    From: witek68 <w...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak zrobic kominek z plaszczem wodnym ze zwyklego
    Date: Tue, 3 Mar 2009 09:30:34 -0800 (PST)

    On 3 Mar, 15:54, "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote:

    > Mozna owinac, widzialem takie rozwiazanie fabryczne na jakiejs
    > niemieckiej stronie, wiec wnioskuje, ze jest to bezpieczne. Zreszta co
    > mialoby sie stac, miedzi to nie stopi :)
    > Ale widzialem tez w sklepie z kominkami inne roziwazanie. Fragment
    > komina bedacego rura w rurze, co tworzy plaszcz wodny wokol wylotu. I
    > chyba najprosciej kupic cos takiego. Tylko wez pod uwage, ze to moze sie
    > srednio oplacac jesli palisz rzadko. Bo potrzebujesz dodatkowy wymiennik
    > ciepla, maly obieg instalacji otwartej z naczyniem w najwyzszym punkcie
> [...]

    Teraz mam CO z pieca na ekogroszek, czyli instalacja otwarta - można
    chyba podpiąć kominek do tej instalacji, dać jakiś bufor ciepła
    (docelowo do paneli słonecznych) i wykorzystać to naczynie wzbiorcze
    co jest (podłączone jest do osobnego wyjścia w piecu) - może wpiąć się
    do rury biegnącej do naczynia wzbiorczego?

    mam zamiar palić w tym kominku i zrobić cały system DGP i wentylacji -
    pisałem o tym tu: http://groups.google.com/group/pl.misc.budowanie/bro
    wse_thread/thread/effdc24701625f9d?hl=pl

    właśnie remontuję piętro :
    http://groups.google.com/group/pl.misc.budowanie/bro
    wse_thread/thread/ad190be5df0659d2?hl=pl&q=pl

    i nadszedł czas na realizację moich planów :-)

    poza tym szukam czegoś wydajniejszego (i chyba tańszego) od pomysłów z
    allegro (w rodzaju rura w rurze) czy ze strony kratki.pl (nie
    wyobrażam sobie czyszczenia czegoś takiego)

    myślę też, że taka wężownica na kominku odbierze jednak więcej ciepła
    niż inne znane mi wymienniki

    Witek