  • 1. Data: 2017-02-12 12:12:10
    Temat: Gruntowanie wylewki betonowej w garażu jako sposób na "impregnację"?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Mam w garażu gołą płytę fundamentową jako ostateczną warstwę posadzki.

    Beton solidny (B25), zacierany maszynowo, dobrze wygląda.
    Czy zagruntowanie tego ma sens? Czy zmniejszy nasiąkliwość betonu?
    Zmniejszy kurzenie się? Jak długo taki grunt wytrzyma?

    Na chłopski rozum - grunt wnika w pory więc nie zetrze się zbyt szybko
    gdy potem będzie się po nim chodzić i jeździć. Jak uważacie?

    --
    MN

  • 2. Data: 2017-02-12 15:23:47
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 12.02.2017 o 12:12, Marcin N pisze:
> [...]
    >
    > Na chłopski rozum - grunt wnika w pory więc nie zetrze się zbyt szybko
    > gdy potem będzie się po nim chodzić i jeździć. Jak uważacie?

    Przeczytaj post z 7 lutego "podłoga w garażu", może coś Ci się przyda.
    Jacek

  • 3. Data: 2017-02-12 15:31:59
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-02-12 o 12:12, Marcin N pisze:
> [...]
    >
    > Na chłopski rozum - grunt wnika w pory więc nie zetrze się zbyt szybko
    > gdy potem będzie się po nim chodzić i jeździć. Jak uważacie?

    Jak się zetrze to pomalujesz, a jak to przeszkadza twojej estetyce to
    połóż płytki, nawet najtańsze będą lepsze od gruntu.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 4. Data: 2017-02-12 17:15:03
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-02-12 o 15:31, Janusz_k pisze:

    > Jak się zetrze to pomalujesz, a jak to przeszkadza twojej estetyce to
    > połóż płytki, nawet najtańsze będą lepsze od gruntu.

    Nie planuję tego malować. Co najwyżej zagruntować a i to niekoniecznie -
    jeśli nie ma w tym dużego sensu. O ten sens właśnie tu pytam.

    --
    MN

  • 5. Data: 2017-02-12 19:37:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W czasach kiedy byly ksiezniczki i smoki takie betonowe posadzki impregnowano olejem
    mineralnym. Tak zaimpregnowane robily sie odporniejsze na wode i nie pylily. W
    domkach w garazach i piwnicach uzywano przepracowanego oleju silnikowego. Zapach
    ginal po kilku tygodniach.

  • 6. Data: 2017-02-12 20:25:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 lutego 2017 19:37:08 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    W domkach w garazach i piwnicach uzywano przepracowanego oleju silnikowego. Zapach

    Nieekologiczny Zenek jesteś;)
    Coś podobnego miałem doradzić ale obawiałem się reakcji okoterorystów
    I pijanego Zygi;)

  • 7. Data: 2017-02-12 20:50:04
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-02-12 o 20:25, Kris pisze:
> [...]
    ginal po kilku tygodniach

    > Nieekologiczny Zenek jesteś;)
    > Coś podobnego miałem doradzić ale obawiałem się reakcji okoterorystów

    A jak wygląda wynik takiej impregnacji?
    Jaki kolor?
    Nie brudzi?
    Nie naniosę potem do domu jakiegoś syfu na podeszwach?

    --
    MN

  • 8. Data: 2017-02-12 21:16:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak wezmiesz czysty olej to troche ciemnieje. Wez na palec troche oleju silnikowego i
    posmaruj dzies w rogu.

  • 9. Data: 2017-02-12 21:25:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 lutego 2017 21:16:05 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Jak wezmiesz czysty olej to troche ciemnieje. Wez na palec troche oleju silnikowego
    i posmaruj dzies w rogu.

    A najlepiej gumoleum połóż. Cena nie zabije, utrzymanie w czystosci banalnie proste.
    Ne pyli, łatwe do położenia

  • 10. Data: 2017-02-12 22:43:40
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 12.02.2017 o 21:25, Kris pisze:
    > A najlepiej gumoleum połóż. Cena nie zabije, utrzymanie w czystosci banalnie
    proste. Ne pyli, łatwe do położenia
    Ma jednak pewną wadę - nie przepuszcza powietrza i po jakimś czasie pod
    nim będzie syf, kiła, mogiła.
    Jacek