eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieJaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora? › Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
    Date: Fri, 28 Jan 2011 12:41:18 +0100
    <ihk3vv$2sv$1@inews.gazeta.pl> <ihkn2c$hmp$1@news.onet.pl>
    <4d3df6df$0$2499$65785112@news.neostrada.pl> <ihktpp$g72$1@news.onet.pl>
    <4d3dfdbf$0$2447$65785112@news.neostrada.pl> <ihngdv$cg9$1@news.onet.pl>
    <op.vpwqzxrx1cvm6g@jk-laptop> <ihoovb$lf3$1@news.onet.pl>
    <op.vpxhgub51cvm6g@jk-laptop>
    <9...@i...googlegroups.com>
    <ihpus1$fsm$1@news.onet.pl>
    <3...@l...googlegroups.com>
    <ihsept$erp$1@news.onet.pl>
    <a...@b...googlegroups.com>
    <ihsjn7$2p8$1@news.onet.pl>
    <4...@f...googlegroups.com>
    <ihsnd9$hsi$1@news.onet.pl>
    <f...@d...googlegroups.com>

    Dnia 28-01-2011 o 11:25:44 Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > Tak. Plus anemostaty i kanaly = 10k pln. Minus kominy, nawiewniki w
    > oknach na parapecie, tansze o 70 pln okna dachowe (FTS zamiast FTS-V).
    > Wychodzi 4-5k pln :)

    > Bo ja nie po to kupilem reku zeby mi sie zwracal :) A czy sie zwraca..
    > Mi w tym momencie prawdopodobnie zwraca sie momentalnie, bo ogrzewam
    > glownie pradem w G11 po 0,47 pln / kWh ;) KWh na sezon poszlo mi
    > dokladnie tyle ile obliczyl OZC. Traktuje wiec jego wyliczenia jako
    > bardzo dokladne. Z wentylacja grawitacyjna zuzycie mialo byc wyzsze o
    > ok 4-5 tys kWh co daje przy moim obecnym ogrzewaniu - 2350 pln /
> [...]

    I tyle by było w tym temacie, podsumuję:
    Dla jednych się zwróci szybko -Adam, bo grzeje prądem
    dla innych trochę dłużej ale też - Ja, grzeję gazem
    Ci co nie chcą nie muszą go montować - Maniek, Kris i inni

    A czy ma się zwracać? uważam że może ale nie musi, w dobrze zrobionym
    (ocieplonym)
    domu gdzie jest projektowany od początku to się zwróci.

    A dla malkontentów, czy instalacja np centralnego odkurzacza
    czy kominek w salonie wam się zwraca? nie, bo to część
    instalacji/wyposażenia
    która ułatwia/poprawia życie i nikt nie robi jej pod kątem zysków,
    tymczasem w przypadku reku jest to możliwe.

    Dobra sądzę dość już napisałem i tyle by było w tym temacie.

    --
    Pozdr
    JanuszK