  • 1. Data: 2017-02-14 19:54:08
    Temat: Jaki przewód do przyłącza
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    Chcę na wiosnę podciągnąć zasilanie do domku letniskowego.
    Chciałbym się Was podpytać co zastosować.
    Obciążenie:
    - bojler;
    - kuchenka elektryczna;
    - jakiś grzejnik (farelka lub dwie) na chłodniejsze dni;
    - tv i takie tam
    - przepompownia ścieków (nie wiem co tam za pompy są stosowane) 3 fazy.
    Długość przyłącza 140m.

    Czy kabel 4x6mm2 wystarczy?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2017-02-14 21:56:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na moj gust 5x20mm? bedzie sie na styku nadawalo.

  • 3. Data: 2017-02-14 23:13:11
    Temat: Re: Jaki przewód do przyłącza
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 lutego 2017 19:54:12 UTC+1 użytkownik Baczek napisał:
> [...]
    > - tv i takie tam
    > - przepompownia ścieków (nie wiem co tam za pompy są stosowane) 3 fazy.

    dla takiej odległosci to juz trzeba liczyć spadki napięcia. 4x6 bedzie za słaby.
    Cos jak YAKY4x35 bym liczył/szukał.

    zenek - piata żyła niepotrzebna, zastąpi się ja lokalnym uziemieniam.

    b.

  • 4. Data: 2017-02-14 23:18:40
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-02-14 o 19:54, Baczek pisze:
> [...]
    > - tv i takie tam
    > - przepompownia ścieków (nie wiem co tam za pompy są stosowane) 3 fazy.

    Teoretycznie każde z tych urządzeń powinno działać na niższym napięciu,
    ale jak będzie na prawdę to się potem okaże.
    Tu masz kalkulator i podstaw sobie dane, to Ci wyjdzie jaki będzie
    spadek napięcia. Jak akceptowalny, to 6mm2 starczy, jak nie to musisz
    zwiększyć przekrój żył.
    http://calcoolator.pl/spadek_napiecia_z_pradu_jednof
    azowy_trojfazowy.html

  • 5. Data: 2017-02-14 23:35:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Musisz dac szanse na zadzialanie w rozsadnym czasie bezpiecznikow przed przewodem.

  • 6. Data: 2017-02-15 09:35:44
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    > Czy kabel 4x6mm2 wystarczy?

    a potem tylko jedną rzecz trzeba będzie zespawać, ale tylko chwilkę :-)

    Tak to w życiu jest.

  • 7. Data: 2017-02-15 09:51:53
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 15.02.2017 o 09:35, Agent0700 pisze:
    > a potem tylko jedną rzecz trzeba będzie zespawać, ale tylko chwilkę :-)
    >
    > Tak to w życiu jest.
    Bez jaj. Wspominasz czasy spawarek transformatorowych "zrób to sam".
    Teraz za 4 stówki kupisz pelnowartościową spawarkę inwertorową o prądzie
    200 A, która zadowoli się poborem prądu poniżej 20 A.
    Jacek

  • 8. Data: 2017-02-15 12:37:08
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    > 200 A, która zadowoli się poborem prądu poniżej 20 A.

    o tym mówię, 20A to spory prąd.

  • 9. Data: 2017-02-15 13:44:40
    Od: abomito <a...@w...pl>

    wtam!

    > Teoretycznie każde z tych urządzeń powinno działać na niższym napięciu,
    > ale jak będzie na prawdę to się potem okaże.

    Nawet nie pytam, gdzie będzie pomiar.Energetyka wie, co robi.
    Problem w tym, że kabel kupujesz tylko raz.Sądzę, że Budyń wie ci mówi-
    w końcu w tym robi.
    Przy tej długości kabla-realnie to będzie nawet ponad 150 metrów-masz
    zapewnione spadki.Dojdzie jeszcze pojemność-kabel będzie się odrobinę
    grzał.Niewiele- ale to ty będziesz za to płacił.
    Miałem podobną sytuację- ale ja od razu uznałem, że przy ponad 200 metrach
    jedynym rozsądnym będzie 35mm2. Nie żałowałem.A przy tej długości zasadne
    byłoby uziemienie na początku i na końcu kabla.Ale nie wiem, jak teraz jest
    w przepisach.

  • 10. Data: 2017-02-15 13:48:47
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-02-15 o 13:44, abomito pisze:
> [...]
    > byłoby uziemienie na początku i na końcu kabla.Ale nie wiem, jak teraz jest

    A ja się trochę podczepię pod temat. Sytuacja dość podobna - musiałbym
    wymienić kabel zasilający domek gospodarczy. Obecnie idzie od mojej
    rozdzielni w domu do domku właśnie wkopany. Długość kabla wyjdzie jakieś
    20-25 m. Trzyfazowy.
    Czy mogę pociągnąć tak wszystkie 5 żył (w tym uziemienie)? Czy musi być
    uziemienie zrobione już przy tym domku?

    Pzdr

    --
    /__/_* /