    Subject: Re: Jak wyjąc piec z kotłowni - tak ze 350kg na oko
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 7 Jun 2020 09:35:17 +0200

    W dniu 2020-06-07 o 00:21, heby pisze:

    > Ok, sugerujesz w pionie. To zadziała w garażu, ale na kostce z
    > niewielkim ale jednak spadkiem... przy mnie meczyli sie z 0.5t paletą,
    > 2x niżej środek cieżkośc, sama chciała jechać w dół :/ Nie ma też jak
    > zahamować paleciaka bo nie ma nóżek palety... troche niebezpiecznie.

    Przy pochyłościach bezwzględnie wszystko trzeba wieźć na palecie. W
    razie jak nie możesz utrzymać paleciaka i Ci odjeżdża to opuszczasz
    załadunek wraz z paletą na dół i paleta hamuje. Delikatnie podnosisz do
    góry i jedziesz dalej. Jak za szybko zasuwa z górki to załadunek w dół.

    Albo pożycz paleciaka z hamulcem. Ja mam paleciaka bez hamulca i
    wielokrotnie przewoziłem ciężary także po sporych pochyłościach i nie
    było z tym najmniejszych problemów.

    > Idealnie to jak bym go był w stanie połozyć bokiem na normalną paletę.
    > Pożyczam paleciak i problem z głowy.

    Kładąc go bokiem na paletę, możesz ją połamać, bo nie położysz
    delikatnie tylko przewrócisz kocioł. Kocioł poza sporą wagą tworzy też
    dźwignię, która naciska na brzeg palety.

    Aby w ten sposób położyć kocioł na palecie to musiał byś jakoś
    zabezpieczyć brzegi tej palety, kładąc przy jej brzegach grube belki,
    nieco grubsze od palety.

    Poza tym czy jak go położysz na bok czy się zmieści w drzwi?

    > Oczywiście mam pomysł typu zbudowanie stosu z desek i zdejmowanie po
    > jednej, jak gra w bierki ;)

    Te stosy to raptem na wysokość 10-15 cm. Byle tylko móc wjechać
    paleciakiem pod kocioł.

    Jak już wjedziesz paleciakiem to sobie odjeżdzasz kotłem i ustawiasz go
    jak chcesz. Podnosisz najwyżej jak się da na paleciaku. Podkładasz deski
    czy belki w taki sposób, aby móc wsunąć pod kocioł paletę. Pod
    warunkiem, że rozmiary podstawy kotła są nieco większe od palety. Jeżeli
    są mniejsze to trzeba kocioł unieść do góry np. jak ja to robiłem.

    Jak swój kocioł (ponad 400kg) wyjmowałem z piwnicy to użyłem rusztowania
    warszawskiego, grubej belki (a w zasadzie skręconych z sobą śrubami
    kilku długich desek, ustawionych później na sztorc na rusztowaniu).
    Kocioł wyjmowałem poprzez otwór zsypu węgla. Rozstawiłem nad zsypem
    rusztowanie. Belkę położyłem na rusztowaniu po skosie, tak aby się
    opierała przy nogach rusztowania i nie pogięła przęseł. Na belkę
    zarzuciłem zawiesie pasowe (do kupienia za 20-50zł). Zaczepiłem
    wciągarkę łańcuchową i jazda z kotłem do góry. Zamknąłem klapę.
    Położyłem grube dechy. Na dechy paleciak z paletą i kocioł wylądował na
    palecie i paleciaku. Rozebrałem rusztowanie, odjechałem kawałek
    paleciakiem postawiłem paletę z kotłem na betonie. Ponownie rozstawiłem
    rusztowanie, tym razem nieco wyżej. Podniosłem kocioł do góry. Ułożyłem
    pod kotłem kilka palet jedna na drugiej. Podjechałem do tych palet
    samochodem tyłem. Położyłem grube dechy na tym stosie palet tak, aby
    końce desek oparły się na pace samochodu. Postawiłem paleciaka z paletą
    na tych deskach. Opuściłem kocioł na paleciaka. Rozebrałem rusztowanie.
    Paleciakiem wraz z kotłem wjechałem po deskach na pakę samochodu.

    W piwnicy aby podnieść kocioł i ustawić na palecie także użyłem
    rusztowania w sposób analogiczny.

    Robiłem wszystko sam i nawet się nie zmęczyłem przy tej robocie. Jedynie
    się trochę nachodziłem z rusztowaniami, belkami, deskami, paletami.
    Musiałem się tylko wytężyć, żeby samemu podnieść paleciaka i ustawić na
    tym stosie palet.

    Na wszystko jest sposób :)