    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak tam defrosty u Was?
    Date: Wed, 6 Dec 2023 18:16:19 +0100

    On 06/12/2023 17:01, Mateusz Bogusz wrote:
    > Jak zachowują się Wasze PC jeżeli np. grzeje i grzeje, już jest blisko
    > defrostu* i warunki w domu zostają osiągnięte więc PC się wyłącza. Na
    > zewnątrz -5C więc za bardzo "samo" się nic nie odszroni. Parownik
    > zostaje w takim stanie, mija kilka godzin, temperatura na powrocie
    > osiąga histerezę i uruchamia się grzanie. Po 5 min lub na "dzień dobry"
    > macie defrost?

    U mnie defros potrafi uruchmić się natychmiast po załaczeniu pompy. Jak
    wykrywa - nie wiem.

    > Wiem że pytanie retoryczne, ale w instrukcji obsługi do PC macie
    > zapisany algorytm defrostu pompy? :-P

    Nie mamy. Ale widać, że w przypadku mojej, chińskiej, dużo nie myśleli:
    defrost pojawia się regularnych odstępach czasowych, zaleznych od
    temperatury. Nie wiem, czy pompa ma jakiś czujnik wilgotności, w
    parametrach zczytywanych ze sterowanika nie widzę czegoś takiego. Nie
    widzę też super sensu. Pompa spędza kilka ze 2-3 minuty w tym trybie i
    tyle. Oszczędzanie nie jest krytyczne, aby dodawać ekstra czujniki.