eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieJaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora? › Re: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
    From: "nacocito" <n...@c...to>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
    Date: Sat, 29 Jan 2011 23:01:28 +0100
    <ihjbef$iam$1@inews.gazeta.pl> <op.vps2z9qu1cvm6g@jk-laptop>
    <ihji7m$7ed$1@inews.gazeta.pl> <ihjmbu$2jn$1@news.onet.pl>
    <1...@m...googlegroups.com>
    <ihk1df$l8m$1@news.onet.pl> <ihk3vv$2sv$1@inews.gazeta.pl>
    <ihkn2c$hmp$1@news.onet.pl> <4d3df6df$0$2499$65785112@news.neostrada.pl>
    <ihktpp$g72$1@news.onet.pl> <4d3dfdbf$0$2447$65785112@news.neostrada.pl>
    <ihngdv$cg9$1@news.onet.pl> <op.vpwqzxrx1cvm6g@jk-laptop>
    <ihonph$lf4$1@inews.gazeta.pl> <ihpf59$co0$1@news.onet.pl>
    <ihuj1g$535$2@inews.gazeta.pl> <op.vp061jwi1cvm6g@jk-laptop>
    <4d43a45c$0$2455$65785112@news.neostrada.pl>
    <op.vp2glbvl1cvm6g@jk-laptop> <ii0tvb$qp2$1@news.onet.pl>
    <ii110b$5el$1@news.onet.pl> <4d4427a4$0$2446$65785112@news.neostrada.pl>
    <ii1llt$ccd$1@news.onet.pl> <ii1n05$h6i$1@news.onet.pl>

    news:ii1n05$h6i$1@news.onet.pl...

    > Uważaj, bo próbujesz wytrącić z ręki, zwolennikom wentylacji mechanicznej,
    > jeden z najważniejszych argumentów dla jej instalowania: wilgoć, grzyb i
    > pleśń w domach z wentylacją grawitacyjną :)

    Daleki jestem od tego a jedyne co chcę powiedzieć, to jest to że mój
    rekuperator nie przesusza bardziej powietrza bardziej niź dobrze działająca
    wentylacja grawitacyjna, pod warunkiem, że ona działa. Jeśli nie działa to
    mechaniczna nie ma szans jeśli chodzi o wskaźnik wilgotności. Pytanie jest
    tylko kto tu z zajadłych przeciwników wentylacji mechanicznej ma sprawnie
    działającą wentylacje grawitacyjną? Kto z nich trzyma rozszczelnione okna
    lub ma zamontowane nawiewniki które nie są na głucho zabite?
    Krytykują ci co nie zainwestowali i teraz próbują robić dobrą minę i
    dezawuować rozwiązania które z pewnością nie są wymysłem marketingowców z
    branży budowlanej. I wskazaniami wilgotnościomierza chcą wykazać że
    rekuperacja nie ma sensu.
    U mnie rekuperator 95% czasu działa z wydajnością 150m3/h pobierając 42W.
    W tej chwili temp zew. wynosi -8.2 a z GWC do budynku wchodzi +7.5st C. a
    wilgotność wewnątrz budynku przy działającej podłogówce i palącym się
    kominku z DGP wynosi 32%. Kuchni gazowej nie mam, prania nie było a mieszkam
    tylko z żoną wiec w tej chwili w domu jest sucho.