  • 11. Data: 2014-02-07 16:34:49
    Temat: Re: Jaki tani sposób na ścieki na krótki czas?
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 7 lutego 2014 16:28:28 UTC+1 użytkownik masti napisał:
    > Dnia pięknego Fri, 07 Feb 2014 16:20:25 +0100 osobnik zwany Marcin N

    > warto przed zadaniem pytania poznać choć troche temat. Inaczej nawet nie
    >
    > zrouzmiesz odpowiedzi.
    >

    > --
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    To zupełnie tak jak Ty. Prawie zawsze nie ogarniasz a prawie nigdy ogarniasz. Dobrą
    radę dałeś, szkoda że sam z tego prostego rozwiązania nie korzystasz.

  • 12. Data: 2014-02-07 17:10:51
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 07 Feb 2014 07:34:49 -0800 osobnik zwany kogutek444
    napisał:

    > To zupełnie tak jak Ty. Prawie zawsze nie ogarniasz a prawie nigdy
    > ogarniasz. Dobrą radę dałeś, szkoda że sam z tego prostego rozwiązania
    > nie korzystasz.

    powiedział expierd, który nie ogarnia nawet prostych zasad usenetu

  • 13. Data: 2014-02-07 19:28:34
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 7 lutego 2014 17:10:51 UTC+1 użytkownik masti napisał:

> [...]
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Wiesz co możesz robić na koszt państwa czy już zapomniałeś?

  • 14. Data: 2014-02-07 21:01:28
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Marcin N wrote:
    > Wygląda na to, że będę potrzebował na rok-dwa czegoś, co zajmie się
    > moimi ściekami. Po tym okresie pojawi się kanalizacja.
    >
    > Poradźcie, jak podejść do tego tematu, żeby było tanio. Spodziewam
    > się
    > generowania ok 8-9m3 ścieków na miesiąc. Za wywóz szamba firmy liczą
    > sobie ok 20 zł /m3.

    to postaw baniak na 3-4m3 i każ sobie wywozić co tydzień, tylko może
    się okazać, że cena 20/m3 dotyczy wywozów 10m3 w zwyż jednorazowo

    jeffrey

  • 15. Data: 2014-02-08 07:09:15
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-02-07 12:33, Marcin N pisze:
> [...]
    >
    > Poradźcie, jak podejść do tego tematu, żeby było tanio. Spodziewam się
    > generowania ok 8-9m3 ścieków na miesiąc. Za wywóz szamba firmy liczą

    Jeśli to ma być rzeczywiście tylko na rok-dwa, to najtańsza przydomowa
    oczyszczalnia. Kupisz taką za 1700 zł. Do tego trochę tłucznia/żwiru i 3
    godziny koparki. Łącznie jakieś niecałe 3000 zł. Jeśli chodzi o koszty
    obsługi, to raz w roku wywozisz osad za 150 zł i raz w miesiącu
    wsypujesz bakterie - koszt pomijalny.

    Oczywiście o ile MPZP u Ciebie dopuszcza przydomowe oczyszczalnie. A
    może nawet gmina daje jakieś dofinansowania? U mnie daje 1500 zł.

    Druga sprawa - istotne są warunki glebowe, bo jak masz glinę do
    głębokości 2 metrów to koszty rosną (konieczna wymiana gruntu). U mnie
    jest piach.

    Ja mam oczyszczalnię za 2200 zł z PipeLife'a, dokładnie taką:
    http://www.pipelife.com/pl/Produkty/eko/przydomowe_o
    czyszczalnie.php,
    sam ją instalowałem i śmiga już czwarty rok. W cennikach podają, że
    kosztuje ponad 4000 zł, ale mi się udało przez znajomego wyrwać ją z
    dużym rabatem.

    Oczyszczalnia jest najtańszym rozwiązaniem, bo po pierwsze nie płacisz
    praktycznie za eksploatację, a po drugie za szambo rozsądnej wielkości
    zapłacisz 3 razy tyle co za oczyszczalnię.

    Jeśli chodzi o zapachy, to praktycznie nic nie czuć.

  • 16. Data: 2014-02-08 09:00:07
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-08 07:09, wolim pisze:

    > Jeśli chodzi o zapachy, to praktycznie nic nie czuć.

    Piszą w linku, że odpowietrzenie należy wyprowadzić nad poziom dachu.
    Serio aż tak? Nie planuję w domu żadnego komina i ciężko byłoby mi
    podłączyć się do jakiegoś kanału wentylacyjnego.

    --
    MN

  • 17. Data: 2014-02-08 09:06:43
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-02-08 09:00, Marcin N pisze:

    > Piszą w linku, że odpowietrzenie należy wyprowadzić nad poziom dachu.
    > Serio aż tak? Nie planuję w domu żadnego komina i ciężko byłoby mi
    > podłączyć się do jakiegoś kanału wentylacyjnego.

    Czy kanalizacja, czy szambo, czy oczyszczalnia, zawsze musisz mieć
    odpowietrzenie.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 18. Data: 2014-02-08 09:37:20
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-08 09:06, wolim pisze:

    > Czy kanalizacja, czy szambo, czy oczyszczalnia, zawsze musisz mieć
    > odpowietrzenie.

    To jeszcze pytanie o ten obrazek:
    http://www.pipelife.com/pl/Produkty/eko/przydomowe_o
    czyszczalnie.php

    Widać na nim biały odpływ przeczyszczonych odpadów, który umieszczony
    jest prawie "pod sufitem" zbiornika. Czy to znaczy, że zbiornik musi być
    napełniony po brzegi, żeby zaczął działać drenaż?

    A co, jeśli nagle do zbiornika trafi dodatkowe 500 litrów ścieków? Nie
    przepełni się to wszystko?

    --
    MN

  • 19. Data: 2014-02-08 11:22:00
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >godziny koparki. Łącznie jakieś niecałe 3000 zł. Jeśli chodzi o koszty
    >obsługi, to raz w roku wywozisz osad za 150 zł i raz w miesiącu wsypujesz

    Taka "oczyszczalnia" nie różni się niczym od dziurawego szamba , no może
    poza taką różnicą że całe zanieczyszczenia są pompowane w ziemię na większym
    terenie , a nie jak w przypadku dziurawgo szamba w jedno miejsce ...
    Na zachodzie takie "oczyszczalnie" są zakazane od wielu lat , bo nie mają
    one nic wspólnego z oczyszczalnią ...
    Wystarczy jeden detergent i zabija wszystkie "kultury" bakterii i tyle z
    "ekologii" ....

    Po prostu sra się i szcza i to później idzie w ziemię ...
    A potem po kilku nastu latach czeka Cię wymiana całej skażonej gleby do
    głębokości kilku metrów na nową , bo inaczej ze smrodu nie wytrzymasz taki
    fetor ...

    Oczyszczalnia to takie coś coś wychodzi z niej przynajmniej woda II
    kategorii ....
    Tyle że nie kosztuje to 1700zł :)

  • 20. Data: 2014-02-08 11:51:19
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 07.02.2014 o 12:33 Marcin N <m...@o...pl> pisze:

    > Wygląda na to, że będę potrzebował na rok-dwa czegoś, co zajmie się
    > moimi ściekami. Po tym okresie pojawi się kanalizacja.
    Miałem ten sam problem jak ty, tylko że u mnie aqua obiecywała kanalizację
    za 2-3lata. Obecnie mieszkam 4 i dopiero roią :) takwięc nie sugeruj się
    mocno datą tylko zorientuj w gminie co ci wolno.
    Ja zrobiłem oczyszczalnię ale taką kompaktową z której wychodzi mi woda,
    kosztowała mnie niecałe 10kzł ale mam jeszcze spokój na co najmniej 6 lat.
    Koszty wywózki są prawie rzadne bo osad z pierweszej komory usuwałem
    dopiero po trzech latach (w instukcji piszą aby co rok) a i tak go mało
    było. Jak to policzyć suma sumarum do szamba które też kosztuje, to
    wychodzi że ta oczyszczalnia się zwróci kilka razy.
    --

    Pozdr
    Janusz