  • Data: 2017-02-14 23:18:40
    Temat: Re: Jaki przewód do przyłącza
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-02-14 o 19:54, Baczek pisze:
    > Chcę na wiosnę podciągnąć zasilanie do domku letniskowego.
    > Chciałbym się Was podpytać co zastosować.
    > Obciążenie:
    > - bojler;
    > - kuchenka elektryczna;
    > - jakiś grzejnik (farelka lub dwie) na chłodniejsze dni;
    > - tv i takie tam
    > - przepompownia ścieków (nie wiem co tam za pompy są stosowane) 3 fazy.
    > Długość przyłącza 140m.
    >
    > Czy kabel 4x6mm2 wystarczy?

    Teoretycznie każde z tych urządzeń powinno działać na niższym napięciu,
    ale jak będzie na prawdę to się potem okaże.
    Tu masz kalkulator i podstaw sobie dane, to Ci wyjdzie jaki będzie
    spadek napięcia. Jak akceptowalny, to 6mm2 starczy, jak nie to musisz
    zwiększyć przekrój żył.
    http://calcoolator.pl/spadek_napiecia_z_pradu_jednof
    azowy_trojfazowy.html