  • 1. Data: 2010-08-11 12:04:16
    Temat: Jak wystartować płytki w łaź. z listwy?
    Od: szary <n...@x...pl>

    http://migrol.pl/temp/lplytki.jpg

    Listwę plastikową (startową jak ja to nazywam a w sklepie mówią na nią
    wewnętrzna) przykleiłem (spodem) do wanny na silikon akwarystyczny (dobrze
    trzyma) ale zastanawiam się czy wystartować płytki klejąc je w listwie na
    silikon (tylko w okolicach listwy) czy jechać już normalnie już klejem
    (mapei elast.).
    I przy okazji czym pociągnąć później fugi (3mm)? Jakąś folią w płynie czy
    jak?

    Wanna jest ciut za bardzo oddalona od ściany (o ok. 1 cm za dużo) ale
    chciałem to maksymalnie uszczelnić aby woda nie gromadziła się przy listwie
    (ani w niej ani w najbliższej okolicy). Płytki delikatnie będą na dole
    odbiegać od pionu oczywiście.

    Na wygląd płyt KG nie zwracajcie uwagi (3 lata bez zabezpieczenia były),
    przetarte papierem ściernym i zagruntowane.
    W domu są osoby mało przejmujące się zachowaniem w łazience - tak to ujmę.

    kod:XX5Y23ZP

  • 2. Data: 2010-08-11 14:32:09
    Temat: Re: Jak wystartować płytki w łaź. z listwy?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 11 Sie, 14:04, szary <n...@x...pl> wrote:
> [...]
    > (mapei elast.).
    > I przy okazji czym pociągnąć później fugi (3mm)? Jakąś folią w płynie czy

    Między listwę a wanne obowiązkowo silikon i obowiązkowo go układaj
    tak, żeby to nie był wał p/powodziowy ale jednocześnie, żeby we
    wgłębieniu woda nie stała.
    Ponad listwą możesz już kleić normalnie, to wanna będzie pracowała
    względem ściany z płytką i listwą, listwa względem płytki już nie ma
    prawa.
    A fugę impregnujesz specjalnymi impregnatami, jest tego cała masa w
    sklepach, od Delfina począwszy.

    J.

  • 3. Data: 2010-08-11 20:14:25
    Od: ptoki <s...@g...com>

> [...]
    > przetarte papierem ściernym i zagruntowane.
    > W domu są osoby mało przejmujące się zachowaniem w łazience - tak to ujmę.

    To jak tak w kwestii filozoficznej:
    Co pod krawedzia wanny?
    Bo niby silikon miedzy nia a listwa bedzie ale skoro uzytkownik jest
    beztroski to i odspojonego silikonu nie bedzie widzial...

    Nie wiem jak reszta lazienki sie prezentuje i jakie sa mozliwosci
    manewru ale ja bym dodal troche folii ciut powyzej dolu listwy i tak
    ja polozyl aby woda po niej sciekala w ewentualny odplyw lub wyciekala
    rurka na srodek lazienki (lub jeszcze inaczej byle nie na sciane).

    U siebie wanne postawilem przy scianie a caly dol i sciany
    zakafelkowalem. Koszt dodatkowo nie za duzy (jakies 100zl) a spokoj z
    wilgocia relatywnie pewny.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 4. Data: 2010-08-11 20:41:57
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Jak dla mnie ta listwa jest bez sensu. Będzie tylko dodatkowy elementem, w
    którym będzie się gromadzić woda i najprawdopodobniej zaciekać gdzieś pod
    wannę. Ja bym kładł bez listwy, a między wannę i płytki dał pasek silikonu.
    Miałem tak przez 10 lat w brodziku i nic się nie działo. Płytki powinny
    zachodzić na krawędź wanny, żeby tworzyły naturalny "okap".

    Pzdry,
    MW

  • 5. Data: 2010-08-11 20:53:37
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
> [...]
    > silikonu. Miałem tak przez 10 lat w brodziku i nic się nie działo. Płytki
    > powinny zachodzić na krawędź wanny, żeby tworzyły naturalny "okap".

    No właśnie w tym sęk, że mało chyba która wanna ma promień zaokrąglenia
    krawędzi na tyle mały, żeby całe zaokrąglenie schować pod płytką, a tylko
    wtedy możesz to zrobić dobrze. Zwykle, przy płytkach normalnej grubości i na
    normalnej warstwie kleju wyjdzie Ci między wanną a ścianą korytko, w którym
    będzie stała woda (i wyrastał grzyb), albo będzie trzeba tam dać szeroki
    jęzor silikonu, co będzie paskudnie wyglądać. A taki profil wewnętrzny dany
    w tym miejscu sprawdza się dość dobrze.

    J.

  • 6. Data: 2010-08-12 13:02:18
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > szeroki jęzor silikonu, co będzie paskudnie wyglądać. A taki profil
    > wewnętrzny dany w tym miejscu sprawdza się dość dobrze.

    bredzisz, ja mam 2 wanny polspa i cienki klej i płytka, w szczelinie silikon
    i żadnych ponadgabarytowych promieni nie ma

    --=olo=--

  • 7. Data: 2010-08-12 13:43:46
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 12 Sie, 15:02, "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> wrote:

    > bredzisz, ja mam 2 wanny polspa i cienki klej i płytka, w szczelinie silikon
    > i żadnych ponadgabarytowych promieni nie ma

    Aha, znaczy jeśli ty masz kanciaste wanny, to inni nie mają już prawa
    mieć innych, a jeśli twierdzą inaczej, to bredzą? Fajne masz podejście
    do świata wokół...

    J.

  • 8. Data: 2010-08-12 17:04:18
    Od: szary <n...@x...pl>

    wolim wrote:

> [...]
    > silikonu. Miałem tak przez 10 lat w brodziku i nic się nie działo. Płytki
    > powinny zachodzić na krawędź wanny, żeby tworzyły naturalny "okap".

    Między ścianą a wanna jest jakieś +/- 2,5-3 cm.
    Nie bardzo da radę tak zrobić a ja tę łazienkę buduję ze spiżarni w starym
    domu gdzie w większości tynk na słomie wisiał. Nie mam siły wszystko zrobić
    idealnie. Listwa zmniejszyła kąt odejścia od pionu (jest dobrze) i łatwiej
    układac na starcie. A z drugiej strony silikon jednak zadziera się i niszczy
    przy szorowaniu wanny (mam tak w bloku i trochę wody poszło już za wannę
    przez to).

    Zapianowałem tył listwy aby klej się nie dostał (zbytecznie), listwy już nie
    odrywałem od wanny bo jest mocno przyklejona na minimalną szparkę, tak,
    @Jarek P. - czytałem, no i niestety wyszło raczej na dylatację wg.
    wanna+listwa vs płytki, które wkleiłem na grubo w silikon akrylowy w dole
    listwy a klej dopiero występuje ponad wysokością listwy - w ten sposób dałem
    szansę na dylatację - niewłaściwą ale zawsze jakąś. W każdym bądź razie
    silikon jest:
    wanna->silikon->listwa->silikon->płytka.
    Raczej będzie szczelnie z wodą - minimum miejsc podatnych na łatwe
    uszkodzenie mechaniczne (szorowanie).

    pozdr.

  • 9. Data: 2010-08-13 11:17:21
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
> [...]

    Aha, znaczy jeśli ty masz kanciaste wanny, to inni nie mają już prawa
    mieć innych, a jeśli twierdzą inaczej, to bredzą? Fajne masz podejście

    to pokaż mi wannę która ma promień większy niż 2 cm

    --=olo=--

  • 10. Data: 2010-08-13 12:13:45
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 13 Sie, 13:17, "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> wrote:

    > to pokaż mi wannę która ma promień większy niż 2 cm

    Dwa? A dlaczego dwa, a nie dajmy na to pięć?
    Cokolwiek ponad wspomniany centymetr wystarczy, żeby sprawa wzięła w
    łeb, zwłaszcza jeśli wanny z jakichkolwiek przyczyn nie da się dosunąć
    idealnie do ściany.

    Dużo jest wanien robionych na "retro" z zaokrąglonymi krawędziami,
    wanny tradycyjne blaszane mają też swoich zwolenników, a one dość
    często są wyoblone na brzegach. Żeby daleko nie szukać, zainstalowany
    u mnie w domu Excellent ma te zaokrąglenia nieznacznie jedynie
    przekraczające ów centymetr i to już wystarczyło, żeby nie dało się
    dosunąć tam samych płytek, robił się dołek, stała woda, trzeba było
    wkleić ćiwerćwałek.

    J.