  • 21. Data: 2012-04-06 09:46:31
    Temat: Re: Jakie projekty warto brać razem z budowlanym?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 6 kwietnia 2012 08:49:36 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > Takze o ile z wiekszoscia Twoich pogladow na temat Gienkow sie zgodze, o tyle
    zrobienie OZC + projektu podlogowki (wystarczy samo wyliczenie rozstawu rurek i
    podzialu na petle) zostawilbym komus bardziej kumatemu, a nie robil na oko, bo to sie
    zwroci w oszczednosciach na materiale, eksploatacji i czasie (mniej go stracisz na
    regulacje) :)

    Raczej nigdzie nie napisałem żeby nie robić OZC.
    Gdy w drugiej chałupie bede robił podłogówke na pewno sobie wszystko policze.
    Spokojnie można to zrobić samemu nie trzeba do tego zatrudniac architektówew,
    projektantów czy tzw. firm.
    Znam 3 a włsciwie 4 lokalne firmy instalatorskie. Jstem pewien że własciciel żadnej z
    nich nie potrafi "policzyć" poodłogówki- robią na tzw oko a pooniewaz podłogówka
    błędy wybacza to wszystko działa.
    U mnie CO i CWU robiła 3 osobowa ekipa- dwaj bracia i syn jednego z nich.
    Nie mają żadnej firmy, robią na czarno, u mnie co prawda nie liczyli podłogówki bo
    chciałem grzejniki,na podłógówke w salonie i łazienkach zgodziłem się dodatkowo po
    ich sugestiach więc zrobili na oko. Teraz bym policzył i zrobił podłogówke na całości
    a grzejnika by żadnego nie było ale trudno wtedy myślałem inaczej i zrobiłem jak
    zrobiłem. Brak podłogówki a w zamian grzejniki uważam za najwiekszy bład na mojej
    budowie;)
    Teraz często się z tymi ludzmi widuję bo jeden z nich to szwagier moje mamy- i wiem
    że jak robią komuś instalację to syn wprowdza budynek do OZC, liczy wcszystko co
    trzeba i robia jak należy. Dalej robia na czarno, bez tzw. dziłalności- nie pytajcie
    mnie dlaczego bo nie wiem. Pewnie dzięki temu sa tańsi. A robia lepiej jak wszystkie
    lokalne tzw Firmy które znam. Robią od lat w tym samym 3 osobowym składzie a w
    Firmach ciągła rotacja pracowników najcześciej dosyś przypadkowych ludzi tylko
    własciciel ten sam;)

  • 22. Data: 2012-04-06 11:40:48
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

> [...]
    Witam

    > dlatego należy brać fachowców a nie panów gieńków, co to zawsze instalacje
    > robili.

    No nie do konca.
    Wlasnie po to jest projekt, zeby wykonawca
    wiedzial co ma robic, a kierbud i inwestor
    stal nad nim z batem ;-)

    A odnosnie fachowcow :-)
    Znajomy wskazal gdzie chce miec wanne,
    ale fachowcy (nie Pan Gienek) stwierdzili ze tak mu nie zrobia,
    podczas jego nieobecnosci zmienili uklad lazienki :D

    A Gienki to faktycznie osobna grupa ludzi pracy,
    pomine ten temat ;-)

    Marek, Ty prezentujesz pewien poziom, a trzeba wiedziec ze wiekszosc
    inwestorow gniazdka elektrycznego nie przykreci.
    Jak wymagac od nich wskazania gdzie bedzie stal prysznic i jaki,
    czy panel, a moze bateria, jaki brodzik itp itd.

    Jesli dany projekt domu
    byl wybudowany pare razy to beda gotowe sprawdzone rozwiazania
    instalacji.

    pozdrawiam
    Adams

  • 23. Data: 2012-04-06 16:02:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adams wrote:
> [...]
    > Jak wymagac od nich wskazania gdzie bedzie stal prysznic i jaki,
    > czy panel, a moze bateria, jaki brodzik itp itd.

    dlatego bierze sie sensownego instalatora na poziomie z którym możesz
    rozmawiać jak z równym i widzisz ze ma coś w głowie

  • 24. Data: 2012-04-07 00:46:46
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    > dlatego bierze sie sensownego instalatora na poziomie z którym możesz
    > rozmawiać jak z równym i widzisz ze ma coś w głowie

    W budowlance nia ma nikogo sensownego :-)

  • 25. Data: 2012-04-07 11:23:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > W budowlance nia ma nikogo sensownego :-)

    kiki... wiemy ze masz kompleksy, nie musisz ich publicznie jednak okazywać
    opluwając zaradzniejszych od siebie, którzy coś konkretnego potrafią robić.

  • 26. Data: 2012-04-07 17:14:10
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-04-04 19:59, tomekx pisze:
    > Ja to pierwsze słysze, żeby ktoś "projektował" c.o.
    > To się po prostu ROBI :) I fachowiec (dobry) nie potrzebuje żadnego
    > projektu. Ważne jest tylko obliczenie zapotrzebowania ciepła i odpowiedni

    Guzik prawda.

    Potem fachowiec daje pompki 25-60 i działać działa tylko dziwisz się po
    zimie, co tak dużo za prąd płacisz.

    Dałby mniejsze, tylko musiałby przeliczyć. Mi fachowiec chciał policzyć
    100W mocy na m^2 domu.

    M.

  • 27. Data: 2012-04-07 21:11:22
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    > kiki... wiemy ze masz kompleksy, nie musisz ich publicznie jednak okazywać
    > opluwając zaradzniejszych od siebie, którzy coś konkretnego potrafią
    > robić.

    Zamiast wam liberalizować, deregulować zawody to powinni wam wprowadzić
    koncesje na ich wykonywanie z obowiązkowym wpisywaniem klientów do bazy
    danych. Tak żeby każdy mógł wiarygodnie zweryfikować. Za to powinny być
    odpowiedzialne cechy, a nie żeby fortograf robił hydraulike, a śmieciarz
    elektrykę.:-)

  • 28. Data: 2012-04-07 22:52:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > zweryfikować. Za to powinny być odpowiedzialne cechy, a nie żeby
    > fortograf robił hydraulike, a śmieciarz elektrykę.:-)

    a ty co robisz, niedorajdo życiowa.

    Powinni ci obowiązkowo kazać zatrudnić koncesjonowaną firmę nawet do
    przetykania kibla i pokazywać co miesiąc faktury w urzędzie skarbowym.
    Szybko by ci rura zmiękła jakbyś zapłacił te 350 zeta za wymianę uszczelki w
    baterii.

  • 29. Data: 2012-04-07 23:01:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 7 kwietnia 2012 22:52:41 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > Szybko by ci rura zmiękła jakbyś zapłacił te 350 zeta za wymianę uszczelki w
    > baterii.

    Za która to uszczelkę z Chin zapłaciłbys Kikiemu jako licencjonowanemu importerowi
    uszczelek 310zł;)

  • 30. Data: 2012-04-08 05:22:47
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    ion-forums@vbhy13...
    napisał:

    > Szybko by ci rura zmiękła jakbyś zapłacił te 350 zeta za wymianę uszczelki
    > baterii.

    > Za która to uszczelkę z Chin zapłaciłbys Kikiemu jako licencjonowanemu
    > importerowi uszczelek 310zł;)

    Właśnie :-)
    Powinno być tak jak w Niemczech. Nie masz papierów mistrzowskich to nie
    wolno ci malować ścian,a co dopiero robić hydraulikę.
    Ile razy jestem za granicą to widzę, że szczyty są ocieplane jak należy czy
    to w Nimczech czy nawer w Moskwie. Tylko, że tutaj u nas jest takie
    partactwo.
    Produkt z Chin zawsze może zwrócić i dostać kasę w sklepie. Jak wykonawca
    źle zrobi to zwiewa. Nawet wykonawcy autostrad zwiali, nawet ci po Covec-u
    są w stanie upadłości. Nie wiem co tam narobili ale pewnie tak coś zepsuli,
    że naprawa przewyższa ich zysk.