  • Data: 2013-09-19 21:12:56
    Temat: Re: Jaki kocioł dwufunkcyjny
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ryba" <t...@b...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:523a8f1d$0$1450

    > Obecne grzejniki są nieestetyczne i wielokrotnie malowane. Były
    > również problemy z zapowietrzaniem się instalacji. Ojciec chce
    > wymienić. Instalacje chciał miedzianą. Na dodatek puścić po ścianie
    > tuż nad podłogą. Przez korytarz do kuchni w wylewce.

    Miedź w wylewce to śreni pomysł, chyba, że miedź miękka z krążka i bez
    jakichkolwiek łączeń w wylewce.
    Lepszy będzie w tym przypadku AluPex.

    > Tak jak pisałem przyzwyczajenia nie zmienisz. Podejrzewam, że piec
    > będzie pracował cyklicznie bez sterownika. Więc namawiam go na zwykły
    > z zamkniętą komorą.

    Namów go na grzejniki stalowe, panelowe + kocioł kondensacyjny +
    regulacja pogodowa.
    Dzieki kotłowi kondensacyjnemu i pogodówce grzejniki będą stale ciepłe,
    a kocioł będzie przy tym mógł utrzymywać stale ciepłą wodę w obiegu CO,
    dzięki czemu grzejniki będą zawsze ciepłe. Oczywiście kocioł będzie się
    uruchamiał z przerwami, cały czas dogrzewając wodę, ale woda w obiegu
    będzie stale ciepła.

    > Mam porównanie grzejników stalowych panelowych u mnie i żeberkowych
    > aluminiowych u teścia. Odczucie cieplejszych grzejników man
    > żeberkowych.
    >
    > A tak konkretnie, jaki piec z zamkniętą komorą?

    Najlepiej takiej firmy, której jest najwięcej serwisantów w okolicy oraz
    firmowe :)
    Termet, Bosch (Junkers), Ariston, Immergas, De Dietrich, Vessmann, ACV,
    Vaillant