    From: Janusz_k <J...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jaki tynk na ściany
    Date: Wed, 4 Jan 2017 22:52:57 +0100

    W dniu 2017-01-04 o 17:58, Mateusz Bogusz pisze:
    > Do tej pory byłem przekonany, że chce gipsowy po całości, bo:
    > - jak wezmę jakiś lepszy, to nie będzie trzeba gładzi,
    > - obrazów na ścianach nie wieszam, więc z wytrzymałością dam radę
    > - jest zdrowszy bo oddychający (w połączeniu z MW pomaga utrzymać
    > optymalną wilgotność)
    > - no i będzie taniej i szybciej, bo jedna, dwie warstwy a nie trzy
    >
    > Dzisiaj rozmawiam z dwoma wykonawcami i każdy, że "tynków gipsowych to
    > już się nie kładzie, teraz wszyscy cementowo-wapienne tylko".
    >
    > Myślałem że trend jest właśnie odwrotny. Jak radzicie?

    Cementowo wapienny, chyba że chcesz dom co chwilę malować to bierz gips
    albo białe ściany. Tynk gipsowy jest bardzo miękki, jak masz kolor na
    ścianie to każdą ryskę będzie widać, będzie biała. Co do oddychania to
    wszystkie oddychają tzn chłoną wilgoć lub oddają, co więcej zależy od
    farby na ścianie niż tynku.

    --
    Pozdr

    Janusz_k