    Date: Thu, 05 Aug 2010 23:11:11 +0200
    From: Artur Lew <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jaki sposob na odrywajaca sie farbe?

    W dniu 2010-08-05 07:56, RudeBoy pisze:
    > znam to bardzo dobrze. Przerabiałem to zaledwie dwa tygodnie temu
    > malując cały parter w domu.
    > Przetestowałem wszelakie taśmy i powiem Ci że:
    > - tasmy Tesa odrywają farby tak samo jak inne papierowe :) Owszem są
    Tak zeby uscislic to przed malowaniem dobrzy fachowcy robia test podloza
    ktore maluja. Z grubsza wyglada to tak ze nakleja sie kawalek takiej
    tasmy na farbe i odrywa bez ceregieli.
    Jezeli cokolwiek odlazi to trzeba wzmocnic podloze bo nawet 10 euromali
    nic nie da - farba ladnie odpadnie platami po jakims uderzeniu.
    Dobry grunt ta taki dobrze penetrujacy - ja moze na wyrost z powodzeniem
    uzywam od paru lat gruntu glebokopenetrujacego Ceresita CT17 (na
    licencji Henkela). Troche kosztuje ale do domowych zastosowan butelka 2l
    (za jakies 20 zl) starcza na solidne malowanie.
    Po gruncie mozna zrobic ponownie test.
    Jezeli nadal odlazi to uzywamy agresywniejszego srodka i lepiej zmienic
    gladz ze zwyklej na polimerowa (np Megaron, jakies 50 zl za 20 kg
    worek). Taka gladz ma znacznie wieksza przyczepnosc do podloza niz
    tradycyjna gladz szpachlowa.

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom