  • 1. Data: 2013-09-18 09:17:03
    Temat: Jaki kocioł dwufunkcyjny
    Od: Ryba <t...@b...poczta.onet.pl>

    Witam

    Jest sobie stara piętrówka z lat 70-tych. W tym roku następuje podział
    na 2 lokale. Parter i piętro. Jest już rozdzielony gaz i prąd, została
    woda i CO.

    I właśnie o CO chciałem Was zapytać. Na piętrze planowana jest nowa
    instalacja i grzejniki. Oraz wymiana starego junkersa przepływowego na
    piec dwufunkcyjny. Doradzam ojcu z zamkniętą komorą ze względu na
    bezpieczeństwo. Ojciec słyszał o kondensacyjnych i na taki się napalił.
    Ale chyba przy jego przyzwyczajeniach z kotłem węglowym nie ma sensu.
    Podejrzewam, że kocioł będzie pracował bez sterownika. Jak będzie
    chłodno to go uruchomi :) Więc będzie pracował w temp. wyższych niż 50
    stopni.

    Grzejniki będą aluminiowe żeberkowe.

    Możecie przy okazji polecić sprawdzony kocioł z zamkniętą komorą nie z
    tych najdroższych. Montaż w okolicach Tarnowa (to a propos serwisu).

    Ryba

  • 2. Data: 2013-09-18 10:52:04
    Temat: Re: Jaki kocioł dwufunkcyjny
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 18.09.2013 09:17, Ryba pisze:
> [...]
    > Podejrzewam, że kocioł będzie pracował bez sterownika. Jak będzie
    > chłodno to go uruchomi :) Więc będzie pracował w temp. wyższych niż 50

    Jeżeli ma to być kondensacyjny to problemem nie będzie to, że go
    wyłączy, czy włączy ale sama wielkość grzejników. Jeżeli grzejnik ma
    grzać w niższych temperaturach to należy je odpowiednio przewymiarować.
    No i jak już wyda kilka tys na kocioł to warto dołożyć te 200 zł i kupić
    sterownik pokojowy. Sterownik pogodowy zazwyczaj znajduje się w zestawie
    z piecem ale ten jest dobry do podłogówki, która to reaguje z
    opóźnieniem, a do grzejników wystarczy sterownik pokojowy. Do tego
    koniecznie głowice termostatyczne, a sam sterownik w najzimniejszym
    pokoju i tam nie musi być głowicy, a przynajmniej otwarta powinna być na
    maxa.

    Piszesz, że to dom z lat 70-tych, a czy jest ocieplony, bo może się
    okazać, że te 50 st. nawet przy przewymiarowanych grzejnikach nie da
    rady ogrzać domu kiedy na zewnątrz będzie mróz.

    > Możecie przy okazji polecić sprawdzony kocioł z zamkniętą komorą nie z
    > tych najdroższych. Montaż w okolicach Tarnowa (to a propos serwisu).

    Kotła ci nie polecę za to odradzę ci kocioł KOMPRESSOR firmy Ulrich.
    Sam kocioł puki działa wydaje się ok ale ich serwis to porażka. Czujnik
    ciśnienie od samego początku wskazywał na to, że jest coś z nim nie tak
    ale i serwis centralny i lokalny twierdzili, że tak ma być. Po dwóch
    latach padł. Wymienić musiałem sam bo okazało się, że firma została
    sprzedana i najbliższy serwisant mieszka ode mnie jakieś 200 km. Za sam
    przyjazd zażyczył sobie 400 zł. Na dodatek nowy wymieniony działał
    inaczej wg. mnie prawidłowo... długa historia. Nie polecam tego kotła

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 3. Data: 2013-09-18 11:25:47
    Od: Ryba <t...@b...poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-18 10:52, Ariusz pisze:

> [...]
    > okazać, że te 50 st. nawet przy przewymiarowanych grzejnikach nie da
    > rady ogrzać domu kiedy na zewnątrz będzie mróz.

    Miejsce na grzejniki jest ograniczone, bo są wnęki pod oknami.
    Teraz są zamontowane stare żeliwne. Będę raczej namawiał ojca na
    niekondensacyjny i grzejniki w rozmiarze takim jak są lub mniejsze.

    Dom jest nieocieplony, będzie ocieplany w przyszłym roku.
    Przed zimą będą wymienione okna na plastikowe. Więcej nie zdąży.

    I znowu pytanie, prawdopodobnie zostanie ocieplona tylko górna połowa
    domu, tzn piętro. Czy to w ogóle ma sens? Kilka lat temu został
    ocieplony strych nieużytkowy, bardzo niski. Została rozłożona wełna na
    wylewce.

    Dzięki

    Ryba

  • 4. Data: 2013-09-18 12:48:50
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jeżeli ma to być kondensacyjny to problemem nie będzie to, że go wyłączy,
    > czy włączy ale sama wielkość grzejników. Jeżeli grzejnik ma grzać w
    > niższych temperaturach to należy je odpowiednio przewymiarować.

    zeby dostarczyc porcje energii przy niższej temperaturze (kondensacja)
    należy albo zwiekszyć wielkosc kalafiorów albo dłużej grzać.
    A instalator/projektant musi to ocenić.

    b.

  • 5. Data: 2013-09-18 13:11:19
    Temat: Re: Jaki kocio? dwufunkcyjny
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 18.09.2013 12:48, Budy pisze:
    > U?ytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci
    >

    > zeby dostarczyc porcje energii przy ni?szej temperaturze (kondensacja)
    > nale?y albo zwiekszy? wielkosc kalafior?w albo d?u?ej grza?.
    > A instalator/projektant musi to oceni?.
    >

    > b.

    Właśnie to słowo dłużej. Przy niskich temperaturach okaże się, że przez
    przegrody szybko będzie się wychładzać i te dłużej nie zda egzaminu, a
    jedynie podniesienie temperatury będzie skuteczne.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 6. Data: 2013-09-18 13:29:15
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Ryba" <t...@b...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:523953a5$0$1227$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > Podejrzewam, że kocioł będzie pracował bez sterownika. Jak będzie
    > chłodno to go uruchomi :) Więc będzie pracował w temp. wyższych niż 50

    Do całości koniecznie instalacja z rur miedzianych :)
    Więcej błędnych założeń już być nie może.

  • 7. Data: 2013-09-18 13:43:45
    Od: Ryba <t...@b...poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-18 13:29, uzytkownik pisze:

    > Użytkownik "Ryba" <t...@b...poczta.onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:523953a5$0$1227$65785112@news.neostrada.pl...

    > Do całości koniecznie instalacja z rur miedzianych :)
    > Więcej błędnych założeń już być nie może.

    Jakbyś zgadł. Co byś zrobił inaczej?
    Piec będzie w łazience, więc nie ma miejsca na 1-funkcyjny z zasobnikiem.
    Mentalności palacza węglem nie zmienisz ;)

    Ryba

  • 8. Data: 2013-09-18 13:53:26
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Ryba" <t...@b...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:52399227$0$1232$65785112@news.neostrada.pl...

    > Jakbyś zgadł. Co byś zrobił inaczej?

    Wszystko.
    Na razie muszę jechać na robotę i nie mam czasu się rozpisywać. Postaram
    się opisać wieczorem.

  • 9. Data: 2013-09-18 15:08:27
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    > Właśnie to słowo dłużej. Przy niskich temperaturach okaże się, że przez
    > przegrody szybko będzie się wychładzać i te dłużej nie zda egzaminu, a
    > jedynie podniesienie temperatury będzie skuteczne.

    to właśnie ma ocenic projektant - ile w danym przypadku będzie dni w roku
    (mrozy jakies) gdy konieczne bedzie podniesienie temperatury na piecu aby
    utrzymac zadaną temperaturę. Jesli niewiele lub może nawet wcale to piec
    kondensacyjny bedzie ok.

    b.

  • 10. Data: 2013-09-18 16:06:19
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > utrzymac zadaną temperaturę. Jesli niewiele lub może nawet wcale to piec

    No ale czy kondensacyjny pracujacy poza zakresem kondensacji ma sprawnosc
    gorsza niz zwykly?