  • 1. Data: 2017-02-13 16:25:06
    Temat: CO i gigadzule a kilowatogodziny w mieszkaniu
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    W jesiennym sezonie grzewczym (do 31 XII) w mieszkaniu ok. 90 m2 zużyto wg
    ciepłomierza 8 GJ energii na centralne ogrzewanie.
    8 GJ to 2250 kilowatogodzin.
    Za te 8 gigadżuli zapłacono 200 zł opłaty stałej (koszty stałe CO z faktur SPEC
    podzielone wg udziałów poszczególnych mieszkań w nieruchomości wspólnej) i 380 zł
    opłaty zmiennej (cena gigadżula * zuzycie wg ciepłomierza), razem 580 zł.
    BTW opłata stała ponad 1/3 wydaje się być wysoka (ogrzewanie części wspólnych jak
    klatki schodowe itp. nie wchodzą w koszty stałe, lecz są rozliczane osobno), mimo iż
    w ciągu ostatnich 8 lat już dwukrotnie była zmniejszana moc zamówiona (za każdym
    razem o -10%).
    Trudno prezyzyjnie określić początek sezonu grzewczego (szczególnie, jeżeli byłaby
    "pogodówka").
    W mieszkaniu utrzymuje się (głowice termostatyczne grzejników ustawione na 2.1/4)
    temperatura 19,9°C-20,3°C (rano po nocy jest najzimniej, w ciągu dnia wzrasta), przy
    czym mieszkanie narożne i częściowo pod tarasem.
    Dla porównania: 2250 kWh z innych źródeł (np. en.el., lub lokalna kotłownia/lokalny
    piec na gaz) ile by kosztowało, wg nawet najtańszej taryfy (duże miasto)?

  • 2. Data: 2017-02-13 17:03:58
    Temat: Re: CO i gigadzule a kilowatogodziny w mieszkaniu
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 13.02.2017 o 16:25, ąćęłńóśźż pisze:
    > W jesiennym sezonie grzewczym (do 31 XII)
    (...)
    > razem 580 zł.
    mam prośbę. napisz co kosztowało 580zł. ogrzewanie mieszkania (ok90m)
    wraz z nieuniknionymi kosztami, w jednym miesiącu czy jednym roku?

    > Dla porównania: 2250 kWh z innych źródeł (np. en.el., lub lokalna kotłownia/lokalny
    piec na gaz) ile by kosztowało, wg nawet najtańszej taryfy (duże miasto)?

    w dużym przybliżeniu
    gaz 12groszy
    prąd dwie taryfy
    okolice dwdziestu kilku groszy i prawie 50
    Ale są jeszcze jakieś dodatki stałe, z tym że przy dużym użyciu,
    stanowią zdecydowanie mniejszą część rachunku. NApewno masz prąd, wiec
    rzuć okiem na swój rachunek

    ToMasz

  • 3. Data: 2017-02-13 17:19:09
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-02-13 o 17:03, ToMasz pisze:
> [...]
    > mam prośbę. napisz co kosztowało 580zł. ogrzewanie mieszkania (ok90m)
    > wraz z nieuniknionymi kosztami, w jednym miesiącu czy jednym roku?

    bardziej ok. 13gr i to netto

    > prąd dwie taryfy
    > okolice dwdziestu kilku groszy i prawie 50

    łącznie z dystrybucją będzie raczej 40 / 60gr

    --
    Pete

  • 4. Data: 2017-02-13 17:36:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 13 Feb 2017 17:19:09 +0100, Pete

    > bardziej ok. 13gr i to netto

    Tyle to samo paliwo. kWh ciepła z gazu średnio 0,24 zł brutto.

    > łącznie z dystrybucją będzie raczej 40 / 60gr

    Były nie raz na grupie faktury. Ostatnia omawiana jaką pamiętam
    to AFAIR -- 0,28 / 0,72 zł brutto w taryfie G12W w Tauronie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2017-02-13 21:50:47
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

> [...]
    > mam prośbę. napisz co kosztowało 580zł. ogrzewanie mieszkania (ok90m)
    > wraz z nieuniknionymi kosztami, w jednym miesiącu czy jednym roku?

    Bardzo duże przybliżenie użyłeś, mnie za zeszły rok wychodzi dokładnie
    20gr/kwh ciepła z gazu ze wszystkimi opłatami.

    > prąd dwie taryfy
    > okolice dwdziestu kilku groszy i prawie 50
    60gr.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 6. Data: 2017-02-13 21:52:29
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-02-13 o 16:25, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    opłaty zmiennej (cena gigadżula * zuzycie wg ciepłomierza), razem 580 zł.
    prawie 26gr ja na gazie mam 20gr.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 7. Data: 2017-02-13 21:59:14
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 13.02.2017 o 17:36, Myjk pisze:
    > Mon, 13 Feb 2017 17:19:09 +0100, Pete

    no to sprawdziłem:
    gaz: 0,09830za kwh netto
    dystrybucja 0,04384 za kwh netto
    czyli to co spalam wynosi 17.5groszy brutto. do tego 5,4+8,9zł netto
    czyli 16.3zł stałej miesięcznej opłaty, czyli ok 2 grosze więcej. więc
    wychodzi poniżej 20 groszy. kocioł może mieć sprawność 90, a moze ponad 100%

    > Tyle to samo paliwo. kWh ciepła z gazu średnio 0,24 zł brutto.

    > Były nie raz na grupie faktury. Ostatnia omawiana jaką pamiętam
    > to AFAIR -- 0,28 / 0,72 zł brutto w taryfie G12W w Tauronie.

    jak to liczysz? Bo moi krewni nie mają gazu, używają prądu, mają piece
    akumulacyjne dynamiczne, dwie taryfy, pranie ciuchów i pieczenie ciasta
    tylko na drugiej, mimo to płaca za prąd zdecydowanie (prawie +50%)
    więcej niż ja za gaz i prąd. (ja grzeje gazem)

  • 8. Data: 2017-02-14 00:14:27
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    W jesiennym sezonie grzewczym (rozliczenie jest za okres lipiec-grudzień, no ale
    wiadomo w lecie nie grzejesz centralnym).
    W przybliżeniu dla jednego roku pomnóżmy razy 2, czyli może będzie 1160 zł (wiosna
    niby dłuższa, ale za to więcej zysków od słońca).

    -----

  • 9. Data: 2017-02-14 03:39:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ktos mieszka w malej kamienicy, budynek po kapitalnym remoncie ocieplony. Maja
    lokalna kotlownie. 10 mieszkan srednio po 70 m?. Kilka dni temu pytalem ile
    ekogroszku spalaja. Dwa worki po 25 kilo dzienie im schodzi na ogrzewanie i ciepla
    wode. Temperatury wtedy byly w granicach -10 w nocy i -5 w dzien. Niedawno mieli
    propozycje podlaczenia do sieci miejskiej. Grzecznie podziekowali.

  • 10. Data: 2017-02-14 09:23:26
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 14.02.2017 o 00:14, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > W przybliżeniu dla jednego roku pomnóżmy razy 2, czyli może będzie 1160 zł (wiosna
    niby dłuższa, ale za to więcej zysków od słońca).

    no to masz skalkulowane tak, że nie za bardzo opłaca się przejść na inny
    system grzania. pytanie jescze czy wogóle można.
    Ale dam sobie jaja ogolić, że cena którą płacisz wynika z tego ile
    mieszkańcy są w stanie zapłacić, a nie z tego jaki jest koszt realny.

    ToMasz