    From: Rafał <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak tam, palicie juz?
    Date: Fri, 03 Sep 2010 12:25:56 +0200

    W dniu 03.09.2010 09:54, Osadnik pisze:
    > W dniu 2010-09-02 00:39, Maniek4 pisze:

    > Tak na marginesie ma ktoś pomysł na elektroniczny miarownik ciągu? Dane
    > termiczne mam - nie mam tylko mechanizmu.

    Może serwo modelarskie jakieś mocniejsze..
    Można by się pokusić o jego drobną modyfikacje, wyjąć z niego
    potencjometr od sprzężenia zwrotnego i zamocować go bezpośrednio na
    drzwiczkach pieca.
    Z serwa wywalić blokadę, tak aby serwo mogło się kręcić dookoła
    Klapkę połączyć z serwem przez przekładnie śrubową, do osi serwa
    przymocować pręt gwintowany, do klapki nakrętkę.

    Zyskujemy wtedy przekładnie, oraz podłączając się pod ten potencjometr
    przetwornikiem ADC z mikroprocesora(jeżeli występuje w układzie
    sterowania) mamy rzeczywisty pogląd na stopień otwarcia drzwiczek -
    widzimy czy coś się nie przycięło.
    Dodatkowo mamy spowolnienie pracy serwa(przekładnia), co też wydaje się
    być pozytywnym aspektem.