  • 61. Data: 2011-10-04 20:15:32
    Temat: Re: Jakiego producenta kominków unikać/szukać
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > Różnicówka przeciwporażeniowa i przecipożarowa działają dokłądnie na takiej
    > samej zasadzie i są tak samo zbudowane. Różnią się tylko i wyłącznie
    > czułością. Róznicówka przeciwporażeniowa posiada większą czułość, gdyż poza
    > upływnością na skutek palącego się przewodu ma jeszcze wykryć przepływ
    > niebezpiecznej wartości prądu przez ciało ludzkie.
    > Reasumując różnicówki powinny się nazywać odpowiednio:
    > Różnicówka przeciwpożarowa - o czułości 300mA
    > Różnicówka przeciwpożarowo-przeciwporażeniowa - o czułości 30mA
    > Resztę juz dokłądnie opisałem w tamtym wątku.

    do moellera to co powyższe napisz...
    a potem idź do biedronki, połóż głowę na wadze i wciśnij przycisk... z
    napisem burak...

    pozdrawiam
    s_13

  • 62. Data: 2011-10-04 20:57:20
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "s_13" napisał w wiadomości grup
    17g2000yqn.googlegroups.com...

    >do moellera to co powyższe napisz...

    Z poradnika Moellera;
    "w warunkach domowych stosuje się wyłączniki których
    znamionowy prąd różnicowy jest mniejszy bądź równy 30 mA"

    >a potem idź do biedronki, połóż głowę na wadze i wciśnij przycisk... z
    >napisem burak...

    Mógłbyś darować sobie takie teksty

  • 63. Data: 2011-10-04 21:21:26
    Od: "janko walski" <j...@o...com.pl>

    n.googlegroups.com...

    > a potem idź do biedronki, połóż głowę na wadze i wciśnij przycisk... z
    > napisem burak...

    Dobrze, że choć trochę doceniłeś moją głowę, bo Twoją to należy mierzyć
    wakuometrem :)

  • 64. Data: 2011-10-04 21:22:24
    Od: "janko walski" <j...@o...com.pl>

    n.googlegroups.com...

    > do moellera to co powyższe napisz...

    Widać, że nie tylko jesteś bezmyślny, ale także i głupi :)

  • 65. Data: 2011-10-05 07:23:07
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 4 Paź, 22:57, "Kris" <k...@W...PL> wrote:
    17g2000yqn.googlegroups.com...

    > Z poradnika Moellera;
    > "w warunkach domowych stosuje się wyłączniki których
    > znamionowy prąd różnicowy jest mniejszy bądź równy 30 mA"
    to co zacytowałeś, dotyczy warunku zabezpieczenia
    przeciwporażeniowego, a ja mówię o zabezpieczeniu przeciwpożarowym...

    z poradnika moellera:
    "9. Projekt instalacji elektrycznej
    9.1 Przedmiot opracowania
    Przedmiotem opracowania jest przykładowy projekt instalacji
    elektrycznej w budynku jednorodzinnym
    parterowym, w zakresie zastosowania aparatów i urządzeń firmy
    Moeller."

    z poradnika moellera:
    "9.4.8 Zabezpieczenie przeciwpożarowe instalacji
    Do zabezpieczenia przeciwpożarowego instalacji budynku przyjęto
    wyłącznik ochronny różnicowoprądowy
    selektywny o znamionowym prądzie różnicowoprądowym 300 mA typu PFIM-
    100/4/03-S/A produkcji Moeller"

    teraz popatrz na schemat ze str.66
    tam masz różnicówkę zwłoczną 300mA (przeciwpożarową), mimo, iż każdy
    obwód jest dalej zabezpieczony różnicówkami 30mA
    (przeciwporażeniowymi), a dodatkowo masz różnicówkę trójfazową
    zabezpieczającą jednofazowe obwody gniazd i różnicówkę trójfazową
    zabezpieczającą jednofazowe obwody oświetlenia, a to podobno baaardzo
    niebezpieczne... :-)
    jeśli się z tym nie zgadzasz, to tak jak mówię napisz do moellera, że
    ten ich poradnik jest do dupy...

    > Mógłbyś darować sobie takie teksty

    takie teksty mam zarezerwowane dla buraków, którzy wyzywają mnie od
    palantów...

    pozdrawiam
    s_13

  • 66. Data: 2011-10-05 07:26:35
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    wiadomościnews:46f96b4b-885c-4e9c-9b78-ba93dcb6947e@
    q17g2000yqn.googlegroups.com...

    > Widać, że nie tylko jesteś bezmyślny, ale także i głupi :)

    tak ci odpisali...?
    to jeszcze ich wyzwij od debili, że każą montować ochronniki
    przeciwprzepięciowe B+C, bo wg ciebie to kolejna bzdura...
    a... i koniecznie napisz, co tym razem ci odpowiedzieli...
    pozdrawiam
    s_13

  • 67. Data: 2011-10-05 13:25:17
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 5 Paź, 09:23, s_13 <s...@i...pl> wrote:
> [...]
    > wyłącznik ochronny różnicowoprądowy
    > selektywny o znamionowym prądzie różnicowoprądowym 300 mA typu PFIM-

    Jednym slowem na pytanie: "dlaczego zastosowales ta roznicowke"
    odpowiadasz "bo moeller tez tak zrobil". Nie jest to zle podejscie bo
    moeller na pewno nie robi czegos, co moze zaszkodzic.. pytanie tylko w
    czym to jest pomocne co moeller zrobil? Firmie jest to oczywiscie
    pomocne w zwiekszeniu sprzedazy (dosyc drogiego przeciez elementu),
    ale w czym to jest pomocne nam klientom? Tego pewnie nie wyjasnisz, bo
    nie opierales przy wyborze takiego rozwiazania na swojej wiedzy tylko
    na zaufaniu do moellera. Absolutnie tego nie potepiam, dziwie sie
    tylko ze z taka zaciekloscia bronisz rozwiazania, ktore moze okazac
    sie zupelnie na wyrost.

    Zacytuje z tego samego poradnika moellera (str. 18 - pomiedzy
    rysunkami 1/3/4 i 1/3/5):
    "Jeżeli z jednej rozdzielnicy są zasilane obwody z wyłącznikami
    różnicowoprądowymi i obwody bez takich wyłączników, to może zachodzić
    konieczność zainstalowania jeszcze jednego wyłącznika
    różnicowoprądowego, obejmującego ochroną wszystkie obwody z
    rozdzielnicy. W takich przypadkach stosuje się wyłącznik selektywny,
    oznaczony symbolem S, o znamionowym prądzie różnicowym 100 lub 300 mA
    i wydłużonym czasie działania. Taki wyłącznik pełnić może wówczas
    również funkcję wyłącznika przeciwpożarowego."

    Mozna wiec domniemywac, ze moeller w swoim projekcie przyjal takie
    dodatkowe zabezpieczenie na wypadek, gdyby ktos dolozyl do niego cos
    od siebie. I chyba to wszystko w temacie.

    PZDR
    Shaman

  • 68. Data: 2011-10-05 16:56:39
    Od: "janko walski" <j...@o...com.pl>

    Użytkownik "shaman" <g...@m...pl> napisał w wiadomości

    I tu jest przerost formy nad treścią, ponieważ są obwody, których nie trzeba
    zabezpieczać różnicówkami przeciporażeniopwymi.
    Są to obwody, w których urządzenia podłączone są na stałe (bez pośrednictwa
    gniazda i wtyku) np. bojlery, piece akumulacyjne, kuchnie elektryczne itp. Z
    reguły są to urządzenia 3-fazowe. Bywają też obwody, które z pewnych
    względów nie mogą być zabezpieczane różnicówkami przeciwporażeniowymi. Wtedy
    takie obwody powinny być zabezpieczone różnicówką przeciwpożarową po to,
    żeby rozłączyła dany obwód, kiedy nastapi upływność przewodu w instalacji
    zagrażająca wywołaniem pożaru. Tylko Moeller patrząc poprzez pryzmat
    własnego interesu, proponuje droższą różnicówkę selektywną, zamiast
    zaproponować zabezpieczenie tylko i wyłącznie tych obwodów zwykłą i o wiele
    tańszą różnicówką przecipożarową.