  • 1. Data: 2013-09-17 14:39:38
    Temat: pyt o połączenie wyrównawcze
    Od: Jurek77 <j...@s...com>

    To mój pierwszy post, wiec witam wszystkich bardzo serdecznie.

    Nigdy dotąd nie pisałem na grupy, wiec jak coś robię źle to proszę o
    zwrócenie uwagi.

    Dwa tygodnie temu prosiłem kolegę, który tu pisuje, o zadanie tego pytania,
    ale niestety jedynie dwie odpowiedzi były na temat: jedna, że nie ma
    sensu robić, a druga, że jest obowiązek. A pytanie nie było o to, czy
    robić, ale co warto podłączyć

    Na razie mam pociągnięty kabel od rozdzielni do kotłowni na parterze, do
    rozdzielaczy podłogówki i do pionu wod-kan. Czy coś jeszcze należy
    podłączyć? Sprawa jest pilna, bo w sobotę przyjedzie ekipa od wylewek, a
    mój elektryk ciągle nie wrócił.

    Z góry dziękuję
    Jurek

  • 2. Data: 2013-09-17 15:39:55
    Temat: Re: pyt o połączenie wyrównawcze
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    jeszcze jeden nie najcienszy do multiswitcha od SAT (na strych) i w miejsce
    gdzie bedziesz miec jakis ewentualnie monitoring/alarm/switch. Tam gdzie SAT
    zawsze sprzet mial zacisk uziemiajacy, nie zaszkodzi dac i tam.

  • 3. Data: 2013-09-17 16:04:23
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-17 14:39, Jurek77 pisze:

    > Na razie mam pociągnięty kabel od rozdzielni do kotłowni na parterze, do
    > rozdzielaczy podłogówki i do pionu wod-kan. Czy coś jeszcze należy
    > podłączyć?

    Nie bardzo rozumiem po co kable przy rozdzielaczu podlogowki i tym
    bardziej pionu kanalizacyjnego?

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2013-09-17 16:12:16
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    > Nie bardzo rozumiem po co kable przy rozdzielaczu podlogowki i tym
    > bardziej pionu kanalizacyjnego?

    U mnie jest w rozdzielni podłogówki pompa, więc przewody konieczne były,
    mam tam też skrętke pociągniętą
    w salonie auraton, któr załacza lub wyłacza pompę, więc od niego do
    rozdzielni przewody tez potrzebne były.

    a że mam kocioł na ekogroszek/miał
    to np w okresie przejściowym zdarzy się, ze na kotle wskoczy 99temp :) kiedy
    to nie używam podłogówki tylko grzejniki w łazienkach,

    to po osiągnięciu 95 mam zrobione dzięki lan kontrolerowi, ze odkręca mi
    zawór i załącza pompkę od podłogówki,
    jak osiągnie temp na kotle zadaną 70 to się wyłącza, ot takie zabezpieczenie
    przed przegrzaniem,
    przy rozpalaniu się przydaje często.

    pozdrawiam
    AT

  • 5. Data: 2013-09-17 16:21:55
    Temat: Re: pyt o po??czenie wyr?wnawcze
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-17 16:12, AT pisze:

    > U mnie jest w rozdzielni pod?og?wki pompa, wi?c przewody konieczne by?y,
    > mam tam te? skr?tke poci?gni?t?
    > w salonie auraton, kt?r za?acza lub wy?acza pomp?, wi?c od niego do
    > rozdzielni przewody tez potrzebne by?y.

    No OK, ale kolega chce zrobic polaczenie wyrownawcze do plastikowych rur.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2013-09-17 16:24:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > Nie bardzo rozumiem po co kable przy rozdzielaczu podlogowki i tym
    > bardziej pionu kanalizacyjnego?

    teoretycznie to wszytsko co jest metalowe w domu winno być podpięte do
    połączenia wyrównawczego.

  • 7. Data: 2013-09-17 16:34:08
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Nie bardzo rozumiem po co kable przy rozdzielaczu podlogowki

    tego też nie wiem, ale widziałem już inwestorów którzy w łazience uziemiali
    siatkę zbrojącą wylewkę.

    > i tym bardziej pionu kanalizacyjnego?

    Pewnie nie chodzi o część kanalizacyjną skrótu wod-kan tylko o wodną :-)

    Np ja u siebie mam podpięte mosiężne zawory. Mój elektryk twierdził, że
    wtedy nie trzeba podłączać każdego kranu. Nie wiem, czy to jest poprawnie -
    tak kazał zrobić i się podpisał. Faktem jest, ze nie znam nikogo kto miałby
    podpięte wszystkie krany.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2013-09-17 16:45:52
    Od: Jurek77 <j...@s...com>

    At 17 Sep 2013 15:39:55 +0200 forestdumb wrote:
> [...]
    miejsce gdzie bedziesz miec jakis ewentualnie monitoring/alarm/switch.
    Tam gdzie SAT zawsze sprzet mial zacisk uziemiajacy, nie zaszkodzi dac i

    dzięki
    Jurek

  • 9. Data: 2013-09-17 16:48:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
> [...]
    > poprawnie - tak kazał zrobić i się podpisał. Faktem jest, ze nie znam
    > nikogo kto miałby podpięte wszystkie krany.

    bo zwykle jest uziemiony wodomierz a poprzez niego wszytsko co na instalacji
    wodnej wisi...

    bo idąc inną logika to sie powinno uziemiać też grzejniki i garnki :)

  • 10. Data: 2013-09-17 16:57:23
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > bo zwykle jest uziemiony wodomierz a poprzez niego wszytsko co na
    > instalacji wodnej wisi...

    No to wychodzi na to, że mam OK - u mnie wodomierz jest poza budynkiem i
    główny zawór to jest pierwsze miejsce w budynku gdzie na rurze jest cos
    metalowego co można uziemić.

    > bo idąc inną logika to sie powinno uziemiać też grzejniki i garnki :)

    Niektórzy uziemiają ruszt na poddaszu i zbrojenie stropu, więc garnki mnie
    nie zdziwią.

    Szansa na dotknięcie grzejnika podczas porażenia jakaś jest więc może dzięki
    temu szybciej zadziała różnicówka - nie wiem tak mnie uczono, ale nawet
    profesorowie nie są zgodni co do zasadności robienia połączeń wyrównawczych
    więc tym bardziej ja się nie wypowiadam w tej kwestii. U siebie zrobiłem jak
    elektryk kazał.

    Pozdrawiam
    Ergie