  • 1. Data: 2013-06-27 01:37:02
    Temat: 100m2 dla 6 osob
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Obiecany szkic projektu:

    http://zapodaj.net/32c516a9bd35f.jpg.html

    Nie bijcie za jakość, nie miałem czasu bawić się w programie graficznym ani
    tym bardziej w CAD'dzie. To co jest istotne to widać:
    To pomarańczowe to szafy, a to niebieskie to okna :-) Jedna kratka to pół
    metra. Zaokrągliłem położenie ścianek do pełnych kratek w rzeczywistości są
    odchyłki raz w jedną raz w drugą stronę.
    Dom ma wymiary wewnętrzne 6x9m i trzy kondygnacje. Dach dwuspadowy o kącie
    ok. 45 stopni. Budynek jest posadowiony na zboczu więc jest częściowo
    podpiwniczony. Wysokość kondygnacji to 2,40, ale dzięki wentylacji
    mechanicznej z klimatyzacją nie jest to odczuwalne nawet podczas imprez na
    wiele osób.

    1. Poddasze ma przed-ścianki za którymi jest instalacja wentylacji
    mechanicznej. Ścianki te mają ok. 120cm. To sprawia że spora cześć pow.
    podłogi nie liczy się do pow. użytkowej albo liczy tylko w połowie. Te szafy
    w pokojach dziecięcych to w rzeczywistości zabudowy na całą ścianę.
    Dodatkowo są schowki pod łóżkami i półki wiszące obok okien.
    2. W salonie szafki na górze są od podłogi do sufitu, po prawej są głębsze,
    a na górze płytsze, szafki na dole są tylko pod sufitem. Dzięki temu że
    pokój ma 6m i szerokie przejście do przedpokoju i dalej kuchni w trakcie
    imprez można połączyć dwa stoły każdy na 10 osób, więc 20 osób może spożywać
    posiłki w pełnej wygodzie, co w przypadku większych salonów ale kwadratowych
    nie zawsze jest możliwe. Sypialnia rodziców (pomieszczenie nr 2) to w
    zasadzie jedna wielka szafa, a i samo łóżko ma sporą skrzynię. Ściany
    pomiędzy salonem a przedpokojem nie ma w ogóle - jest tam 2 metrowej
    szerokości przejście, natomiast ściana pomiędzy salonem a schodami to jeden
    słup i ażurowa konstrukcja z listewek co sprawia że światło z okna nad
    schodami oświetla też salon i optycznie go powiększa.
    3. Piwnica to garaż z dwiema bramami, (jedna od ulicy, a druga od podwórza)
    sprawia to, że nie trzeba się przeciskać z kosiarką, czy narzędziami
    pomiędzy samochodem a rowerami. Do tego dochodzą pralnia z kotłownią
    kotłownia oraz przedpokój który służy za graciarnię i spiżarnię.

    Łącznie według tego co naliczyłem wychodzi 94,8m2 pow. użytkowej + garaż. W
    rzeczywistości będzie to mniej bo trzeba odjąć grubość ścian wewnętrznych.
    Co jest charakterystyczne dla tego projektu to praktycznie brak komunikacji.
    Jeśli nie liczyć schodów i szaf wnękowych to na komunikację "marnuje" się
    tylko 3,6m2 na poddaszu i 6m2 na parterze.

    Oczywiście tak mały dom wiąże się z wieloma kompromisami: w wannie na
    piętrze można stanąć tylko z jednej strony. Pokój dziecięcy nr 2. W zasadzie
    jest pozbawiony miejsca na zabawę. Sypialnia rodziców to w zasadzie tylko
    sypialnia. To wszystko sprawia, że centrum życia staje się salon.

    Z drugiej strony przy tak małej powierzchni udało się wygospodarować biurko
    dla każdego dziecka i w dodatku każde jest przy oknie. W kuchni udało się
    wygospodarować miejsce przy stole dla czterech dzieci które mogą jeść
    śniadanie czy odrabiać lekcje pod okiem pani domu. A przede wszystkim co
    jest szokiem dla wielu odwiedzających każdy ma swoje pełnowymiarowe normalne
    łóżko. Nikt nie musi spać na kanapie, nikt nie musi co wieczór czegoś
    wysuwać lub rozkładać.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2013-06-27 10:35:57
    Temat: Re: 100m2 dla 6 osob
    Od: "mcs" <...@...pl>

    > Witam!
    >
    > Obiecany szkic projektu:
    >
    > http://zapodaj.net/32c516a9bd35f.jpg.html

    [..]

    Ogólnie...śmiech na sali

    mcs

  • 3. Data: 2013-06-27 10:59:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mcs" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ogólnie...śmiech na sali

    A coś konkretniej, bo na moje oko to w tym domu mieszka się wygodniej niż w
    4 osoby na 50m2 mieszkania - a takich rodzin jest pewnie w Polsce z milion.
    Nie spodziewałeś się chyba że na 100m2 będzie tyle samo przestrzeni co na
    300m2.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2013-06-27 11:01:15
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Thu, 27 Jun 2013 01:37:02 +0200, Ergie napisał(a):

    > Obiecany szkic projektu:
    > http://zapodaj.net/32c516a9bd35f.jpg.html

    Ekh.,

    Próbuję zrozumieć co jest co.

    Od góry - piwnica, parter, piętro?
    Czemu przestrzeń od góry ma 4 metry szerokości, a reszta 6 metrów?

    --
    Franc

  • 5. Data: 2013-06-27 11:25:34
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    e.net...

    > Próbuję zrozumieć co jest co.

    > Od góry - piwnica, parter, piętro?
    > Czemu przestrzeń od góry ma 4 metry szerokości, a reszta 6 metrów?

    Przeczytaj opis który zamieściłem w poście to wszystko będzie jasne. A
    rysowałem po kolei od góry: poddasze, parter, piwnica. Jak napisałem na
    poddaszu są przed-ścianki, dlatego jest węższe, a dom jest na zboczu więc
    piwnica nie jest pod całością.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2013-06-27 12:07:49
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 26.06.2013 Ergie <e...@s...pl> napisał/a:

    > http://zapodaj.net/32c516a9bd35f.jpg.html

    Może ciut ciasnawy, ale fajny. I prosty.
    Mnie się podoba, dołożę do rozmyślań.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 7. Data: 2013-06-27 12:26:43
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-06-27 01:37, Ergie wrote:
    > Witam!
    >
    > Obiecany szkic projektu: [...]

    No nie wiem ... Dwie łazienki/toalety na 6 osób.

    My mamy 3 na 4 osoby. A i tak czasami nachodzą mnie wątpliwości, czy nie
    powinno się przyjmować podobnych założeń jak w przypadku kuwet dla kotów ;-)

    Ale jeśli chodzi o wykorzystanie powierzchni to - bez ironii -
    mistrzostwo świata.

    Piotrek

  • 8. Data: 2013-06-27 12:34:23
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Witam!
    >
    > Obiecany szkic projektu:
    >
    > http://zapodaj.net/32c516a9bd35f.jpg.html

    Skoro taki minimalizm to nie pomyslaes, zeby z tego zrobic kostke? Nie
    rozumiem dlaczego wszyscy na sile wciskaja spadziste dachy. Drogie to i
    niewygodne.

  • 9. Data: 2013-06-27 12:56:38
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Skoro taki minimalizm to nie pomyslaes, zeby z tego zrobic kostke?

    Ja nie pomyślałem??? Ja nie jestem autorem ani nawet inspiratorem tego
    projektu.
    Ten dom już stał zanim ja w ogóle zacząłem mieć cokolwiek wspólnego z
    budowaniem, a o budowie swojego domu nawet jeszcze nie myślałem.

    > Nie rozumiem dlaczego wszyscy na sile wciskaja spadziste dachy. Drogie to
    > i niewygodne.

    Tak i nie. Ten dom był budowany własnymi siłami inwestora. Zrobienie dachu
    samemu przy tej rozpiętości to nie problem, więc koszt budowy jest niższy,
    koszt ogrzewania też bo powierzchnia zewnętrzna mniejsza.

    Niewygodne pewnie tak, ale jeśli tak jak w tym projekcie pod skosami są
    łóżka to nie ma problemu. Sam u siebie świadomie wybrałem takie rozwiązanie,
    ale trzeba mieć świadomość, że szafy się tam nie postawi i zaplanować ją w
    innym miejscu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2013-06-27 15:06:02
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > łóżka to nie ma problemu. Sam u siebie świadomie wybrałem takie
    > rozwiązanie, ale trzeba mieć świadomość, że szafy się tam nie postawi i

    Dalej nie widze przewag nad plaskim, za to widze widze przewagi plaskiego
    :-)
    (sprawdzic czy nie Zakopane).