyzszone;) wyniosla pol dachu. Cale ocieplenie do
    remontu. Zrywal wszystkie KG i sciagal dachowki i pod dachowke wkladal metalowa
    tasme/siatke (jakas taka jak do tynkow sie daje) zeby nie mogla wlezc. Kazda dziure w
    podbitce etc zakrywal szczelnie ta siatka.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2013-06-27 10:32:44
    Od: "Chlorek" <s...@g...pl>

    Doprecyzuje, bo źle zostałem zrozumiany :-)
    Chodzi mi oczywiście o ścianę szczytową. Krokiew i jętka wypadają na
    zewnątrz ściany szczytowej murowanej ale w warstwie ocieplenia (18 cm).
    Czyli odleglość krokwi i jetki od muru jest około 10cm. Jak to umieścic w
    styropianie ..jak ukryć ?
    Czy tak się robi ?

    oglegroups.com...

  • 9. Data: 2013-06-29 14:14:54
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Chlorek, 27 cze 2013 w news:kqgtbb$3sq$1@speranza.aioe.org
    napisałeś/aś:

> [...]
    > zewnątrz ściany szczytowej murowanej ale w warstwie ocieplenia (18
    > cm). Czyli odleglość krokwi i jetki od muru jest około 10cm. Jak to
    Najprościej chyba odsunąć cały więzar o te 8 cm i już. Podejrzewam że nie
    masz wymiaru międzu osiami krokwi już teraz powyżej 100 cm. Chyba
    murłaty wystarczy na te dodatkowe 10 cm. Jak masz krótki okap to można
    też przesunąć nad mur albo i do strony wew. muru.