  • 1. Data: 2013-06-20 10:45:21
    Temat: Szary styropian - pytałem czy nie będzie problemów z klejeniem
    Od: cte <c...@o...eu.com>

    Dziś ten styropian spadł mi ze ściany. Kleiła ekipa (nie ja), klej
    Dreier (mówili, że oni kleją na tym, czego są pewni), jako przyczynę
    podali "za ciepło, styropian się nagrzał i odparzył klej).

    Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem. Wiem, że to co sam kiedyś
    kleiłem (murki, ściany wysokiej piwnicy i takie tam) - przykleiło się,
    nie odpadło, nie odparzyło. I było równe i nie miało szczelin na palec.

    Uprzedzając pytania: tak, mają zleceń dużo, tak, są drodzy, tak,
    wystawiają FV, mają stronę www, ocieplają, płytkują itp., zrobili kilka
    faktycznie dużych inwestycji... Reasumując - lepiej zrobić samemu albo
    wziąć dwóch żuli i urlop żeby nad nimi stać.

  • 2. Data: 2013-06-20 11:15:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "cte" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]

    > kleiłem (murki, ściany wysokiej piwnicy i takie tam) - przykleiło się, nie
    > odpadło, nie odparzyło. I było równe i nie miało szczelin na palec.

    A co na to karta techniczna? Wiele klejów i zapraw ma zakres stosowania do
    25 albo 30 stopni, więc jak kleją przy 32 (a nasłoneczniona ściana może mieć
    jeszcze więcej) to się proszą o kłopoty. A w zasadzie jak ich nie pilnujesz
    to Ty się prosisz o kłopoty :-)

> [...]
    > faktycznie dużych inwestycji... Reasumując - lepiej zrobić samemu albo
    > wziąć dwóch żuli i urlop żeby nad nimi stać.

    Oczywiście. Budowa to przede wszystkim sprawa nadzoru.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2013-06-20 13:33:02
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "cte" <c...@o...eu.com> napisał w wiadomości
    > Dziś ten styropian spadł mi ze ściany. Kleiła ekipa (nie ja), klej Dreier
    > (mówili, że oni kleją na tym, czego są pewni), jako przyczynę podali "za
    > ciepło, styropian się nagrzał i odparzył klej).

    sąsiadowi też odpadł i też szary. po dłuuuugich bojach z OIDP producentem
    kleju, producent zutylizował śmieci i połozył nowy styro w własny koszt

    powodzenia
    Piotr

  • 4. Data: 2013-06-20 15:00:13
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2013-06-20 10:45, cte pisze:
> [...]
    > Dreier (mówili, że oni kleją na tym, czego są pewni), jako przyczynę
    > podali "za ciepło, styropian się nagrzał i odparzył klej).

    Na zdrowy rozum, czy kolor styropianu ma w tym przypadku jakieś znaczenie?

    U mnie szare styro wisi 2,5 roku, na nim jest już struktura i nic. Ale
    robiłem październik/listopad. Jeśli gdzieś jest błąd to w temperaturze,
    w kleju albo w majstrach. Ogólnie wiadomo, że w upały się nie klei. Ale
    jak piszesz majstry są wykształcone, więc dlaczego wsadzili Cie nie
    uprzedzili?

  • 5. Data: 2013-06-20 16:24:06
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 czerwca 2013 10:45:21 UTC+2 użytkownik cte napisał:
    > Dziś ten styropian spadł mi ze ściany. Kleiła ekipa (nie ja), klej
    > Dreier (mówili, że oni kleją na tym, czego są pewni), jako przyczynę
    > podali "za ciepło, styropian się nagrzał i odparzył klej).

    Rotfl :) Styropian sie nagrzal? Co za banialuki :D Sciana byla pewnie wrzawa na tym
    sloncu, woda momentalnie z kleju odparowala nim ten zdarzyl zwiazac i oto efekt :)
    Tak samo jest z klejeniem np. plytek elewacyjnych klejem gipsowym do gazobetonu - jak
    solidnie nie namoczysz to w 10 minut odpadnie, jak przed klejeniem namoczysz to atom
    tego nie ruszy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2013-06-21 13:06:36
    Od: cte <c...@o...eu.com>

    W dniu 2013-06-20 15:00, adam pisze:

> [...]
    > w kleju albo w majstrach. Ogólnie wiadomo, że w upały się nie klei. Ale
    > jak piszesz majstry są wykształcone, więc dlaczego wsadzili Cie nie

    Bo mieli już trzy tygodnie poślizgu przez deszcze? Nie, na pewno nie.
    Uczciwie by się przyznali i zaproponowali, że do mnie przyjdą po fali
    upałów, a resztę zleceń przesuną (albo nie wezmą ich wcale) :)
    A co do klejenia to robili rano, na ścianie zachodniej. A tak w ogóle to
    pewnie kleili za słabym klejem. Teraz kleją dalej Dreierem ale tym, co
    go mieli do siatki.

  • 7. Data: 2013-06-21 14:09:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

    > jak przed klejeniem namoczysz to atom tego nie ruszy :)

    a czolg? czolg da rade?

  • 8. Data: 2013-06-21 15:03:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 21 czerwca 2013 14:09:33 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > a czolg? czolg da rade?

    Najpierw niech Duch spróbuje a jak on nie da rady to wtedy czołg;)

  • 9. Data: 2013-06-21 17:13:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    > a czolg? czolg da rade?

    Nie wiem - nie wjezdzalem jeszcze czolgiem do domu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2013-06-21 21:51:32