    From: s...@t...pl
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak zrobic kominek z plaszczem wodnym ze zwyklego
    Date: Sun, 15 Mar 2009 04:36:56 -0700 (PDT)

    On 3 Mar, 19:59, witek68 <w...@g...com> wrote:

    > właśnie, nadmierne odbieranie ciepła ze spalin - z rury spalinowej, to
    > trochę strzelanie w stopę - można sobie zniszczyć komin
    >
    > chyba pójdę jeszcze dalej - na korpusie kominka zrobię podwójną
    > wężownicę - co wy na to? chodzi mi o maksymalny odbiór ciepła z
    > otoczenia kominka
    >
    > pozdrawiam
    >
    > Witek

    Witam.
    Ja również myślałem nad czymś takim - czyli wężownica na zewnętrznych
    bocznych ściankach wkładu. Tylko nasuwa się pytanie z jakiego
    materiału - miedziana czy stalowa. Po zabudowaniu temperatura byłaby
    dość wysoka i w takiej wężownicy woda szybko by się nagrzewała
    odbierając ciepło od ścianek wkładu. Zamysł był do C.O. Może ktoś
    wypowie się na ten temat?

    Pozdrawiam
    saverio