    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Jak to ogarnąć?
    Date: Sat, 6 Jun 2020 13:07:08 +0200

    Kadar na szybko musi zapanować nad chaosem informacyjnym:

    > Znajduję ogłoszenie, robię w katalogu plik i nazywam go mniej
    > więcej jak w tym ogłoszeniu.

    Po cholerę? To już nie te czasy, że trzeba oszczędzać każdy bajt
    transferu. Internet jest teraz szybki i tani. Robi się bookmark
    w przeglądarce.

    > Przychodzi mail z odpowiedzą jakąś i jedyną wskazówką jakiego
    > ogłoszenia to dotyczy to np. imię (czasami się powtarzają ale
    > to już mniejszy problem).

    Jak się samemu tworzy chaos informacyjny, to trudno winić za to
    kogoś innego. Nie wyobrażam sobie, żebym sam mógł wysłać pytanie,
    nie podając w treści maila URL ogłoszenia. Przecieś ktoś po drugiej
    stronie może mieć tan sam problem co ja -- wystawił sto ogłoszeń
    (bo jest pośrednikiem), a teraz pytają go o "ten dom". Jak przyjdzie
    odpowiedź, to już jest pełna wskazówka. A nawet dwie, bo poza URL-em
    w cytacie, jeszcze references w nagłówku maila.

    > Dostaję już zaburzeń od ciągłego otwierania plików a nie pamiętam
    > wszystkich pytań i jakie komu zadaje.

    Naprawdę ktoś odpowiada na wiadomość i złośliwie wycina pytania?!
    Nie wierzę! To się może zdarzać w Usenecie (baaardzo rzadko), że
    ktoś klepie swoję mądrości, ale wszystkie cytaty skrzętnie usuwa.
    To wynika na ogół ze wspomnianej złośliwości, czy innych podobnych
    cech charakterologicznych. Ale jak komuś zależy na sprzedaży domu,
    to takich numerów nie wyprawia i zachowuje się normalnie.

    > Kurcze jak nad tym zapanować? Panowie podpowiedzcie bo czas mi
    > się mocno skrócił.

    To jeszce podpowiem, że bookmarki też da się katalogować (w sensie
    dzielenia na podkatalogi): "obejrzane", "wysłane pytanie", "przyszła
    odpowiedź", "obiecujące", "takie sobie", "rewelacyjne" itd. W trakcie
    całej operacj szukania domu przeciągamy je z katalogu do katalogu,
    a przy ich widocznych tytułach dopisujemy swoje uwagi.

    Jarek

    --
    Raz tylko dany ci czas
    Ani on twój ani czyj