  • 11. Data: 2017-02-15 13:49:55
    Temat: Re: Jaki przewód do przyłącza
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-02-15 o 13:48, Kżyho pisze:
    > A ja się trochę podczepię pod temat. Sytuacja dość podobna - musiałbym
    > wymienić kabel zasilający domek gospodarczy. Obecnie idzie od mojej
    > rozdzielni w domu do domku właśnie wkopany. Długość kabla wyjdzie jakieś
    > 20-25 m. Trzyfazowy.
    > Czy mogę pociągnąć tak wszystkie 5 żył (w tym uziemienie)? Czy musi być
    > uziemienie zrobione już przy tym domku?

    I czy mogę/warto go jeszcze w jakiś peszel/rurkę włożyć, czy może wręcz
    przeciwnie nie powinienem z jakichś powodów?

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 12. Data: 2017-02-15 16:14:51
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-02-15 o 13:44, abomito pisze:

    > Nawet nie pytam, gdzie będzie pomiar.

    Zazwyczaj robi się na początku i końcu kabla. Pośrednie są zbędne.

    > Energetyka wie, co robi. Problem
    > w tym, że kabel kupujesz tylko raz.Sądzę, że Budyń wie ci mówi- w
    > końcu w tym robi. Przy tej długości kabla-realnie to będzie nawet
    > ponad 150 metrów-masz zapewnione spadki.

    A kto twierdził, że nie będzie spadków?

    > Dojdzie jeszcze pojemność

    Ktoś się przejmuje pojemnością kabla na odcinku 150m?

    > kabel będzie się odrobinę grzał.Niewiele- ale to ty
    > będziesz za to płacił.

    Ja? A co mi do tego kabla?

    > Miałem podobną sytuację- ale ja od razu
    > uznałem, że przy ponad 200 metrach jedynym rozsądnym będzie 35mm2.
    > Nie żałowałem.A przy tej długości zasadne byłoby uziemienie na
    > początku i na końcu kabla.Ale nie wiem, jak teraz jest w przepisach.

    Jak sobie położy kabel 4xcoś tam kwadrat, to co ma uziemiać na obu końcach?

  • 13. Data: 2017-02-15 17:35:24
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Zazwyczaj robi się na początku i końcu kabla. Pośrednie są zbędne.

    Zazwyczaj- to pomiar zakłada Energetyka.Pomiar energii znaczy.
    Dlatego pytam.A Energetyka nie jest głupia, żeby brać na siebie straty ma
    kablu.Bo nie są duże, ale za to stałe.I ktoś za nie musi płacić.

    > A kto twierdził, że nie będzie spadków?
    Ale in grubszy kabel tym spadki niższe.I gdzieś po środku jest granica opłacalności.

    > Ktoś się przejmuje pojemnością kabla na odcinku 150m?>
    >
    > Ja? A co mi do tego kabla?
    A co ja mam do Ciebie? to właściciel będzie płacił, czyli autor tematu!

    > Jak sobie położy kabel 4xcoś tam kwadrat, to co ma uziemiać na obu końcach?
    Dlatego, że powinno się uziemiać linie kablowe powyżej 200 metrów.Tu tyle nie
    ma, ale chodzi o bezpieczeństwo, dlatego o tym nadmieniałem .
    Zresztą potrzebny uziom poniżej 30 Omów, więc majątku nie kosztuje.Podobno
    niektórzy to się nawet ubezpieczają od różnych rzeczy.

  • 14. Data: 2017-02-15 19:16:58
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 15 lutego 2017 13:49:56 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:
> [...]

    jesli bedzie kabel pieciozylowy czyli z osobnym PE to nie trzeba (ale można) tam
    uziemiać

    > I czy mogę/warto go jeszcze w jakiś peszel/rurkę włożyć, czy może wręcz
    > przeciwnie nie powinienem z jakichś powodów?

    w ziemi ma być kabel a nie przewód czyli YKY a nie YDY, i nie potrzeba zadnych
    peszli.

    b.

  • 15. Data: 2017-02-16 00:33:23
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 15.02.2017 19:16, Budyń wrote:

    > jesli bedzie kabel pieciozylowy czyli z osobnym PE to nie trzeba (ale można) tam
    uziemiać

    Nawet wręcz trzeba uziemiać tak często jak się tylko da. Takie
    uziemienie na odległość może być nieskuteczne dla ochrony przepięciowej.
    Czym niższa rezystancja uziomu i mniej metrów do ziemi tym lepiej.

  • 16. Data: 2017-02-16 11:12:11
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-02-16 o 00:33, KIKI pisze:

    > Nawet wręcz trzeba uziemiać tak często jak się tylko da. Takie
    > uziemienie na odległość może być nieskuteczne dla ochrony przepięciowej.
    > Czym niższa rezystancja uziomu i mniej metrów do ziemi tym lepiej.

    No tak, ale skoro teraz takowego uziomu osobnego nie mam, to średnio go
    teraz robić raczej. Chyba, że to wbicie jakiegoś jednego drutu w glebę
    czy coś. Ale jakoś mi się nie wydaje.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 17. Data: 2017-02-16 15:48:07
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 lutego 2017 00:33:56 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

    > Nawet wręcz trzeba uziemiać tak często jak się tylko da. Takie
    > uziemienie na odległość może być nieskuteczne dla ochrony przepięciowej.
    > Czym niższa rezystancja uziomu i mniej metrów do ziemi tym lepiej.

    kiki, w technice nie zabezpieczamy sie od wszystkiego, a jedynie zmniejszamy skutki,
    minimalizujemy ryzyko szkód. Wazny jest parametr koszty inwestycyjne do ryzyka
    wystąpienia kosztów uszkodzenia.
    Jeses w stanie oszacowac o ile pogorszy sie ochrona przepieciowa po zastosowaniu
    25metrowego kabla?

    b.

  • 18. Data: 2017-02-16 17:54:51
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 16.02.2017 15:48, Budyń wrote:

> [...]
    ryzyka wystąpienia kosztów uszkodzenia.
    > Jeses w stanie oszacowac o ile pogorszy sie ochrona przepieciowa po zastosowaniu

    Tak jestem. 25m to 75ns. Zanim zbuduje się pole magnetyczne wokół
    przewodnika to przewód ten przeciwdziała przepływowi prądu od
    angielskiego słowa "impede" czyli impedancja, przeciwstawiać się,
    przeciwdziałać.

  • 19. Data: 2017-02-16 18:44:31
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 lutego 2017 17:55:02 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

> [...]
    > przewodnika to przewód ten przeciwdziała przepływowi prądu od
    > angielskiego słowa "impede" czyli impedancja, przeciwstawiać się,

    Jestes? To ile razy na sto lat spowoduje ten 25m odcinek realne szkody?

    b.

  • 20. Data: 2017-02-16 22:50:56
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 16.02.2017 18:44, Budyń wrote:

    > Jestes? To ile razy na sto lat spowoduje ten 25m odcinek realne szkody?

    Przy bliskim wyładowaniu w linię energetyczną będą straty.