  • 1. Data: 2017-02-12 14:31:42
    Temat: Czy ktos moze pomoc mi wypelnic moja dziurke?
    Od: Majka <k...@g...com>

    Cześć,
    proszę, zobaczcie jaką mam dziurkę:
    1.a. https://zapodaj.net/f67b26448b80c.jpg.html
    1.b. http://www.fotosik.pl/zdjecie/42413af920858642
    2.a. https://zapodaj.net/0bf6d36d425fa.jpg.html
    2.b. http://www.fotosik.pl/zdjecie/d059fce9354edfea
    3.a. https://zapodaj.net/3d300adee2fea.jpg.html
    3.b. http://www.fotosik.pl/zdjecie/a96f391195a290df

    Na zdjęciach widać sufit w łazience. Wielki okrągły otwór to wyciąg/wywietrznik.
    Problemem jest pęknięcie sufitu i dziurka obok wmurowanej rury pcv.
    ten niechciany otwór jest głęboki na około 12-15 cm, nieco szerszy wewnątrz niż
    widoczny wlot.

    Czym to wypełnić? Czego użyć i jak to zrobić sprytnie, żebym nie miała zaprawy w
    oczach, włosach i ustach?
    Gips budowlany? Jakaś gotowa zaprawa/wypełniacz? Pianka? Akryl?
    Wstrzyknąć/wrzucić/wepchnąć?

    Jeśli ktoś chciałby mi podpowiedzieć co i jak użyć - proszę pamiętać, że jest to
    łazienka, więcej wilgoci.

    Co tam się stało:
    Przy dużej różnicy temperatur (wewnątrz +23-25C, duża wilgotność po trzech kąpielach,
    na zewnątrz np. kilka st. poniżej zera) w pionowym kanale wilgoć wytrącała się na
    ściankach i spływała na dół. Na krawędzi rura/mur tynk nasiąkał i z czasem wykruszył
    się.

    Co chcę zrobić:
    po naprawieniu ubytku w murze do rury wprowadzę drugą rurę, szczelnie wypełniając
    pierwszą i uszczelniając np. silikonem, i wyprowadzam ją poniżej sufitu około 1-2cm,
    a na to biały wywietrznik/rozetka. Jeśli cokolwiek będzie kapać, to wypływa po
    wyprowadzonej na 2 cm rurze/kołnierzu i już nie będzie kontaktu wody ze ścianą i nie
    będzie nasiąkać.

    A czemu zwracam się do Was?...
    1. Niestety nikt nie chce przyjść i pomóc zaszpachlować/zamurować czegoś takiego.
    Majstrów i firm wokół pełno, ale do czegoś takiego nikt się nie ruszy.
    W zeszłym roku chciałam, żeby usunąć jedno fragmentów ogrodzenia (dwa betonowe słupki
    60x60x180cm i przęsło drewniane) a na to miejsce postawić mur, pełen, klinkierówka. I
    w trzech "firmach" usłyszałam, że do takiej roboty to im się nie opłaca narzędzi na
    pakę wrzucać i robić.
    2. Trzy lata temu pytałam w firmach typu "koparko-ładowarka-fadroma-rozbiórki" o
    usunięcie nieczynnego szamba betonowego (przykrycie 5 szt. płyt MON i głębokie na
    1,5m). Pierwszy stwierdził, że to prościzna, umówił się i nie pojawił. Drugi
    obejrzał, obiecał przyjechać, przyjechał na pomiary i więcej nie dotarł. Trzeci podał
    cenę, a później powiedział że się nie opłaca, ale miał przyjechać jego szwagier... i
    jedzie już trzeci rok.
    Upór z mojej strony był: żadnego targowania ceny (byleby to szambo zabrali),
    dzwoniłam do każdego po 2-3 razy by jednak dotarli...
    Moje szambo jest jak nasi politycy - nieusuwalne. Dziś na szambie jest 30 cm ziemi i
    rośnie trawa.
    - Więc teraz sama biorę się za naprawę sufitu, bo prosić budowlańców nie ma sensu.

    Czym wypełnić dziurę widoczną na zdjęciach (mniejszą, obok rury PVC)?

    Majka

  • 2. Data: 2017-02-12 15:28:27
    Temat: Re: Czy ktos moze pomoc mi wypelnic moja dziurke?
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-02-12 o 14:31, Majka pisze:
> [...]
    widoczny wlot.

    > Czym to wypełnić? Czego użyć i jak to zrobić sprytnie, żebym nie miała zaprawy w
    Pianką, zapianuj, wsuń jakiś kawałek styro aby piana Ci nie spływała
    albo tekturką na chwilę zatkaj i podeprzyj, jak piana stwardnieje to
    wytnij jatak na głębokość 1-2cm i tą dziurę zagipsuj szpachlą gipsową
    ona szybko twardnieje więc wpier krawędzie ja chwyci to środek, potem
    ostania warstwa żeby ładnie wyrównać. Wokół rury także wydrap rowek i
    zagipsuj.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 3. Data: 2017-02-12 17:08:54
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-02-12 o 14:31, Majka pisze:
    > Cześć,
    > proszę, zobaczcie jaką mam dziurkę:
    > 1.a. https://zapodaj.net/f67b26448b80c.jpg.html

    A już spodziewałem się zdjęć innej dziurki.
    :D

  • 4. Data: 2017-02-12 17:21:40
    Od: hmk <h...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 lutego 2017 17:08:56 UTC+1 użytkownik nadir napisał:

    > A już spodziewałem się zdjęć innej dziurki.
    > :D

    "nie pożądaj cudzej dziurki nadaremno"
    Majka tak walentynkowo opowiada, sprawdza.

  • 5. Data: 2017-02-12 19:30:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ile lat ma ta dziurka i jak daleko od Lodzi sie znajduje i czeka za zakorkowanie?

  • 6. Data: 2017-02-12 22:07:53
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!
    Jedna rzecz to obróbka: tu Janusz_k najprościej to poradził i tu się nie będę
    czepiał.
    Ale gdzie jest drugi koniec tej dziurki? Odnoszę wrażenie, że warto by ją owinąć
    wełną , żeby para się nie skraplała w rurze, a na dworze.
    Może by tam wentylator jaki?

  • 7. Data: 2017-02-12 22:13:28
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Janusz_k
    Jednak się będę czepiał.
    Pianka musi być z pistoletem.Albo przynajmniej trzeba wymienić wężyk na
    taki 40-50 cm.Przecież wylot pianki jest na dole...

  • 8. Data: 2017-02-12 22:48:52
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-02-12 o 22:13, abomito pisze:
    > Jednak się będę czepiał.
    > Pianka musi być z pistoletem.Albo przynajmniej trzeba wymienić wężyk na
    > taki 40-50 cm.Przecież wylot pianki jest na dole...

    Jak kupi nową to wcale nie musi być pionowo puszka, wystarczy lekkie
    pochylenie od poziomu, więc zostaje 10-15cm węzyka, wiem bo sam tak
    robiłem, zatykałem dziury w stropie tam gdzie idą rury, bez problemu da
    radę.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 9. Data: 2017-08-15 14:19:18
    Od: Majka <k...@g...com>

    Wszystkim, którzy zabrali głoś w wątku dziękuję.
    Dla potomnych napiszę, co pomogło:

    dziura/ubytek w suficie, obok kanału wywiewnego była wielkości ok 5-10 cm
    (nieregularny kształt) i głębokości większej niż 12 cm.

    Użyłam pianki najtańszej z Brico, marka Go-On, koszt chyba 8,99 zł.
    Zwykła pianka, nie pistoletowa.
    Wstrzyknięta do dziury, po użyciu już niestety do wyrzucenia (potrzebowałam ją po ok.
    3 m-cach i zastygła w rurce na kamień). dziurę wcześniej zrosiłam wodą z atomizera.
    Nadmiar pianki po wypienieniu się na zewnątrz i zastygnięciu obcięty nożem, a nawet
    na 1,5 cm wydłubany wgłąb.
    1,5 cm zagłębienie wypełniłam klejem do płytek mrozo i wodoodpornym, z 2-3 mm
    nadmiarem.
    Nadmiar szpachlowania/kleju usunięty na gładko, zlicowany ze ścianą (sufitem) za
    pomocą pacy z papierem ściernym.
    Zagruntowane i całość pomalowana.
    Sufit jak nowy.

    Pomagającym w tym wątku dziękuję i pozdrawiam wszystkich.
    Majka

  • 10. Data: 2017-08-15 15:15:50
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu wtorek, 15 sierpnia 2017 14:19:20 UTC+2 użytkownik Majka napisał:
> [...]
    > Zagruntowane i całość pomalowana.
    > Sufit jak nowy.
    >
    > Pomagającym w tym wątku dziękuję i pozdrawiam wszystkich.
    Pieknie i niedrogo to zrobilas. Ale ja nie mogę przeboleć tego, ze nie zdazylem
    się odezwac. Otoz nalezalo te rure po odkuciu obluzowanego materialu owinąć
    wokoło jakas tasma a to w celu umożliwienia tej rurze przesuwania się jej w
    pionie. Zapewne ta rura gdzies na poddaszu jest zamocowana a rozszerzalność
    termiczna wywiera bardzo duże sily. Zatem, gdy znowu cos się tam wkolo niej
    zarysuje, speka z checia odpadniecia, to musisz te operacje powtórzyć
    oklejając wcześniej rure od zewnatrz dwoma warstwami np tasmy malarskiej lub
    nawet papierem. A wcześniej stary tynk beton czy co tam jest, należy
    opędzlować podkładem akrylowym, nazywanym tez primerem, który wnika na kilka mm
    w stary tynk skutecznie go wzmcniajac tak, ze potem każdy inny material się go
    dobrze trzyma.

    Pzdr
    Tornad