  • Data: 2023-05-05 15:20:42
    Temat: Re: Jest tu ktoś?
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml> szukaj wiadomości tego autora

    1634Racine w news:u32vb2$bfa$1$ladida@news.chmurka.net
    > Mateusz Viste w news:20230505110758.328ac4af@mateusz
    > no to jesli chodzi o fr., to opisujesz tzw. zjawisko powszechnie znane.
    > Sentyment (w ogole) Francuzow do kierunku rosyjskiego "datuje sie" od
    > wejscia Kozakow do Paryza po klesce Napoleona :) I to nie jest mit.
    > Trudno to racjonalnie wyjasnic, ale tak jest! W koncu bistro, to od
    > bystro :) Oczywiscie pisze powierzchownie, glebszy opis zajmuje za duzo
    > miejsca. Natomiast: o wiele grozniejszym jest w miare szeroko pojeta
    > lewica, ale ze szczegolnym uwzglednieniem komunistow francuskich.
> [...]
    _note-j15-22

    jeszcze jest taki watek: sentyment do Rosji wzmocnil sie u Francuzow po
    naplywie emigracji rosyjskiej po zamachu bolszewickim, Francja stala sie
    zaglebiem bialej emigracji ( + Berlin), ktora przywlokla do Francji nie
    tylko jakis taki podniecajacy sznyt arystokracji carskiej, ale i ....
    nowoczesna sztuke w najlepszym wydaniu. Malarstwo, balet. Absolutne
    mistrzostwo. Rosjanie wspolbudowali francuska kulture. Takze stad ten
    francuski sentyment...
    u nas jakos zydowskiego sentymentu nie ma, chociaz wiadomo, ze sytuacja jest
    wrecz lustrzanym odbiciem.