  • 1. Data: 2013-06-24 10:16:20
    Temat: Czym chronić narożniki?
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dzień dobry Szanownym Grupowiczom,

    Jako że bywa tu sporo praktyków, to ośmielę się zapytać:
    Co polecalibyście w celu ochrony narożników ścian (głównie
    chodzi o przedpokój)? Przychówek nie wyrabia
    na zakrętach, ale nie tylko...

    Wiadomo, że najlepiej mieć futryny obejmujące narożniki,
    no ale z tej okazji nie będę przecież wszystkich drzwi
    wymieniać, a poza tym jest kilka miejsc nie powiązanych
    z drzwiami.

    Metalowe narożniki pod gładź owszem, są ok, tyle że gładź
    i farba z nich obija się chyba jeszcze lepiej, niż bez
    nich i wyłazi goły metal.

    Tynk akrylowy? Glazura (poważnie, żona zasugerowała
    dać narożniki z płytek :-) A może jakiś tynk strukturalny?
    Panele ścienne?
    A może ktoś produkuje jakieś gustowne listwy ochronne?

    Dzięki z góry za wszelkie porady.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 2. Data: 2013-06-24 10:28:45
    Temat: Re: Czym chronić narożniki?
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2013 10:16:20 UTC+2 użytkownik Dominik & Co napisał:

    > A może ktoś produkuje jakieś gustowne listwy ochronne?

    http://allegro.pl/tasma-strait-flex-z-usa-do-naroz-g
    -k-mid-flex-30m-i3336869185.html

    Naprawdę mocna po prawidlowym zaaplikowaniu. 1004382943289 x lepsza i mocniejsza od
    naroznika metalowego :) Rozrabiasz gips szpachlowy do konsystencji smietany,
    smarujesz od wewnatrz ten naroznik pedzlem (dosc grubo - zeby nie bylo pustek,
    nadmiar wycisniesz), przykladasz do naroznika i mocno dociskasz, wyciskajac nadmiar
    gipsu. Naroze wychodzi perfekt i jest naprawde mocne :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2013-06-24 11:22:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" napisał w wiadomości grup

    > Jako że bywa tu sporo praktyków, to ośmielę się zapytać:
    > Co polecalibyście w celu ochrony narożników ścian (głównie
    > chodzi o przedpokój)? Przychówek nie wyrabia
    > na zakrętach, ale nie tylko...

    Z mojego doświadczenia narożniki na listwach czy taśmach się nie sprawdzają
    bo mają ostry kąt. Wystarczy zrobić mocny tynk i uformować zaokrąglony
    narożnik i na to twarda gładź gładź.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2013-06-24 11:25:02
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 24.06.2013 Ergie <e...@s...pl> napisał/a:

    > bo mają ostry kąt. Wystarczy zrobić mocny tynk i uformować zaokrąglony
    > narożnik i na to twarda gładź gładź.

    Czyli Dom Bez Kantów? No coż, to też jakiś pomysł.

  • 5. Data: 2013-06-24 11:33:46
    Od: "mcs" <...@...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" <D...@g...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:kq939e$6id$2@node2.news.atman.pl...

    > Czyli Dom Bez Kantów? No coż, to też jakiś pomysł.

    W moim mieszkaniu (tynkowanym zaraz po wojnie) narożnik był zaokraglony do
    wysokoścui 1,5m a wyżej już kąt.
    Trochę upierdliwe było przy tapetowaniu.

    mcs

  • 6. Data: 2013-06-24 15:01:55
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2013 11:33:46 UTC+2 użytkownik mcs napisał:

    > W moim mieszkaniu (tynkowanym zaraz po wojnie) narożnik był zaokraglony do

    No wlasnie, zaraz po wojnie.. Dzisiaj sie wszystko robi na kancik, jakby mi tynkarz
    zrobil laczenie sciany z sufitem albo glif okienny na okraglo to bym nie zaplacil ani
    grosza ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2013-06-24 16:39:31
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > No wlasnie, zaraz po wojnie.. Dzisiaj sie wszystko robi na kancik, jakby
    > mi tynkarz zrobil laczenie sciany z sufitem albo glif okienny na okraglo
    > to bym nie zaplacil ani grosza ;)

    Kwestia gustu: jedni lubią kanciaste meble z Ikei a inni nie mogą na nie
    patrzeć. Jedni lubią stare rzeźbione tzw. gdańskie szafy a dla innych jest
    to szczyt kiczu.
    Nawet teraz wiele osób robi sobie sztukaterie na suficie i jeśli tylko nie
    wstawiają do takiego wnętrza szkła i aluminium tylko szlachetne drewno to
    wygląda to całkiem zgrabnie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2013-06-24 18:32:54
    Temat: Odp: Czym chronić narożniki?
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Widziałem u znajomego tego typu narożniki:
    http://elistwy.pl/category.php?id_category=8
    On miał białe na narożnikach ścian w różnych kolorach. Całkiem nieźle to
    wyglądało.

    PC

  • 9. Data: 2013-06-24 18:37:18
    Od: "Andrzej" <a...@g...NO_Spam.pl>

    Ja mam takie same, lecz drewniane. Do kupienia w sklepie z listwami.
    Mocowanie na klej. Zdaje egzamin.
    Pozdrawiam, Andrzej

  • 10. Data: 2013-06-24 19:42:38
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2013 18:37:18 UTC+2 użytkownik Andrzej napisał:
> [...]
    >
    > http://elistwy.pl/category.php?id_category=8
    >
    > On miał białe na narożnikach ścian w różnych kolorach. Całkiem nieźle to

    Też miałem drewno zaproponować. Jak problem jest w młodych ze się na zakrętach nie
    wyrabiają to narożniku muszą być z czegoś co robi że mniej boli. A może po całości
    pójść i styropianowe na taśmę dwustronną. Szybko się będą zużywały ale i szybka
    wymiana. Przyjdzie czas że młode zaczną się wyrabiać to wtedy coś innego.